Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI At møde alle børn - starter med at møde den enkelte
Hvem Malling Skole, Århus Kommune 600 elever, 200 indskolingselever 3 spor Opdelt i 3 faser (0.-2., 3.-6. og 7.-9.) SFO 2 afdelinger: Indskolingsafdelingen: børn fra 0. – 2. årgang Trindbrættet: børn fra 3. og 4. årgang Godt samarbejde med dagtilbuddene (4 integrerede institutioner, 1 selvejende og 1”naturbørnehave”)
Hvorfor Læring en aktiv proces Spejling og retning Eksistentiel intelligens Kreativiteten Udvikle faglig og pædagogisk differentiering Styrke tværfagligt samarbejde
Hvad Skema for AI3 Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:15 08:30 08:15 08:30 Ai morgensamling 15 min 09:55 Faghold matematik 85 min Faghold dansk 85 min 10:15 Pause 20 min 11:35 Ai tid 65 min Ai tid 80 min 80 min Fællessamling 10:15 - 10:30 = 10:15- 10:30 = 15min 11:50 Spisepause 15 min 12:15 Pause 25 min 13:00 Musik/bevægelse/leg Ai tid 45 min 13:45
Hvad Når barnet er klar, skal hun/han i 3. klasse: Der dannes tre 3. klasser, hvor børnene starter 3 dage før sommerferien Elevsamtaler Skole/hjemsamtaler Teaterforløb Afslutningsudflugt Fest, hvor eleverne synges ind i 3. klasse
Tidspunkter for skolestart Mandag den 12.08.13 Torsdag den 02.01.14 Eller den dag hvor forældre, dagtilbud og skole mener at barnet er klar
Indskrivning For første gang elektronisk Sekretærerne til infomøde om det i morgen Info i Århus Onsdag ultimo november Info på skolens hjemmeside http://www.malling-skole.skoleintra.dk Indskrivningsperioden 20. dec. 12 – 11. jan. 13 Anvendelse af NemID
Overgangen Skolen har placeret barnet i en klasse, hvor hun/han har venner Velkomstsamtale Prøver ”at gå i skole” Kommer på besøg i klassen får en makker
Hvis jeg har et barn med særlige behov Dagtilbuddet indkalder til netværksmøde med de relevante voksne fra skolen så tidligt så muligt. Her udarbejdes handleplan for overgangen i samarbejde med forældre og dagtilbud.