Constructive Alignment

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Advertisements

Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Pædagogisk udviklingspakke
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
‘constructive alignment’/’konstruktiv afstemning‘
Det nye fleksible adgangskursus på DTU
Velkommen til Campus Roskilde
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Velkommen til E-business
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
IMODUS konference Campus Roskilde 20. Marts Lene Smith, EUC Norvestsjælland1.
R13/SORT-statisik SORT-visionsarrangement 12. Februar 2010 i Sjælør.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
1. halvår JanuarFebruarMartsAprilMajJuni Bestyrelsesmøde den 19.jan. Bestyrelsesmøde den 1 marts. og 23.marts Regnskab - Årsafslutning - Budget Bestyrelsesmøde.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Fra novice .. imod ekspert!
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2011.
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
Inspireret af 4 F’er: Foretagsomhed, Fusk, Fordybelse, Finjustering
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Årshjul 2015 Version 1 AAU - Økonomi.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Constructive Alignment
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger.
Constructive Alignment BA International Sales
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Om begrebet kvalitet Institut for Matematiske Fags undervisningsdage, Sandbjerg, maj 2006 Torben K. Jensen,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
1 Organisation/ledelse, procesanalyse Introduktion til kommunikation og samarbejde 4: Lars Peter Jensen.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Analyse- og strukturfase Udbudsmateriale udarbejdes
Opmærksomhedspunkter
Puljeafkast 2017 Afkast i pct. for Nordeas værdipapirpuljer før omkostninger, herunder puljeprovisioner og pensionsafkastskat. Afkast er vist for Bankvalg.
Bachelorprojektvejledning?
Projekter frem mod Udbud 2017
CLARA Projektbeskrivelse
Halvår 2015 Krop og bevægelse 1.Halvår 2016 ? JUL JAN APR
Aktivitets- Årshjul 2017 §18 midler ansøgningsfrist,1/11
I2ISE og PeerWise Fælles 2. semester kursus (EE,E,IKT,ST)
Årshjul Grønnevej 2017 Jan. Feb. Mar. Apr. Maj Juni Juli Aug. Sept.
Underbilag 1A: Forventning til forløb
U U U U U U U T T T B B B S S U T S B TIDS- OG PROCESPLAN
29. sep. Bedsteforældredag
Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring
Årshjul Grønnevej 2016 Jan. Feb. Mar. Apr. Maj Juni Juli Aug. Sept.
Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
Årshjul 2018 for Nyker børnehus
Hovedmilepælsplan - skabelon
Børnehaven Engelshøj Årsplan 2016
Årshjul Dec Jan Nov Feb Okt Mar Sep Apr Aug Maj Juli Juni
Indstillinger de Nationale hjortevildtgrupper
Projekt: SBSYS sagsnummer: Oprettelsesdato: Ændringsdato:
Opmærksomhedspunkter
September 2014 Telemedicinsk sårvurdering – nationalt udrulningsprojekt og syddansk implementering
Årshjul Hillerød Jagtforening 2018 / 19
Projektplan Aktivitet Dec Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug
Hvad laver Skolebestyrelsen
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
Præsentationens transcript:

Constructive Alignment Konstruktiv afstemning af forventninger

Alignment - afstemthed En tankegang om at afstemme forventninger På en konstruktiv måde At konstruere fælles billeder af: Læringsaktiviteter Læringsudbytte

Læringsaktiviteter Læringsaktiviteter Arbejds-glæde Faglighed Anerken-delse Læring Læringsaktiviteter

Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer Læringsaktiviteter

Constructive Alignment Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

3. Læringsaktiviteter for BIS – studiet Synkron læring Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Kompetencer, læring PPT Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Virk- case Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Projekt Studie- dag Camp DL Selv -studie Refl. Præs. Reflekterende Asynkron læring

Fortsat Constructive Alignment På hvert hold foretages Constructive Alignment: Midtvejs i semesteret (uge 41) I forbindelse med semesterevalueringen i december Studerende og lærere bør løbende foretage Constructive Alignment med hinanden i hvert fag

Fortsat Constructive Alignment Campus Roskilde – Årshjul Apr. Maj Aug. Sept. Feb. Mar. Okt. Nov.