BILAG TIL Personalereduktion og fremtidig organisering – et værktøj for ledere, der skal reducere personale og omstille til fremtiden Reaktioner i omstillingsprocessen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Skabelse af dialogiske rum ”
Tab og traumer 1: Hvilke patienter drejer det sig om?
At bruge disse to ord rigtigt
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
Den professionelle pårørende
Rehabilitering til borgere med hjertesygdom
VELKOMMEN TIL PÅRØRENDE PSYKOEDUKATION Session 1 - Introduktion.
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
ÆNDRINGER I FØLELSER OG ADFÆRD VEJEN VIDERE
Næsbylund Kro, Odense Onsdag 21. marts 2012 Pårørenderollen
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
Tab og traumer Odense 2010.
Temadag Funktionelle lidelser.
Menneskers reaktioner i kritiske situationer
Det fælles mål At borgere med kroniske sygdomme opnår den højeste grad af livskvalitet med størst muligt ansvar for og indflydelse på eget helbred.
Indsats i forbindelse med en alvorlig akut hændelse
Velkommen til dag 6 Opsamling - Indtil nu - Erhvervscase
Ledelse i en brydningstid DI Hovedstaden
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
skyld og skam hos den ramte familie
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
Drejebogen til eksamen på idræt B
+ Hvad er eksamensnervøsitet?. + Vigtigt! Nervøsitet er godt i moderat omfang – når den ikke får lov til at overtage styringen.
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Sorggruppe Et tilbud til forældre,der har mistet deres barn i graviditeten, ved fødslen eller lige efter. 25/
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Organisering af Tværsektorielle teams Team integreret indsats Borger.
Tegning; ”Frihedens allegori”, F. M
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Forandringer i almen praksis
Ida Koch, 2005 BELASTNINGER I ARBEJDET MED SELVMORDSTRUEDE Hvad er svært for dig – og hvordan har du mærket belastningerne? Hvordan beskytte sig mest muligt.
Brev At skrive et brev.
”Mainstreaming af handicapområdet” Workshop C Det gode møde Konsulent Birthe Moksha Mainstreaming af handicapområdet: “Det gode møde” Konsulent Birthe.
Det hele startede med….. Ansættelse som midlertidig leder i en afdeling midt i forandring, forvirring og frustration pga. store organisatoriske omlægninger.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 7 - Den bipolare patient og familien Undervisere:
At være pårørende til et menneske med affektiv bipolar lidelse
Forandringsledelse & primadonna’er Søren Aggestrup.
Psykoedukation skizofreni Session 2. – Sårbarhed, stress og psykisk sygdom Undervisere:
Sorg og krise Blå Kors Danmark Torsdag d. 30/ Psykolog Johannes Birkild.
“At stå ved siden af, når livet gør ondt” Videbæk 2015 Ved autoriseret psykolog Aida Hougaard Andersen Agape 1.Hvordan reagerer mennesker på sorg og tab?
Traumer og PTSD II Program Kom til stede Siden sidst – navne til kursusbevis, litteratur Rammesætning Et trygt sted Traumer – årsager, reaktionsmønstre.
LIVSKRISER Af Anne-Mette Baatz Lund. EKSEMPLER.
Parallele indsatser i Frederikssund - målgruppen med problemer udover ledighed.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Identificering af skjulte følger efter en hjerneskade Frank Humle Center for Hjerneskade.
 redskaber til mestring af et liv med ADHD  som aktiv deltager i samfundet.
Regionalmøde 2010 Oplægsholdere Susanne Grove og Merete Phillip.
Andagt: Skrig det til træerne. Kornet i siloen Positiv silo Dejlig familie Gode venner Fede fællesskaber En sød kæreste Mening med livet Alt er godt Negativ.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Misbrug, psykisk lidelse og recovery
KONFLIKT- TRAPPEN SSP - KH 2017.
At bruge disse to ord rigtigt
Hjerterehabiliteringen Roskilde Sygehus
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Kommunikationskursus
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Kursus for personer med demens og pårørende
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
MU013_Du fylder mig med glæde 1, S1
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
Grundkursus i at være plejefamilie
025 – Du fylder mig med glæde 1, S1
Præsentationens transcript:

BILAG TIL Personalereduktion og fremtidig organisering – et værktøj for ledere, der skal reducere personale og omstille til fremtiden Reaktioner i omstillingsprocessen

2 ▪ Typiske reaktionsmønstre omstillingsprocessen Johan Cullberg Fremtid Indadvendt fokus Fortid Udadvendt fokus 2. Reaktionsfase 1. Chokfase 3. Bearbejdningsfase ”Forces for sameness” ”Forces for change” 4. Nyorienteringsfase

3 ▪ Det typiske almene kriseforløb Chokfase Kan ikke forholde sig til realiteterne Benægtelse Desorientering Reaktionsfase Ked-af-det-hed/sorg Vrede/frustrationer Angst Begyndende bearbejdning af informationer Bearbejdningsfase Begynder at forholde sig realistisk til muligheder nu og i fremtiden Nuanceret bearbejdning af informationer Usikkerhed Nyorienteringsfase Fortiden lægges fra sig Det skete er blevet integreret Personen ser nye muligheder og har opdaget nye sider af livet Forløbet kan være kort eller langt, ske i spring eller gentage sig. Det handler om at respektere de individuelle forskellige reaktioner. Fokus på