GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Branchedag 2010 DVD Market Denmark 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Forretningsudvikling og Urmennesker
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Funktioner Grundbegreber.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
ADR (AUTOMATIC DELIVERY REWARDS ) (Nyt program - 1. september) LifePak ® (eksempel) – 72,40 PSV 401,60 DKK med 5 % rabat= 381,52 DKK (68,78 PSV) Fragt.
Velkommen til medlemsmødet For børnehaveklasseledere om arbejdstidsaftalen april 2009 Brøndby Strandskole.
Kap. 2 Fiskeri med trawl 2.1 · En smakke med trawlet ude.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
- 1 - © 2008Autorisationskursus Checkpoint Vores ledere er da meget gode 1) Så hvorfor i alverden skulle vi pludselig begynde at bruge penge på at gøre.
Dynamisk belysning Individuelle præferencer i kontoromgivelser i Danmark 13. januar 2010, LYSnET møde på RUC Ásta Logadóttir, phd studerende, og Jens Christoffersen,
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Velkommen hos Juvel A/S
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
(Eine Űbersicht der berűhmsten und schőnsten Orgeln in Westeuropa)
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
1 Analyse af geografiske valgresultater Søren Risbjerg Thomsen Institut for Statskundskab Aarhus Universitet.
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Statistik.

Representations for Path Finding in Planar Environments.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
HUSKESPIL – den lille tabel
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Finansiel vurdering af investeringer
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer

10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Præsentationens transcript:

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Branchedag 2010 DVD Market Denmark 2009

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Total market Development

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay %-5%+8%+18%+25%-3% Stabil markedsudvikling i værdi trods recession -1,5% Estimated total market development in million DKK DVD total

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 BD i vækst, men fortsat ikke dominerende format Totalmarked - Værdi, mill, lokal valuta +3.5%+13%+4%+4.5%-5%+4.5% +3.5%-3%+2% -24% +84% +6% +178% -7,6% -1,5% +129%

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay %-2%+8%+37%+53%-4% Der sælges flere DVD efter et par år med mindre tilbagegang +4% Estimated total market development in units DVD total

GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Der trækkes fortsat værdi ud af markedet - Kan man fortsætte udviklingen i volume? Development average price DKK DVD total

7 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Price points value and volume shares – DK total 2009 DVD total Miderste prispunkter presses i et polariseret marked

8 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Premium brands Market leader Middle brands Private label/ ALDI Value Shares total FMCG – Germany Source: Europanel (GfK Germany) Ikke et ukendt fænomen ude i verden

9 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvad nu? Ender det hele i et tysk discount-private label mareridt?

10 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 BD skulle trække værdi i kategorien op

11 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvorfor eksploderer BD ikke?

12 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvilket format skal man vælge?

13 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay og på hvilken platform skal filmen nydes?

14 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay og hvordan skal den købes?

15 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Det kan lade sig gøre at hæve prisen på DVD i Skandinavien

16 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Udfordringen

17 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 PL andelen i Danmark er stigende ,8% 20,3% Hvor går grænsen? 33% 35% 46% Kan du sætte dagsordnen med lanceringer af nye relevante brands? DVD markedet er kendetegnet med rigtig mange lanceringer af ”Premium brands”

18 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Discountandelen i Danmark er stigende..... Hvor går grænsen? Hvad er din strategi? Kan DVD sælges i discount udenfor spotmarkedet? 23 % 31% PROGNOSE 39% 2014 Hvorfor skulle det stoppe?

19 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvis BD er vejen til ny værdi i kategorien Volumeandelen af solgte BD under SEK 100,-

20 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Män som hatar kvinnor Ice age 3 Harry Potter Quantum of solace Nyheder har 4-5 uger til at nå volume target

21 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Dette gælder også for BD Terminator Inglorious bastards Män som hatar kvinnor Transformers

22 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 I de første 4-5 uger varierer priserne på top titlerne med over SEK 120…

23 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 …også på BD

24 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Er det nødvendigt med så lave priser?

25 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay % 58% 51% 660 købere 580 købere 510 købere Antag at markedet består af 1000 konsumenter 660x139=91.740,- 580x159=92.220,- 510x179=91.290,- Ved højere priser tabes naturligvis kunder, men dette skulle kompenseres af de højere priser - og hvor tjener man flest penge?

26 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay units first week i Sverige – Batman Dark Knight units life time

27 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvad siger vi til de andre?

28 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 The Shopper and the recession

29 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 GfK har løbende dokumenteret effekterne af recessionen Consumption Purchase Frequency More and bigger baskets in discounters Brand Planning Discounts and activation

30 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Enhver kan sætte priserne ned

31 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Oplevet værdi Udsalgs pris Kostpris Netpris Hvis vi ikke fastholder eller hæver prisen på varen..... Udsalgs pris Kostpris Oplevet værdi Opgaven

32 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 ”De mærker, der ikke kan differentiere vores butikker fra andres og ikke kan præsentere merværdi for vores kæder, har vi ikke noget imod at stjæle fra” (Jan Madsen Indkøbsdirektør COOP om PL)

33 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 What does the future hold for the Brands? Either you have a very powerful Brand commanding a high attracktion and price premium or you have a very challenging job

34 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Hvad kan man gøre ved det? - hvilke tanker og erfaringer gøres i andre kategorier?

35 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Butikken som medie Hvordan bruger du butikken i din kommunikationsstrategi?

36 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay or launch fasterThink smarter...

37 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Gør det muligt at „spare“ ved et kompromis - Alternativ til lavere pris

38 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Fra 3-4 – nemmere at gøre en god handel - Alternativ til lavere pris

39 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 DVD – kan det lade sig gøre ? Norsk kampagne på premiere titel. - NOK 159,- for DVD - NOK 199,- for DVD incl BD i ComboPack - Alle der købte DVD spurgt ved kassen om alternativet i ComboPack - 70% var interesserede i uptrade. Større variation og kompleksitet i offering til forskellige shoppere i forskellige kæder til forskellige occassions.

40 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Activation in store

41 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Row 11 Row 12 Fresh Food area Entrance Exit Non Activated Formats Mit lokale supermarked Same product - Different occasions - Different prices

42 GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay Tak for i dag