SpaceAdventures
INDHOLDSFORTENGELSE Arbejdsprocessen Spilletsobygning Eksempel på en emnebhandling Visning
Fire Emner Raketter Vægtløshed Astoider Liv i rummet Web-baseret computerspil 7. – 10. Klasse SpaceAdventures UDGANGSPUNKT
Jorden Game brief Rumstationen Medulla 4 etager/emner Samler satelitdele Øverste etage SpaceAdventures SPILLETS OPBYGNING
IdeerMålgruppeUdviklingenMålgruppeFærdiggørelse Implementering – lære/forsker på hvert emne De to spor SpaceAdventures PROCESLINIE Implementering
Mission Spørgsmål Baggrund Spil Animationer SvarLærer SpaceAdventures MISSIONSOPBYGNING
SpaceAdventures LOGBOGEN Missionsforklaring
SpaceAdventures SPØRGSMÅL
SpaceAdventures BAGGRUNDSARTIKLER
SpaceAdventures SVAR
SpaceAdventures MISSIONEN LIV I RUMMET Du har modtaget et signal af fra rummet Hvilken planet kan huse liv Fortolkning af signalet og finde budskabet Udarbejdelse af svarsignal
Find beskeden i den binære streng SpaceAdventures SPIL
Binære tal omdannes til former SpaceAdventures SPIL
Det skjulte budskab findes SpaceAdventures SPIL
Det skjulte budskab ses som symboler SpaceAdventures SPIL
SpaceAdventures BAGGRUNDSARTIKLER
Svar sammensættes SpaceAdventures SPIL
Svar vises som binær streng SpaceAdventures SPIL
Svaret sendes afsted SpaceAdventures SPIL
SpaceAdventures SVAR
Information Leg Oplevelsen SpaceAdventures VÆRDIEN
SpaceAdventures Bruger reaktioner ”Jeg syndes spillet hvor man skulle holde ægget i luften var rigtigt fedt” Mirza ”Jeg syndes at det var meget skægt. I forhold til at man skal lære om vægtløshed er det meget federe” Lærke ”Rumtennis var meget skæg. Man skulle kæmpe lidt med det, men det var meget sjovt ” Wajahid ”Actionopgaverne var klart de sjovest, man får en fornemmelse for æggets vægtløshed” Aske