R ELIGION OG D EMOKRATI Adam, Diran, Jakob, Astrid, Trine, Nicolai, Mathilde og Therese.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gudstjeneste 11. juni 2006 Velkommen!. Gudstjeneste 11. juni 2006 Tre ting vi skal passe på >< Tre ting vi skal gøre.
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Livets Ord November 2008.
Svend Gønge-skolens værdier...
Måske er I gode venner i et år,
Kulturmøder og kulturforskelle
Noget at tale om…og tænke på
Kulturmøder Islam – Kristendom
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Set fra Humanistisk Samfunds perspektiv
Forældremøde X årgang.
Måske er I bedste venner i et år,
Politiske grundholdninger og ideologier
Demokrati & Menneskerettigheder
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
”Kaldet til kærlighed”
HISTORIEN OM DE 4 LYS.
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
”Religion er opium til folket”
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Bjergprædikenen (12) Loven om at elske sine fjender Matt 5,43-48.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Ef 4,1-16: Hvordan fastholder vi Åndens enhed i vor menighed?
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
Skru op for lyden og læn dig tilbage
Danmark i en globaliseret verden
Samfundslære: Styreformer
Integrationsinitiativer på børne- og familieområdet. Hvad ved vi
Kick-off: Hele Ledelser
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Velkommen til et frigørende fællesskab, der har generøsitet som værdi.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Hvad er samfundsfag Hvad er samfundsfag Sociologi, politik og økonomi
Teamledelse og personlighedsmodeller
Uddrag af politiske principprogrammer
OMSKÆRING AF DRENGE ET MENNESKERETLIGT SPÆNDINGSFELT Christiansborg den 22. oktober 2014.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Hvorfor Kjøbenhavns Amatør Sejlklub? Jeg er kommende sejler. Jeg bor i nærheden af Svanemøllehavnen. Kender jeg KAS? Kan man kende forskel på KAS og de.
Thea, Line, Amanda, Jacob, Dan og Nicoline
Økonomi og Demokrati.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Kampen om troen, kap.6.. Daniel 6:1-6 Dareios besluttede at indsætte satrapper over kongeriget, hundrede og tyve fordelt over hele riget, og over dem.
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
JOBMÅL Tilværelsen bestemmes langt hen ad vejen af tilfældigheder, men mange forhold kan vi kontrollere gennem de beslutninger, vi træffer og de mål, vi.
Konfliktforebyggelse
Integration og Menneskerettigheder. Hvad gør vi når demokrati er under pres?  Vi skal ikke bøje os  Vi skal stå sammen  Fællesskab.
KULTURMØDER 2 - Kultur og identitet
Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Ole Laursen Danmarks Naturfredningsforening Uddannelse er afgørende for at fremme en bæredygtig udvikling.
Romerbrevet v. Rolf W. Jørgensen. 7 følger af retfærdiggørelsen jf. Rom 5,1-11 1) Fred med Gud v.1 2) Adgang til Gud v.2a 3) Håb om herlighed v.2b 4)
Kapitel 8: Ulighed og ideologi
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Socialismen Jan Christiansen.
Sociale Fællesskaber Udfordringer, muligheder, betragtninger.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Gud er lys, og der er intet mørke i ham 1. Joh. 1.5
Ligebehandling: principper og begreber
Konflikttrappen 5. Fjendebilleder opstår Opsplitning i ”dem” og ”os”
Danskerne findes i mange modeller
851_Du kære Gud og Fader god 1, S1
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Præsentationens transcript:

R ELIGION OG D EMOKRATI Adam, Diran, Jakob, Astrid, Trine, Nicolai, Mathilde og Therese

H VIS DEMOKRATI OGSÅ GIVER OS RETTEN TIL AT DYRKE DEN RELIGION, VI VIL – HVORDAN KAN MAN SÅ FORSVARE SÅDAN EN BESLUTNING ? H VAD TALER FOR - OG HVAD TALER IMOD – AT SAMFUNDET SKAL BESTEMME, HVAD DER MÅ VÆRE AF RELIGIØSE TEGN OG SYMBOLER, DER HVOR VI ALLE SAMMEN ER. Demokrati – der skal være plads til alle Integration – Når de flytter til et land, fx DK, mener vi, at man skal integrere og tilpasse sig de forhold og regler der er. ‘’ Vi bliver aldrig enige, da der skal være plads til alle, og derved vil vi ikke komme til enighed’’

H VORDAN KAN FORSKELLIGE RELIGIONER TRIVES I ET DEMOKRATISK SAMFUND, HVOR DER ER FRIHED TIL AT TRO OG BEDE TIL DEN ELLER DE GUDER, MAN HAR LYST TIL, NÅR NOGLE AF DE RELIGIONER AF NOGEN OPFATTES SOM MODSÆTNINGER – LIGEFREM FJENDER ? Danmark – vi er et multikulturelt samfund Det er vigtigt at vise hinanden respekt, uanset religion. Det er vigtigt, at der er plads til alle i et samfund.

N OGEN VIL MÅSKE MENE, AT MAN SKAL LADE VÆRE MED AT VÆRE RELIGIØS – MEN HVORDAN PASSER DET MED, AT ET DEMOKRATISK SAMFUND MÅSKE LIGEFREM HAR GODT AF, AT DER ER FORSKELLIGE RELIGIONER, SOM SKAL FINDE UD AF AT LEVE SAMMEN MED HINANDEN. Religionsfrihed Sundt for demokratiet med flere religioner - Flere beslutninger, nye tankegange. Alle kan bidrage til samfundet