Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Basic Data Analysis: Descriptive Statistics
Advertisements

Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK (Skolens navn)
Industriens Hus, 22. september 2009 Hvad vil de studerende? - om koncepttest af uddannelser Rikke Lauth, specialkonsulent Center for IT Innovation.
Optagelse på kandidatuddannelse - ansøgning
Videregående uddannelse - hvorfor det? lang tid, ingen penge, svært…
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag
Kursusholdere: Jette Holgaard Kim Bohn Mona Dahms
Økonomistyring og økonomiske modeller
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Gymnasiets opbygning Studentereksamen STX OptagelseStruktur Grundforløb og studieretninger Valgfag.
Team Danmark Naturvidenskabelige studieretninger
Velkommen til åbent hus på
International Økonomi A
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
NUAS okt Hvor i studiet bør karrierevejledning komme? V/ Christian Volmer Nielsen Aalborg Universitet.
Case: Sampling Define the population for the Choice of Education study Sample or census? Is the resulting sample a probability sample? Which of all the.

Hvordan søger man om optagelse?
Velkommen! HD 1. del – IT og økonomi. Dagsorden/emner, der skal diskuteres Fagets historie og vision Hvem er hvem Fagets regler Eksamen Fagets dele Andre.
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
ORIENTERING OM SAMFUNDSFAG – 4. SEM. Tirsdag den 10. marts 2009.
Det har stor betydning, at uddannelsen har et fagligt indhold, der svarer til respondentens interesser.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
STUDENTEREKSAMEN STX Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning 1.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.

Kort videreuddannelse (KVU)
Kandidatdag Onsdag 12. december Indhold Politik og Administration Can. IT-ledelse Øvrige uddannelser på AAU Uddannelser i udlandet Kandidatuddannelser.
POLITIK & ADMINISTRATION OG SAMFUNDSFAG Nørresundby Gymnasium & HF – 22. april 2010.
Læse/studiegrupper.
Gymnasiet (Stx)
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse
Forudsigelse i markedsanalyse Burns & Bush ch. 19 Carsten Stig Poulsen Mandag d. 6. april 2009.
Mød Aalborg Universitet
UniEngelsk Modulet Engelsk i den moderne verden Weekendseminar august.
ERHVERVSPHD Mellem universitet og virksomhed Thomas Dyrmann Winkel Erhvervsph.d.-studerende AVV/AAU
Mundtlig matematik eksamen
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.
” Snart – hvis ikke allerede – vil studerende forvente at kunne søge i ’alt’ ét sted fra; det der ikke bliver fundet her, findes ikke” Danmarks Tekniske.
Step 1: Identify what you wish to know and what you already know about your topic. Unges valg af gymnasiale uddannelser og videreuddannelser i Nordjylland?
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Studievalg Nordjylland Martin Rovs Hansen Vejleder Studievalg Nordjylland Tanja Andersen.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord.
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Videreuddannelse.
Naturfag.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
LightAtomsBasic Introduktion: atomer og fotoner (fysik)
Præsentationens transcript:

Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen

Velkomst og introduktion Baggrunden for undersøgelsen Undersøgelsens gennemførelse Undersøgelsens resultater Anbefalinger

Disposition for afrapportering Om undersøgelsens tilblivelse Undersøgelsens hovedresultater Materialets sammensætning Elevernes faglige profiler ◦Mhp. en bestemt videreuddannelse? ◦Supplering inden studiestart? Hvad skal der ske efter sommerferien? Faglige interesser ◦Opdelt på hum, samf og tek-nat hovedområder Kriterier for valg af studium ◦Faglige dimensioner ◦Sociale dimensioner ◦Praktiske forhold Ch 153

Disposition for afrapportering (fortsat) Valg af studieby ◦Plan for valg ◦Opfattelsen af forskellige studiebyer ◦Alt-i-alt-vurdering af studiebyer Om matematik-økonomi-uddannelsen ◦Hørt om denne ◦Kendskab til, hvor man kan få uddannelsen ◦Overvejet at påbegynde mat-øk? ◦Specielt om studiet ved AAU  Kendskab  Kílde til kendskab  Påbegyndelse af studium?  Sandsynligheden for at begynde efter sommerferien. Ch 154

Materialets sammensætning

Hvad er dit køn? * Adgangskrav opfyldt

Hvad skal der ske efter sommerferien?

Faglige interesser

Hvad bestemmer, hvad man vil studere

Hvad bestemmer, hvad man vil studere? Betydningen af Nordjylland som studiested er det eneste kriterium, der hænger sammen med, om adgangskravene til mat-øk er opfyldt.

Valg af studieby

Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Kendskab til, hvor man kan læse matematik-økonomi Betingelse: Kendskab til uddannelsen Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Adgangskrav opfyldt * Kunne du forestille dig at søge ind på matematik-økonomistudiet ved Aalborg Universitet?

Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser Adgangskrav opfyldt * Hvor sandsynligt er det, at du påbegynder matematik-økonomistudiet efter sommerferien 2009?

Hvor mange studerende kan så forventes på mat.-øk., AAU?

Q&A