Lektion 2 Politisk spin.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Advertisements

Vision for turismen i ASHF Ved Peter Kvistgaard, Aalborg Universitet og Turismeforum.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Når effektmåling rammer organisationen
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Arbejdsmiljørådgivningen i det nye reguleringsparadigme
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Pumper i cirkulær økonomi -Samsø Som testsite Vi har i projektet forpligtet os til at udarbejde En kommunal politik der indbefatter CØ Og udvikle en CØ-model.
5.lektion: Økonomisk politik
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
Procesværktøjer.
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
2.Lektion: Velfærdsstatens udvikling, indtægter og udgifter
1. Lektion: Det politiske system
1 Opgave i plakatfremstilling Gruppearbejde for 2.
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
4.lektion: Velfærdsmodeller
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Politik og medier.
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
6.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
3.lektion: Magt og indflydelse
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
1. lektion: Danmark i verden
Interaktionsdesign E2007 Lektion 13 Eva Brandt og Jesper Windum Schön and design reflections.
1.lektion: Samfund og individ
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
2.lektion:Nationalstaten
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
6. lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
Medierne - som politisk aktør. Indflydelsen Ungdomsuddannelse - afskaffet efter Tv-indslag Indvandrere arresteres mere - SF foreslår ændringer i optælling.
Mediernes rolle over for politikerne og befolkningen
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Karen Nielsen Breidahl Peter Kragh Jespersen Heidi Houlberg Salomonsen Institut for Økonomi, Politik.
1 Peter Nedergaard: ” AS: Politiske kampagner og valgkamp Dagsorden: 1. Issue ownership-teorien 2. Valgkampen Slothuus’ undersøgelse.
John Hattie.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
AT-eksamen 2018.
- Projekt om sygehusportører
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Lektion 2 Politisk spin

Dagsorden Tjek på lektien? Øvelse: Red Peter Hansen! Diskussion

Tjek på lektien? Spin, herunder Professionel kommunikationsrådgivning Offensivt spin Defensivt spin Proaktivt spin Reaktivt spin Professionel kommunikationsrådgivning

Blogøvelse: Red Peter Hansen! I er kommunikationsrådgivere (”spindoktorer”) for politikeren Peter Hansen fra partiet De moderate. I har fået nys om, at en formiddagsavis om to dage har følgende forsidehistorie: ”Peter Pengegrisk. Tager på skattebetalt luksusferie” Formulér en strategi for, hvordan Peter kommer ud af sin knibe eller i det mindste begrænser skaderne mest muligt. I strategien skal det fremgå, hvilken type spin der er tale om (se tekstboks 8.1 s. 144), løsningen skal være kreativ, og det skal virke! Strategien oploades som blogindlæg på www.luksamfundetop.dk

Evaluering Grupperne præsenterer deres strategier Strategierne evalueres ud fra følgende kriterier: Kreativitet: Er det godt tænkt? Faglighed: Er det tydeligt, hvilken type spin der er tale om? Effekt: Vil det virke?