Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOliver Henningsen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvorfor? Krav om forbedret performance Succes i andre afdelinger/organisationer Ingen central koordinering/nedarvning Bedre performance sandsynliggjort via Benchmarking Fremtidig gevinst C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE Hvad? Optimal praksis til at skabe høj performance
2
Hvorfor ik’? Uvidenhed Suboptimering i afdelingerne Fokus på vidensskabelse isf vidensdeling Manglende kontakt/netværk For stor fokus på eksplicit frem for tavs viden C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE Hvad så? Benchmarking teams Best practice teams Videns- og practice netværk Intern vurdering og auditing
3
Hvordan? Start med de kritiske forretningsområder Skab en kultur der sætter pris på vidensdeling og overførelse Brug teknologi til at støtte netværk og søge efter Best Practices BRUG HISTORIER C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE
4
HISTORIE Kendte vi virksomhedens idégrundlag, mål og mission? Kendte vi virksomhedens tanker om kvalitet, koncept og kundetilfredshed? Kendte vi Iwans grundlæggende ledelsesværdier og motivationsmetoder? Vidste kunderne, hvad vi stod for? Lyttede vi til kunderne? Var der et godt samarbejde, som bygger på respekt, støtte? Kunne virksomheden tackle de uundgåelige kriser? Var virksomheden ændringsparat? C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.