Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Juicemarknaden i Sverige

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Juicemarknaden i Sverige"— Præsentationens transcript:

1 Juicemarknaden i Sverige
Svenska Juiceføreningen September 13, 2012

2 Juice i Norden Sverige står for: 41% af juicesalget i Norden
Finland 106 mio. liter Norge 149 mio. liter Sverige står for: 41% af juicesalget i Norden 36% af befolkningen i Norden Sverige 255 mio. liter Danmark 115 mio. liter Source: Canadean 2011

3 Juiceforbruk - Per Capita
Top 5: Largest EU markets by per capita consumption (Fruit Juice and Nectars) Country Litres per person 1. Germany 34,0 2. Finland 31,4 3. Austria 28,5 4. Netherlands 27,9 5. Sweden 27,5 Det svenske forbruk per capita er det 5. højeste i EU Source: AIJN 2012 Market Report Det svenske forbruk af juice och nektar forventes at være på samme niveau i 2015 Source: Canadean 2011

4 Sverige – Top 20 varugrupper (värde)
Juice var i 2011 den 13. største varugruppe i Sverige Source: The Nielsen Company, Market Trends 2012

5 Sverige – Top 20 drycker (värde)
Fruktjuice og nektar er det 3. største segment innom drycker Source: The Nielsen Company, Market Trends 2012

6 Juicevolym i Sverige – senaste 5 helår
Juicemarkedet tabte i ,6% i volumen, og var således på det laveste niveau i 5 år Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

7 Segmentvolym – senaste 5 helår
Sammenlignet med 2007 er det segmenterne Frukt & Bärdryck samt Nektar, der er årsag til volymfaldet Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

8 Kyld vs. Ikke-kyld udvikling – senaste 8 helår
Innom Fruktjuice er der sket et skift fra ikke-kyld til kyld juice, der i dag har 73% andel af det samlede salg af Fruktjuice Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

9 Markedsudvikling – senaste 3 år til dato
Markedet viser nedadgående trend måned for måned Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

10 Marknadsutveckling – senaste 3 år til dato
+0,5% -0,8% -3,6% -5,1% Juice volym er overordnet set faldet med 3,6% det senaste år Fruktjuice volym er faldet med 5,1% det senaste år Frukt & Bärdryck volym har været mere stabil Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

11 Segmentutveckling Kun Kyld NFC har haft volumenvækst
Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

12 Company & Brand Shares Skånemejerier og Rynkeby dækker tilsammen 40% af markedet Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

13 Brand Shares – Total Juice
xxx Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery


Download ppt "Juicemarknaden i Sverige"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google