Digitale brandsyn -Hurtig og nemt brandsyn Møde i Middelfart d. 9. marts 2012 Foreningen af Kommunale Beredskabschefer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En fremtidssikret planlægningsløsning
Advertisements

v/ Flemming Faber Souschef, IT-Sikkerhedskontoret
Teststrategi Engrosmodellen
Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Systemejer organisation.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Praktiske erfaringer med Byggeriets IKT specifikation
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
E-commerce hos Bon’A Parte
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Præsentation af e-takeaway.dk
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Implementering af brandingstrategi på nettet
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Michael Hald Konsulent, KL
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Hvem er vi og hvad laver vi? Undervisning på bibliotekerne i Odense Kommune. 120 kurser i 2014 Rejsehold til plejecentre og bosteder De unge De udsatte.
Brønden. Brøndopkoblingen Ved DBC Ding Ding - Hosting Den server som Ding løsningen kører på. ● Internt hos biblioteket ● Hos kommunen ? ● Tredje udbyder.
Organisation og kommunikation
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Præjournalisering - automatisk journalisering?
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Byggeweb Undervisning BL7
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Management April 2011 Printing on iSeries GS Gruppen 5. April 2011.
Effektiv vækst - Workshop
Overvejelser på vej mod Nyt OUH
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
Mobil- og bredbåndsdækning
Arbejd Overalt - Workshop
Gevinsttræ BBR 1.8 AKTIVITETER (Forudsætninger)
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
AAU-ID Hvad sker der med projektet?
Danskernes digitale bibliotek
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Statens HR – Implementeringskoncept
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Digital aflevering.
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Digitale brandsyn -Hurtig og nemt brandsyn Møde i Middelfart d. 9. marts 2012 Foreningen af Kommunale Beredskabschefer

Baggrund og ide At skabe et hjælpeværktøj til brandsyn, der skal være med til at nedsætte den tid som anvendes på administrative arbejdsgange og i stedet kan anvendes på rådgivning og vejledning. Imødekommelse af stadigt større ønsker om offentlig digitalisering. Et IT-system hvor der er tænkt succes fra start – herefter videreudvikling. Sikre et system som brandsynsregister og til opsamling af vigtige data. Digitale brandsyn

Baggrund og ide Hjælpeværktøjet skal: lette arbejdet med planlægning af brandsyn, administration af enheder og objekter, være brandsynsarkiv for tidligere brandsyn og tilknyttede tegninger, attester mv., lette administrative arbejdsgange med udarbejdelse af håndtering af dokumenter, gøre opgaven med planlægning og gennemførsel af brandsyn nemmere og med færrest mulige sagsgange, og give beredskaberne en fælles platform for udvikling af både brandsyn og andre digitale værktøjer. Digitale brandsyn

Samarbejde om udvikling FKB har i forbindelse med udviklingen af projekt digitale brandsyn indgået en dialog med Dansk brand- og sikringsteknisk institut (DBI). På baggrund af denne dialog kan FKB som systemejer i dag præsentere en løsning for digitale brandsyn, hvor DBI står for udvikling og hostning af systemet. FKB er ejer og udbyder af systemet og bestemmer udviklingen af systemet. Digitale brandsyn

Hvad kan produktet? Version 1.0: Komplet digitalt brandsynsregister Digitale brandsyn med on-site rapporter Ensartede rapporter og formuleringer Smartere efterbehandling og hurtigere levering af rapporter Brandsynsregister med bedre mulighed for statistik, opfølgning og dataudtræk Bedre service for brugere og kunder Mange nye funktionaliteter i forhold til eksisterende systemer Digitale brandsyn

digitale brandsyn Web- baseret system Brugeradgang Hjemmeside Håndholdte tablets Car-pc og/eller Printer Lokale arbejdsstationer Hvordan virker det? Host Database Inspektions- rapporter Borger

En fremtidssikret løsning Webservice – alt er online Nem brugerflade og kan køre på en iPad, Tablet, Bærbar, PC, terminalserver eller andet nyere udstyr Webprogrammet installeres automatisk, når man tilgår websiden Webprogrammet opdateres automatisk på alle enheder der har det liggende, når der kommer nye opdateringer. Nem og intuitiv betjeningen Digitale brandsyn

Automatisk udsendelse af varsel Eget design og logo Administration af enheder, objekter, stamdata Administration af pladsfordelingsplaner, attester mv. Geokodning af objektadresser Fotomulighed ved checklistepunkter Mulighed for at dele data brugere imellem Fungerer både on- og offline Automatisk distribution af brandsynsrapporter, påbud, politianmeldelse o.s.v. Digitale brandsyn Eksempler på funktioner

Mulighed for at score afvigelser (A,B,C-kategori fejl) Bedre statistiker Søgemulighed og udtræk på checklistepunkter Borgeradgang Driftsansvarlige kan se status på objekter Mulighed for underskrift direkte på tablet Portefølje integreret til kort Live adgang til inspektionsresultater og rapporter Mulighed for tilpasning af systemet til det enkelte beredskab Digitale brandsyn Eksempler på funktioner

Systemplatforme og krav Systemet er udviklet på følgende platforme: Hostdel, brugerdel og Webserviceudvikles i gængse webudviklingsværktøjer Mobildel udvikles som HTML5 webapp med Javascript Digitale brandsyn Systemet kan derfor afvikles på stort set alle platforme, desktops, tablets, car-pcér mv. – stort set alt med en browser med internetadgang.

Leverancens omfang Digitalt brandsynsregister og platform for digitale brandsyn Tilslutning til systemet med migrering af data Uddannelse af brugere Brugervejledning Løbende support / hotline hos dedikeret medarbejder hos leverandøren Udviklingspulje - fremtidssikring Hosting Digitale brandsyn

Afgræsninger / Udeståender Ikke integration til udrykningsmodul i ODIN Ikke direkte integration med ESDH-systemer Ikke integration til SIK (el-sikkerhedsattester) Ikke …. (men kan komme i senere versioner) Digitale brandsyn

Forretningsmodellen Udviklet til at kunne håndtere alle kommuner i Danmark, med et ubegrænset antal brugere Sikret fortsat udvikling af systemet – forankret i faggruppe forebyggelse FKB ejer og udbyder systemet FKB har rettigheder til alle programdata og system (kildekode) Beredskaberne har rettighederne til alle data i systemet Projektet kan etableres når der foreligger bindende samtykkeerklæringer svarende til minimum 80 brugere Fordel ved at tilmelde sig i udviklingsperioden Aftalerne er med ét års opsigelse

Økonomi Tilslutning Levering/adgang til systemet Migrering af data Udarbejdelse af dokumentskabelon Brugerkursus Licens Løbende support Hosting Årlig udviklingspulje på mindst kr Digitale brandsyn

Økonomi Digitale brandsyn Priseksempel Tilslutningsafgift pr. beredskab Tilslutning i udviklingsperiodenkr Derefter tilslutningsafgiftkr Licens Licens pr. bruger årligtkr

Levering For beredskaber der tilslutter sig i udviklingsperioden leveres systemet til pilot-test ultimo 2012 og klar til drift pr. 1/ Tilslutningsafgift kr betales ved indgåelse af aftale (2012). Første brugerlicens betales ved fysisk tilslutning (tidligst 1/1-2013, og derefter 1. januar hvert efterfølgende år. For beredskaber der tilslutter sig senere vil ikke kunne garanteres drift pr. 1/ Tilslutningsafgift kr betales ved indgåelse af aftale og første brugerlicens betales ved fysisk tilslutning, og derefter 1. januar hvert efterfølgende år. Digitale brandsyn

Øvrigt Udbudsregler FKB er som forening ikke underlagt udbudsreglerne og kan frit indgå udviklingssamarbejder med private leverandører. Aftaler indgås med de enkelte beredskaber og vil derfor ikke overstige et udbudspligtigt beløb. Kravspecifikation er frit tilgængelig for andre interesserede udviklere/leverandører. Digitale brandsyn

Spørgsmål og dialog Digitale brandsyn ?

Foreningen af Kommunale Beredskabschefer