NORDISK Dagligvarehandel september 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Overskrift.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
VEJEN TIL VÆKST.
DLF QUARTERLY December 2013.
Budgetgrundlag i planteavlen
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Juicemarknaden i Sverige
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
5. November 2013, Kulturstaldene, Forsamlingshuset, Halmtorvet
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Futures og optioner på Københavns Fondsbørs
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Energistatistik 2009.
Loyalitet – hvad siger juraen?
Danmark som produktionsland Direktør Tine Roed 28.maj 13 En registreringsafgift i tiden Direktør Tine Roed.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Energierhvervsanalyse 2007 November 2008 Energistyrelsen og DI – Energibranchen har i fællesskab udviklet et analyseredskab for dansk energiteknologi med.
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
Præsentation af Arla Foods
Tican koncernen.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING BDO BAROMETRET INDLEVELSE SKABER UDVIKLING SMV’erne – rygraden i dansk erhvervsliv Eksport Kilde: Danmarks Statistik.
Velkommen til DGF’s 93. Årsmøde og Generalforsamling.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
* Den finske professor Margrethe Järvinen, har defineret prostitution således: * Prostitution forefindes når mindst to parter køber respektiv sælger seksuelle.
TEMA Vigtige branche temaer september 2014
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Nordisk Avlsværdi Vurdering Nordic Cattle Genetic Evaluation Klovproblemer Hvilke avlsmæssige tiltag kan vi gøre? Gert Pedersen Aamand Nordisk Avlsværdivurdering.
Markedsandele for økologiske varer i Salg af økologiske varer fordelt på butikstype i 2002 Anm.: Lavprisvarehuse = OBS, Bilka, A-Z Discount.
- sammen med glade mennesker
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
Okt. 07Nov. 07December. 07September 07August 07Juli 07Juni 07 Fase 1: Intern ”hul igennem” Fase 2: Ekstern ”hul igennem” 9/ Integrationstest 1 30/
Gasmarkedet – Regionalt og nationalt Legoland d. 6. september 2014 HMN Gashandel - Et godt valg.
INDLEDNING september INDLEDNING Dagligvareleverandørerne DLF har fornøjelsen af at udsende en opdateret udgave af DLF Quarterly. omfattende 2.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Incitamenter og Kontanthjælp CEPOS Vækstkonference 2015.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Redegørelse for gasforsyningssikkerhed 2016
Energierhvervsanalyse
Fede år i dansk økonomi En top 10 liste over aktuelle økonomiske temaer Oktober 2017 Cheføkonom Niels Rønholt
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
(Firmanavn) forretningsplan
Energierhvervsanalyse
I perioden 20. august til 20. september 2014
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
BRANCHEFÆLLESSKABET FOR VIDENRÅDGIVERE
I perioden 20. august til 20. september 2014
Ukiumut Nalunaarut 2014/15 Royal Greenland A/S – Årsrapport 2014/15
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Præsentationens transcript:

NORDISK Dagligvarehandel september 2014

NORDISK MARKED Coop og ICA er størst i Norden men taber andele. De største vindere er Norgesgruppen og Rema1000. Kilde:

NORDISK MARKED Kilde:

SVENSK RETAIL Svensk dagligvarehandel voksede med 1,7% i 2013 og udgør nu 232 mia. SEK. ICA er med en markedsandel på 50,7% den største spiller på markedet og er stort set den eneste retailer som vinder andele. Dette på bekostning af Coop og Bergendahls. Discount segmentet har det svært i Sverige og udgøres kun af Lidl og Netto med tilsammen 5,6% af markedet. Kilde:

DLF Retail Index™ Salget til detailkæder steg 3,5 procent i juli. Det viser DLF Retail Index, som er baseret på DLF´s medlemsvirksomheders omsætning i værdi til ICA, Coop, Axfood, Bergendahls, Lidl og Netto. Værdi 3,5% Akk. ÅTD 1,6% Rullende 12 0,8% Källa: Delfi MarknadsPartner Kilde:

Salgsudvikling Dagligvare salget viste som forventet en stærk salgsvækst i juli, efter en svag udvikling i juni. Industri salg steg 3,3 procent i løbende priser. I faste priser steg salget med 2,6 procent. Værdi 3,3% Volume 2,6% Værdi rullende 12 2,1% Volume rullende 12 1,2% Källa: DHI, HUI Research & SCB Forklaring: salgsudvikling er anerkendt som omsætningsudvikling den aktuelle måned i forhold til samme måned sidste år.. Kilde:

RETAIL – Registrerede til POGP 5,6% 97,2% 93,1% 50,1% 45,6% <1,0% 20,7% 34,7% 15,8% 3,1% 7,3% 7,2% 2,5% 3,4% 5,5%

Forbruger Tillid - Nordisk Forbrugertilliden er helt i Top i Danmark. Kilde:

ANTAL TILBUDSAVISER - Nordisk Kilde: Alle lande i Norden udgiver tilbudsaviser. Danmark er dog det land som skiller sig markant ud. Næsten 4 gange flere sider end i Finland og Sverige og 6 gange mere end i Norge. Tilbudsaviserne er gennemsnitligt på 33 sider i Danmark mod kun 9-10 sider i Sverige og Norge. Fald i Danmark med 10% i 2013. Kilde: