Kursusintroduktion M1K2 og M1K3 2008. En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
Forretning og Ledelse lektion 7
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Magtteori II 14. September Én-dimensionel magt Aktøradfærd Aktuel magtudøvelse Politisk beslutningsproces Observerbar interessekonflikt = konflikt.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Evidenshierarki eller - typologi
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Digital forandringsledelse
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Gyldne tider, gylden standard og medicinens demokratisering Keld Thorgård.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Metodeafsnit Projekt: Estimering af marked
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Supervisor’s toolbox Enhedens navn Sted og dato Dias 1 Approaches / styles Meta-communication Perspectives Caps Themes and progression Feedback and Assessment.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
DIEB10.1 Kursusgang 10 Oversigt: Sidste kursusgang Eksempler på løsning af opgaven Arkitektur for brugergrænsefladen og for systemet Dokumentation af designet.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Tekstanalyse og –historie (F07) Session One. Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama I: Susan Glaspell, Trifles.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
HUMANISTIC PSYCHOTHERAPIES Anders Dræby Sørensen, Anders Dræby Sørensen,
Center for Kliniske retningslinjer
Omsætning af en model til en RDB Jesper Tørresø DAB1 F Marts 2008.
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Microsoft Danmark Thomas Halse Partner Technology Strategist.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Begrebsafklaring Co–production og co-creation. Hvad er hvad?  Co - production  Co – creation  To paradigmer og normative forståelser Effektivitets.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
THE MENTORING JOURNEY.
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
Fremtidige muligheder
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Introduction to synopsis writing
DB analyse og modellering
Software Testing Software testing.
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Hvorfor udvikler nogle ældre et alkoholmisbrug sent i livet?
Hvor er værdien af intern kommunikation?
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Evidenshierarki eller - typologi
Ændring af IR M&R Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
Danish TUC portal for training
The US-China trade war and its consequences
Præsentationens transcript:

Kursusintroduktion M1K2 og M1K3 2008

En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer ind i mange temaer Kurserne skal selv være eksempler på indholdet – eksemplariske M1C2: Design of networked e-learning. Theory and practice M1C3: Intercultural CSCL 4 global democratic citizenship

M1 og M1C2 De intellektuelle kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: –identificere, reflektere og forholde sig til det videnskabelige grundlag inden for ikt- baserede læreprocesser – formulere, analysere og vurdere problemstillinger inden for ikt-baserede læreprocesser. De faglige kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: – forstå og forholde sig til teorier og metoder, der knytter sig til pædagogisk design, analyse og evaluering af ikt-baserede læreprocesser –forstå og forholde sig til grundlaget for udvikling af demokratiske, dialogiske og videnopbyggende ikt-baserede læreprocesser –analysere og vurdere ikt-baserede læreprocesser ud fra demokratiske, kommunikative og læringsteoretiske perspektiver. De praktiske kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: –kunne anvende modulets teorier og metoder til pædagogisk design, analyse og evaluering af ikt-baserede læreprocesser –opnå erfaring med ikt-baserede læreprocesser, der er designet pædagogisk på baggrund af demokratiske, kommunikative og læringsteoretiske perspektiver.

M1 og M1C3 De intellektuelle kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: –identificere, reflektere og forholde sig til det videnskabelige grundlag inden for ikt- baserede læreprocesser – formulere, analysere og vurdere problemstillinger inden for ikt-baserede læreprocesser. De faglige kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: – forstå og forholde sig til teorier og metoder, der knytter sig til pædagogisk design, analyse og evaluering af ikt-baserede læreprocesser –forstå og forholde sig til grundlaget for udvikling af demokratiske, dialogiske og videnopbyggende ikt-baserede læreprocesser –analysere og vurdere ikt-baserede læreprocesser ud fra demokratiske, kommunikative og læringsteoretiske perspektiver. De praktiske kompetencemål for modulet er, at den studerende skal opnå kompetence til at: –kunne anvende modulets teorier og metoder til pædagogisk design, analyse og evaluering af ikt-baserede læreprocesser –opnå erfaring med ikt-baserede læreprocesser, der er designet pædagogisk på baggrund af demokratiske, kommunikative og læringsteoretiske perspektiver.

M1C2 – tidsplan September 12-14: –Introduction to the course, and configuration of small online course groups and their relation to the online plenum discussion fora September 24-28: –A. Individual reading –B. Small group negotiation/distribution of communicative roles for FC plenum debates discussion period September 29 - October 8: –FC plenum debates/discussions (see instruction in FC space for this course) October 9-10: –Small group wrapping up (summaries and peer reviews)

M1C2 – Roller i debatten

M1C2 – organisering og temaer

M1C2 – bedømmelse Quantitative requirements for individual contributions in the debate: – Produce (as a minimum) 5 contributions – 3 of these contributions must be responses to contributions from other participants Qualitative requirements for individual contributions in the debate (Stahl, 1999; Sorensen & Takle, 2002) complemented with other characteristics that may enhance and further collaborative knowledge building (CKB) online (Sorensen & Takle, 2004): – question (a request for clarifying information) – analysis (comparing or contrasting previously articulated views) – articulation (the explanation of complex or difficult concepts) – reaction (presenting an alternative or amplified perspective on a concept previously introduced) – brainstorming (the introduction of new ideas that relate to the topic or task and offer a new perspective) – organization (the organization of existing thoughts or perspectives) – generalization (extracting new information or knowledge from comments already presented, that applies to a broader set of conditions) – comments with other CKB characteristics (asking for clarity, add new knowledge, add associated metaphors, stimulation of the collaborative dialogue itself (qualified reactions), suggestion of new conclusions, etc. etc.) Rationale behind criteria: The goal is to establish dynamic interhuman dialogue which contributes to development of collaborative knowledge building discussion. In essense, this presumes: - one is active to achieve a common goal (participation in discussion) - one is active in listening to other peoples' opinions (response on others' contributions) - one contributes with view that are relevant in the process (elicits responses from others)

M1C2 – peer-review Vær præcis: Hvad observerer I, og hvilken oplevelse giver det? Vær konstruktiv: Hvad kunne efter jeres oplevelse med fordel gøres eller opfattes anderledes? Vær åben (for dialog): Kunne gruppen have bevæggrunde, som I ikke er opmærksomme på?

M1C3 – organisering og temaer Forberedelse: 20-22/10