Constructive Alignment Konstruktiv afstemning af forventninger
Alignment - afstemthed En tankegang om at afstemme forventninger På en konstruktiv måde At konstruere fælles billeder af: Læringsaktiviteter Læringsudbytte
Læringsaktiviteter Læringsaktiviteter Arbejds-glæde Faglighed Anerken-delse Læring Læringsaktiviteter
Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer Læringsaktiviteter
Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University
3. Læringsaktiviteter for BIS – studiet Synkron læring Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Kompetencer, læring PPT Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Virk- case Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Projekt Studie- dag Camp DL Selv -studie Refl. Præs. Reflekterende Asynkron læring
Fortsat Constructive Alignment På hvert hold foretages Constructive Alignment: Midtvejs i semesteret (uge 41) I forbindelse med semesterevalueringen i december Studerende og lærere bør løbende foretage Constructive Alignment med hinanden i hvert fag
Fortsat Constructive Alignment Campus Roskilde – Årshjul Apr. Maj Aug. Sept. Feb. Mar. Okt. Nov.