Reklamefilm Analysemodel.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Advertisements

Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Filmtekniske virkemidler
Fortællinger & Genrer November 2010
En mulig scenografisk metode
Metodiske tilgange og filmiske virkemidler
Trykte reklamer og tv-reklamer
Markedskommunikation Kapitel 10
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Film- & Medie-uddannelsen 09/10 Filmiske virkemidler
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Digitale medier: formidling og design
Reklamer Reklametyper.
Tegneserier  .
Animation - en bevægelse der fortæller.
Beskæring, perspektiv, og komposition
Snak med din sidemand om dette et par min.
Filmanalyse - et grundkursus -
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
Jeopardy Genre Sagprosa Eventyr Lyrik / folkeviser
Tv-reklame.
Læsekogebog - og navn på realismen. Poesi Hvem er det, der taler i digtet Hvordan er digtets komposition? Hvem tales der til – hvad får vi at vide og.
Folkeskolens afgangsprøve
Sproglig teori og metode (I)
Kortfilmen ”Beast”.
Kortfilm Et overblik.
Medier og kommunikation V
Reklameanalyse Walkthrough.
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
”Parts of speech” grundbegreber.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Digital videoformidling ”Parts of speech” grundbegreber.
Feature Dansk.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Jagten på den gode børnebog
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Alternativ reklameassistent
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
Konference om det digitale forsøg på HF Analyse og fortolkning af levende billeder i undervisningen og til prøven Workshop v/ Michael Møller, lektor i.
Levende billeder: Kortfilm
Reklamer.
GENRER: KORT- OG NOVELLEFILM, ARTIKLER, TRYKTE- OG TV-REKLAMER LÆRINGSMÅL: OPLEVE OG FORSTÅ KORT- OG NOVELLEFILM MED ET DANSKFAGLIGT FOKUS. ANALYSERER.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Digital fotografering 1.Komposition 2.Billedets synspunkt 3.Billedæstetik.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
Aristoteles’ fem faser
Levende billederLevende billeder Filmgenrer: Kortfilm.
Undervisning på weekendindkald lørdag den Torben Sebro.
Filmanalyse. Læringsmål Lære berettermodellen at kende Samarbejde Tale, skrive og læse på dansk.
REKLAME KOMMUNIKATION.
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Titel – Forfatter - Årstal
- Virkelighedsvarianter
Hvad er dokumentarfilm?
Engelskfagets metoder
Præsentationsportfolio
Alternativ reklameassistent
Monsteret der ønskede sig en ven til jul
Ekstern kommunikation
Novelleanalyse introduktion.
Karrierelæring i dansk på HF
Kunstbilleder analyse.
2.D Mediefag C.
Filmanalyse kortfilm Dennis VOK d.2.2
Præsentationens transcript:

Reklamefilm Analysemodel

Præsentation Produkt - årstal Afsender (producent) Modtager (målgruppe) Budskab Tid (sekunder)

Genre Musisk (fx Coca-Cola) Dramatisk (fx en historie Lyrisk (fx Shampoo) Faktisk (fx tandpasta) Tilbud (tilbudsavis) Serie (fx Leasy)

Komposition Kort handlingsreferat Struktur – hvilke elementer (scener) Berettermodel – anslag, præsentation, klimaks Handling – personer, symboler osv.

Filmiske virkemidler klipning – naturlig/kunstig – klipperytme beskæring – supertotal, total, halvtotal, halvnær, nær, ultranær synsvinkel – fugl, normal, frø kamerabevægelser – panorering, tiltning lyd – synkron/asynkron, underlægningsmusik, monolog/dialog, voice-over

Tekst Sprog fx slang, fagsprog, hverdagssprog Tekst fx slogan, tekst på skærmen, tekstens placering og varighed

Vurdering Virker budskabet – hvilke argumenter anvender reklamen (videnskabelige, følelsesmæssige, humoristiske, hukommelse fx rim/rytme ”I’m lovin it” Budskab ift. målgruppe Sammenligning med andre reklamer