Forventningsafstemning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Jacob Thøgersen DGCSS/ LARM, University of Copenhagen Nik-fest 2011.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Vejledning om videregående uddannelser Studievalg.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Klagens opståen, fremdrift og håndtering Klagedrevet innovation Complaint management Privat tilgang vs. Offentlig NB! Nyegaard + Brink Kommunikation.
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
The Danish Lesson Center for Second Language Studies August 23, 2011 VMS.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
Danish-Chinese Workshop on ”Land Questions” November 1st 2010 Aalborg University.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Design dokument Agenda Intro Guidelines for the Game Concept Guidelines for the Game Proposal Guidelines Functional specification Kilde: Ryan, Tim (1999).The.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
And so this is Christmas And what have you done Another year is over And a new one just begun And so this is Christmas I hope you have fun The near and.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
1 Welcome! The search process:  How to handle the search process (strategies)  Transform your topic into search terms  Search techniques  how to use.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Kapitel 4.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Erfaringer og dialog omkring transforms AFP/PDF/AFP AFP Brugergruppemøde Maj 2012 Jørgen Ulrich.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Saint Ambrose High School. Cut cylinders and cones – Standard Grade If you are sitting an SQA Credit paper in Graphic Communication, you will be required.
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
THE MENTORING JOURNEY.
Completing secondary education
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Teacher Tips for Success
The Effects of Depressants on the Pulse Rate of Lumbriculus Variegatus
AB295 Sexuality Education Expansion Bill
Science Fair Research Paper
Meet Asfiya Asfiya is a proud caregiver to her mother Adeela. Her mother lived with her before the stroke. Other than some small aches and pains, Adeela.
To: The Class of 2020 From: Your CAP Advisor
Actor Project Your name: Go to mswolfdrama.weebly.com
Structure and Organization in Interpretation of Literature Essays
Scientific Method – Steps 1-2
Præsentationens transcript:

Forventningsafstemning

KLASSERUMSKULTUR En klasse udvikler sig over tid fra: Det første møde Efter få måneder Efter år Over denne tid kommer klassen igennem tre udviklingsfaser: Tilhørerfasen Kontrolfasen Nærhedsfasen

Tilhørerfasen Her er den enkelte optaget af at blive en del af klassen – finde ud af, hvem de andre er og hvad det hele går ud på. Man frygter for at blive udelukket og er spændt på, hvilken plads man kommer til at indtage. Kvaliteten af det man producerer i gruppearbejde er begrænset p.g.a. denne usikkerhed.

Kontrolfasen Kontrolfasen er gruppeprocessens vanskeligste, idet man ikke længerer er så ’pæne’, men træder frem med egne meninger og holdninger og her udfordres de som i starten havde taget magten i gruppe p.g.a. at den mest populære, smarteste eller den smukkeste. Kampen om den kulturelle norm er begyndt. Her kan der sje forskellige gruppedannelser. De grupper der kommer igennem denne fase uden klikedannelse/mistænksomhed – glider automatisk over i den mest modne fase – nærhedsfasen.

Nærhedsfasen I nærhedsfasen har medlemmerne fået en realistisk opfattelse af egne og andres styrke og svagheder. Man accepterer hinanden og støtter hinanden menneskeligt og fagligt. Modtager og giver kritik på en konstruktiv måde. Det gir’ højere kvalitet i arbejdet og et godt klasserumsmiljø, som gør skoleårene en positiv oplevelse.

KLASSERUMSKULTUR

DOING WORK What’s your strategy? Avoid – it’s too scary/difficult Wait for the excitement – I work best under pressure Wait with the decision - I want to do it right. Dr Piers Steel from Calgary University

‘GET THINGS DONE’ STRATEGIES It’s less scary if you slice it: do things step-by-step It’s more exciting if you enjoy the steps: start from what seems most interesting/work in an attractive set-up (with your favourite music on, on a sofa, together with a classmate over pizza) Don’t aim at perfection: try to work on a draft first, if you want to collect info: set a deadline for that, afterwards write your draft Work in time slots of 25 minutes (set an alarm clock) – in those 25 minutes don’t answer anybody – your phone and sound are switched off! Reward yourself – if you finish on time, you will watch a movie/ go out/ go to bed early…

STUDENT A fails to attend classes regularly (never on time often absent) starts his vacations early and returns late inattentive in class (back row, hoping to chat, do his homework or doze) assignments late or never handed in revises at the last moment (gives up on other subjects)

STUDENT B attends all her classes and daydreams her way through the day never asks a single question hands in all assignments (which usually contain some of the most obvious points taken from the teacher/textbook) revises for exams when her parents tell her to by staring at the book and teacher’s notes

STUDENT C never misses a class (determined to do well) constantly asking the teacher questions about his performance, and what he should improve wants to meet all reguirements of his assignments exam provokes him into a frenzy, he wants everything repeated over and over again

STUDENT D never misses a class (determined to do well) constantly asking the teacher questions about assignments: how many pages? what colour? what font? exam makes her plan even more: how many hours a day should she revise?

STUDENT E never misses a class (determined to do well) constantly complaining about everything ”teacher X. does not explain things cleary” ”the chapter in the book isn’t very good” ”this is too difficult a topic to do”

STUDENT F highly intelligent pays attention to what the teacher is saying (asks and comments) delights in class discussions written work is always disappointing (either not on time or lacking evidence of hard work) ”Don’t worry, ” he says, ”my final examination grades will be good.”

SUCCESSFUL STUDENT is motivated to succeed is aware of what needs to be done to achieve his goals actually gets started is actively involved in the process of self-education becomes interested in the subjects being studied has the persistence and self discipline to carry his efforts through to the end