Oprettelse af Digital Post Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Digital Post Log på Tryk på Min Post
Opret Digital Post
1. Fulde navn, 2. E-mail-adresse 4. Mobil nummer 1. Fulde navn, 2. E-mail-adresse 4. Mobil nummer. Ikke alle myndigheder bruger Nem-SMS. 5. Læs vilkår 6. Accepter vilkår. 7. Opret.
Tryk på bekræft og indfør koden Tryk på bekræft og indfør koden. Den er 4-cifret og står nederst i den sms du får lige efter oprettelsen. Her kan du læse mere. 3. Læs om e-boks hvis du vil modtage fra private. 4. her kommer du videre til postkassen.
Modtag og besvar post Digital Post Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Modtag og besvar post 1. De står i indbakke. 2. Klik og læs din nye post.
Modtag og besvar post 1. Læs beskeden om hjælpemidler 2. Er der en vedhæftet fil tryk på vis. 3. Tryk på besvar, hvis du skal skrive tilbage
Se svar i sendt post 1. Under sendt post kan du læse dit svar 2.
Giv andre adgang til din digitale postkasse Digital Post Giv andre adgang til din digitale postkasse Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Giv andre adgang til din digitale post 1. Gå til indstilling 2. Vælg Giv andre adgang 3. Opret adgang
1. Navnet på person eller virksomhed, der skal have adgang. 2 1. Navnet på person eller virksomhed, der skal have adgang. 2. Vælg mellem person og virksomhed 3. Kun ved virksomhed. 4. Lav et kodeord, som den du giver adgang skal bruge, når vedkommende logger på første gang. 5. angivelse af hvornår adgangen ophører.
1. Du angiver de rettigheder, som du vil give til den der får adgang. 2. Du kan også udvælge enkeltmapper 3. Klik på godkend for at færdiggøre oprettelsen af adgangen.
Kvittering Her ser du en kvittering.
Oversigt over adgang – slet adgang 1. Her kan du tilpasse og slette adgang
Indstillinger – Mine adgange Digital Post Indstillinger – Mine adgange Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Mine adgange 1. Du skal stå på indstillinger 2. Klik på mine adgange 3. Navnet på den person der har givet dig adgang. 4. Du kan vælge at få besked på e-mail. 5. Her acceptere du adgangen til den anden persons digitale postkasse.
Accepter adgangen 1. Indtast som er aftalt med den, som har givet dig adgang 2. Her vinger du af, hvis du ønsker at modtage besked, når den person, der har givet dig adgang, modtager ny post. 3. Klik OK for endelig accept.
Egen indbakke 1. Dit navn står på denne plads. 2. Den du har fået adgang til står her. Klik her for at læse – og den andens indbakke vil komme frem.
Rediger dine oplysninger Digital Post Rediger dine oplysninger Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Du skal rette oplysninger om dig selv Du er logget på borger.dk 2. Klik ”Digital Post” 3. Vælg indstillinger 4. Klik ret oplysninger
5. Du retter nu dine oplysninger 6 5. Du retter nu dine oplysninger 6. Schroll til bunden af siden og tryk ”OK”
Vil du synkronisere med e-boks? Siden er fortsat fra sidste slide. 7. Ving af - hvis du vil se det samme i e-boks og i Digital Post (synkronisering) . HUSK ”OK”
Send post til det offentlige (med eller uden fil) Digital Post Send post til det offentlige (med eller uden fil) Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Klik på indbakke
Klik på ny post
Vælg modtager
Søg efter modtager og vælg kategori
Klik på krydset ud for kategori og vælg
Eller – du kan vælge modtager under kategori
Indtast emnet/overskriften ”angående”
Skriv meddelelsen
Vedhæft post fra arkiv eller en fil
Klik send
Opret mapper i din Digitale Postkasse Digital Post Opret mapper i din Digitale Postkasse Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.
Klik indbakke
Klik på mappefunktioner ny mappe
Indtast navn – arkivmappens placering
Klik ”OK” og du har oprettet en mappe