© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Motivation af medarbejdere
Genvej til salg til kommuner? Offentlige private innovationsprojekter som adgang til det offentlige marked Juni 2014.
NÅR INNOVATION GIVER ARBEJDSGLÆDE. Sav nu bare grenen over du sidder på – du bliver alligevel nødt til at finde en anden.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Fra transaktion til reduktion Jacob Jaskov, Instituttet for Fremtidsforskning.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Hvor meget må kvaliteten i et robust og forsvarligt beredskab koste?
Udviklingen i LVS Landsforeningen af Væresteder Landsmødet 2008.
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Velfærdsmodeller i verden - En kort gennemgang af Peter Dræby og Jeppe Sjørup Kilde:
Synlig ledelse i krisetid
Forskellige skriftlige teksttyper: Notater og meddelelser
Få indflydelse hos direktionen gennem videndeling, økonomisk indsigt og bidrag til bundlinien Johan Peter Paludan.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Kommunikation og offentlighed
© Powerpointdesign.dk PR-udvalget © Powerpointdesign.dk •Professionelt netværk på tværs grænser, fag, køn, generationer mm. •Verdensomspændende.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Å.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
1 Gid jeres håb og jeres gode drømme ikke får jer længere ud at svømme
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
”Religion er opium til folket”
Mette Arleth Aalborg Universitet Fru Madsen og de interaktive spatio- temporale online GI-applikationer Kan vi forstå GIS? (skal vi?)
Træningsmærker. Træningsmærker - Børn - fastholdelse gennem træningsdeltagelse. Fægteklubben i Vordingborg indledte i 2012 et nyt, populært forsøg med.
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
Arbejdsmiljørådgivningen i det nye reguleringsparadigme
Herzbergs Motivationsfaktorer Hygiejnefaktorer Trivsel Vantrivsel
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Hvem er vi? Fra PROSA - Forbundet af IT-Professionelle Peter Ussing - Formand –over 25 års erfaring i branchen, senest som systemarkitekt hos CSC Henrik.
Sundhed som fremtidens tendens
Politisk Program LM 2011 : Speedoplæg på SFUs martstræf Gry Möger Poulsen.
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Hvad sker der bagefter? V/ Axel Olesen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Temadebat i B-gruppen: Fælles nationale løsninger – hvordan? Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 2010 Helle Kolind Mikkelsen, chefkonsulent, KL.
© The Copenhagen Institute for Futures Studies Metaforer og metaforers magt Instituttet for Fremtidsforskning 10. april 2002 Jacob Jaskov Anne Skare Nielsen.
Kaldet til at være kanal for kærligheden!. Menigheden i Korinth ville hellere synge solo end synge i kor! Korinth lektien svarer to spørgsmål: 1. Hvad.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Etikken på arbejde Instituttet for Fremtidsforskning.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Digitaliseringsmuligheder ved Jacob Jaskov Instituttet for Fremtidsforskning.
Praksisformer og virksomhedsdannelse Af Natalia Madsen & Mads Grarup Odense den 3. februar 2004 Forum: OR
Moms systemet De 25 % moms. 2 videoklip  Købsmoms er den moms, virksomheden betaler, når den køber varer og serviceydelser. Konto Købsmoms, har.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Liv og levende teknologier Fremtidens verdensbillede 2050
1.lektion:Behovspyramide og markedet
Økonomi og Demokrati.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Finansiering Peter Lynggard Investering og Finansiering Kapitel F1-3.
Lighed & ulighed Samfundsfag.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Hvorfor opstår der historier? Henrik Kristensen, IFF.
OPI -en vej ind i kommunen 23. marts 2015, kl – Gunhild Sander Garsdal Projektchef Væksthus Hovedstadsregionen 1.
Tommy Engedal Kronborg
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Big Brother og de næste 10 års IT-udvikling Jacob Jaskov og Henrik Kristensen Instituttet for.
Tidslinje Murens fald.
ESH-Consult Arbejdsmarked, formidling, samarbejde Kurt Klaudi Klausen: Offentlig Organisation, Strategi og Ledelse. Odense Universitetsforlag Om hvordan.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Borgernes krav, ønsker, og forventninger til en offentlig institution anno 2010 Johan Peter Paludan.
Copenhagen Institute for Futures Studies Instituttet for Fremtidsforskning Fremtidens kompetenceudvikling: Fleksibel og on demand Julie K. Carton
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Markedsføring og reklame
Højt fra træets grønne top
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Gid jeres håb og jeres gode drømme
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Klar til smart vækst / GATE21
Præsentationens transcript:

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - i fremtiden Johan Peter Paludan Instituttet for Fremtidsforskning

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering? Smil, høflighed, fribilletter, vareprøve, krak.dk, Tvindlærer, legater, SAS-ligaen, Sonningprisen: - det koster ikke noget for modtageren, tværtimod Dimensioner, et udvalg - smil - SAS-ligaen - altruisme - noget for noget - budskaber til markedet - til intern brug - sponsering - tilskud - lønmodtagerfradrag - gaver - frynsegoder - nedsættelse af topskat - inflation - offentlig sektor - civile samfund - privat sektor Hvem betaler - de sædvanlige

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - drivende kræfter so far Individniveau - vejen op gennem Maslow - antiautoritet - altruisme - selvglorificering Virksomhedsniveau - misssionsforskydninger - Dream Society - i et informationssamfund

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Trans- cendens Selvrealisering Æstetik Viden, Erkendelse Anerkendelse Tilhørsforhold, kærlighed Sikkerhed Fysiologiske behov Maslows behovshierarki

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Trans- cendens Selvrealisering Æstetik Viden, Erkendelse Anerkendelse Tilhørsforhold, kærlighed Sikkerhed Fysiologiske behov Maslows behovshierarki Sponsor M&A Designprogram Medlem af IFF Flot hovedsæde Brancheforening Likviditet Salg

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - drivende kræfter so far Teknologiniveau - internettets schlaraffenland Samfundsniveau - murens fald og alt det

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Markedsføring : afsender og modtager Afsender Mod- tager Vage budskaber Præcise budskaber Passiv Aktiv

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponsering - grænser? For udbredt For ’oplagt’ - usmageligt Antikommercialisme ’demokratisme’

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: Sponsering über alles Brian bare begyndelsen Den oprindelige tilstand Sikrer jordforbindelse Markedsføring i et larmende samfund Fra skat til avance Den private sektors primat

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: B2Basics Shareholder value Eksperter ved nu engang bedst Ikke formynderi men arbejdsdeling Hvad forstår erhvervsfolk sig på agurkesalat Danmark er for lille et sprogområde til at kunne bære en ballet (Kr. Poulsgård) Den offentlige sektors renaissance

© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Sponseringsbillede: Ægte marked One man, one vote Dem der betaler, bestemmer Skat eller avance: formynderi er formynderi Et marked forudsætter gennemsigtighed I et rigt samfund har den enkelte overskudet Det civile samfund