Det globale mediebillede

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Advertisements

Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Magt kulturen Spindelsvævs- strukturen.
En læsepolitik Skolen på la Cours Vej.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Pitch: Projekt Grøn Generation •Børn og unge er ikke forberedt på at skulle leve i et bæredygtigt samfund •Trods gode viljer er det ikke lykkedes at uddanne.
TS-diagrammer (databaser, del 5)
Kampagne angående e -learning. Målgruppe Målgruppe: Moderne fællesskabs-orienterede segment Særlige/interessante kendetegn : Børn i småskole alderen Politisk.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Virksomheder - definition
At identificere resultater og skrive etnografi
Udenrigsministeriets server management med MOM 2005 Bjørn Lysholm Jensen Systemadministrator.
4 trin til at skabe visuel identitet
Kristiske faktorer og forudsætninger for vækst - Hvad betyder uddannelse? Carl-Johan Dalgaard Dansk Arbejdsgiverforening Beskæftigelsespolitisk konference.
Ibis’ monitorerings/performance system 1.Deltagerbaseret monitorering med partneres vurderinger i centrum, som kan udgøre et strategisk rum for læring.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Lene Baake1 Afsætning grundforløb
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Serviceinnovation & Oplevelsesdesign Matchmakinggruppe 17. feb Agenda Indledning Diskussion 1. virksomhedsprojekterne 2. Metoder 3. Ledelsen som.
Differentiering og integration
Værktøjer til hjælp i kompetenceudviklingen
Global Biodiversity Information Facility GLOBAL BIODIVERSITY INFORMATION FACILITY Hugo von Linstow Seminar om DanBIF & Amternes Naturdata 8. November 2004.
I skyggen af Amanda? Er noget gået galt? Og i så fald hvad?
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Digitaliseringsmuligheder ved Jacob Jaskov Instituttet for Fremtidsforskning.
Herning Bibliotekerne 26. februar 2013
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
Engelsborgskolens værdigrundlag. En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig.
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Klik på nummerne i den rigtige rækkefølge
SkoleIntra og faghæfte 48
Mediebilledet - Massemediernes rolle i det sen-moderne samfund
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Administratordelen - Sidsel Præsentation af administratordelen Sitemap Webstruktur Transaktioner Fremtid.
Hvorfor? Krav om forbedret performance Succes i andre afdelinger/organisationer Ingen central koordinering/nedarvning Bedre performance sandsynliggjort.
When The Center Does Not Hold: The Importance Of Knotworking
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
ET TO TRE FIRE FEM SEKS SYV OTTE NI TI KLIK PÅ MUMRENE I RÆKKEFØLGE.
Born global Reborn Global
Nyheds-mediernes historie
Hanne Kristensen Plantekongres 2005 Hanne Kristensen Operate A/S.
Distriktsmøde 2010 Visioner for fremtiden i Vest-Vendsyssel distrikt.
Det Digitale Medie Maj Kvisgaard & Simon Kanst Et 4-ugers projekt.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
DKM - MedieNoter1 - KBJ1 Medie, tekst, kommunikation Introduktion til IT som medie - 1. forelæsning.
Anker Brink Lund: Den civiliserende samtale: Folkebibliotekernes rolle som sociale medier CBS Center for Civilsamfundsstudier
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
Amatørradio – verdens bedste hobby Eksperimenterende Danske Radioamatører Amatørradio en spændende fritidsinteresse en grænseløs verden.
Unge og frivillighed Claes Horne Kjældgaard National Konsulent Ungdommens Røde Kors.
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/ Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Andelsselskaber i en global økonomi vs. Fortællingen om Andelslandet Danmark Dansk Energi 11/ Mads Mordhorst Associate Professor Historie, CBS.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Ungdomsliv.
TÆT PÅ DIG TÆT PÅ JOB.
Grundtvigs Højskole 7. august 2017
Kontrolleret forsøg med VR i de sundhedsfaglige uddannelser
afrapportering den 22. september 2005
© Global Economics Hans Jørgen Biede Hans Reitzels Forlag 2016
Forløbet: Unge - identitet, socialisering og sociale medier
Program for dagen Gennemgang af mål. De næste dage. Hvad er miljø.
Hvad er en funktion?.
OK 18 TR møde 5.4. Scandic.
Workshop om dansk-idéhistorie opgaven Ved Agnete Schütt, HTX Åbenrå
Next Library – Satellite Berlin
Stenlændernes Spejdermuseum
Jagten på det logistiske dyr!
Aalborg Fodbolddommerklub
Præsentationens transcript:

Det globale mediebillede En global mediealder Lange linier i informationsspredningens alder Mediebilledet i dag

1.1 En global mediealder Førhen: viden baseret på lokale forhold I dag: massemedier = uafhængighed af tid og sted 1.1 En global mediealder

1.2 Lange linier i informations-spredningens historie Informationer er altid blevet spredt. (pergamentruller, stentavler og hukommelsen) Central epoke: industrialiseringen (telegrafen 1837) 1.2 Lange linier i informations-spredningens historie

1.2 De syv forskellige medietyper Medie = mellemled Medier kendetegnes ved at bestå at teknologi, information og organisation. 1.2 De syv forskellige medietyper

1.2 De tre medieopfattelser

1.3 Mediebilledet i dag