For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

NemID har en offentlig digital signatur
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
1 Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt på vegne af en borger?                 Som betroet medarbejder.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvordan du læser forældreintra
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Orientering fra Kræftens Bekæmpelse Karin Mejding
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Køb og download E-bøger og e-lydbøger (bruger en logget ind i denne guide)
Adgang til Fællesnettet To grupper af brugere A)Tilknytning til en skole – lærer eller pædagog oprettet på en skoles intranetTilknytning til en skole B)Ikke.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Convergens / Mads Anker Højlund
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Aktiv brug af Søften Portalen
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
INTRODUKTION. PROGRAM o Hvad er o Hvad kan jeg bruge det til? o Hvordan gør man? o Prøv selv /opgaver o NemID o ”Min side” og ”Post” o Opsamling ?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
Sådan modtager myndigheden Digital Post som virksomhed
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
Fra din mobiltelefon vælger du Nabohjælp.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, en borger har fået? Som betroet medarbejder eller lignende kan du opnå mulighed for at se detaljer om en fuldmagt,
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
1 Vil du tilbagekalde en fuldmagt, du har fået? Hvis du er blevet udpeget som en, der kan handle på en borgers vegne i en digital løsning, er du blevet.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
IT for begyndere Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks” 1.
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Manual Af Edu-Caching.
5: Har du en digital postkasse, hvis ja, hvad har du så modtaget?
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Kursus for administrative medarbejdere
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Præsentationens transcript:

For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu på ”Post” øverst på siden Log på med Digital Signatur

Introduktion: Første gang du logger på post på borger.dk, får du en kort beskrivelse af, hvad post på borger.dk er. Klik på ”Få en postkasse”, og så bliver du ledt igennem tilmeldingen.

Vilkår: Læs og acceptér nu vilkårene for digital post

Profiloplysninger: Skriv dit navn og den/de adresser, du vil have besked om ny digital post på

Servicebeskeder: Vælg nu, om du ønsker at modtage servicebeskeder på sms, og/eller i din postkasse på borger.dk (en servicebesked er fx en påmindelse om en undersøgelse på sygehuset) Bemærk! De offentlige myndigheder vil løbende blive mere og mere digitale. Derfor vil du ikke fra starten kunne modtage al din post digitalt. Myndighederne vil også løbende begynde at sende servicebeskeder, så du lidt efter lidt kan modtage fx påmindelser fra de myndigheder, der er relevante for dig.

Tilmeldinger: Vælg, om du ønsker at modtage digital post fra alle myndigheder. Hvis du af særlige årsager ønsker kun at modtage digital post fra udvalgte myndigheder, vælger du det under ”Vælg myndigheder enkeltvis”.

Tilmeldinger (2): - Hvis du har en e-Boks: Vælg, om du ønsker at se hele indholdet af din e-Boks i din postkasse på borger.dk; - Hvis du ikke har en e-Boks: Vælg, om du vil oprette en e-Boks, så du også kan modtage digital post fra private virksomheder

Du har nu oprettet din postkasse på borger.dk

God fornøjelse med digital post!