Oprettelse af Digital Post

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Test i Der er 20 spørgsmål og du kommer automatisk videre ved korrekt svar Tryk for start.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Microsoft® Lync™ 2010 Attendant-kursus
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Optimering og effektiv brug af OUTLOOK
1 Private hjemmesider Undervisning i Click-a-site Online-editor.
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
Kan en Internet tilkoblet bruger sende en til andre Internet tilkoblede brugere uafhængig af hvilket operativsystem modtageren har? •Ja •Nej.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Microsoft® Lync™ 2010 Kursus for stedfortrædere
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Vejledning til sagsbehandling af anmodninger om læseadgang til tredjemand til Digital Post
Venlig hilsen og god fornøjelse Erik Schousboe Hej; Velkommen. For at komme ”videre” i dette PowerPoint show, skal ”højrepilen” på tastaturet benyttes.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Efterår 2012Korrespondancemeddelelsen Korrespondance- meddelelsen (KM)
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Login forside Login.php Glemt kodeord mail Om delekalender.dkKontakt - udeAnnonceringBetingelserHjælp Fase 2 Ny bruger: Se ”Flow: Brugeroprettelse” Login:
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Data til Excel videre til Nav kan eksportere alle data fra listevisninger til Excel (som så kan videresende.
Introduktion til © 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Startskærmbilledet i Lync Startskærmbilledet i Lync har fliser i hubben til.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Tjekke din telefonsvarer 1.Klik på fanen Telefon. Du får vist dine beskeder og oplysninger om personer, der har ringet. 2.Hold markøren over en telefonsvarerbesked,
Papirkurven En sidste chance for at redde en tabt fil. Start, tryk her.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Test 1 Klik her for start. Hvor skal du klikke for at få designvisning?
Introduktion til Lync Windows Store-appen
[Kursets titel] [INSTRUKTØR]. 4D Konsulenterne A/S Undervisning Udvikling og rådgivning Test og certificering.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Starte et videoopkald På listen over kontakter skal du pege på en kontakts billede og klikke på kameraikonet. Der vises en meddelelse på din kontakts skærmbillede.
Word 2007 F-Niveau Lektion 1 Keld Hinsch.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Lægedebatten 2013 Introduktion til Lægedebatten. Lægedebatten 2013 Nemmere adgang Du kan benytte Lægedebatten fra din pc, din smartphone og din tablet.
Manual Af Edu-Caching.
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
GUIDE TIL DELING AF DOKUMENTER
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
OneDrive Med OneDrive kan du sikkert gemme dine billeder, filer og mapper på ét sted, dele dem med andre og få adgang til dem overalt.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Modul 07, Elektronisk post
Opret fremmed kursus Blå kurser: Fremmed kurser
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Præsentationens transcript:

Oprettelse af Digital Post Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Digital Post Log på Tryk på Min Post

Opret Digital Post

1. Fulde navn, 2. E-mail-adresse 4. Mobil nummer 1. Fulde navn, 2. E-mail-adresse 4. Mobil nummer. Ikke alle myndigheder bruger Nem-SMS. 5. Læs vilkår 6. Accepter vilkår. 7. Opret.

Tryk på bekræft og indfør koden Tryk på bekræft og indfør koden. Den er 4-cifret og står nederst i den sms du får lige efter oprettelsen. Her kan du læse mere. 3. Læs om e-boks hvis du vil modtage fra private. 4. her kommer du videre til postkassen.

Modtag og besvar post Digital Post Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Modtag og besvar post 1. De står i indbakke. 2. Klik og læs din nye post.

Modtag og besvar post 1. Læs beskeden om hjælpemidler 2. Er der en vedhæftet fil tryk på vis. 3. Tryk på besvar, hvis du skal skrive tilbage

Se svar i sendt post 1. Under sendt post kan du læse dit svar 2.

Giv andre adgang til din digitale postkasse Digital Post Giv andre adgang til din digitale postkasse Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Giv andre adgang til din digitale post 1. Gå til indstilling 2. Vælg Giv andre adgang 3. Opret adgang

1. Navnet på person eller virksomhed, der skal have adgang. 2 1. Navnet på person eller virksomhed, der skal have adgang. 2. Vælg mellem person og virksomhed 3. Kun ved virksomhed. 4. Lav et kodeord, som den du giver adgang skal bruge, når vedkommende logger på første gang. 5. angivelse af hvornår adgangen ophører.

1. Du angiver de rettigheder, som du vil give til den der får adgang. 2. Du kan også udvælge enkeltmapper 3. Klik på godkend for at færdiggøre oprettelsen af adgangen.

Kvittering Her ser du en kvittering.

Oversigt over adgang – slet adgang 1. Her kan du tilpasse og slette adgang

Indstillinger – Mine adgange Digital Post Indstillinger – Mine adgange Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Mine adgange 1. Du skal stå på indstillinger 2. Klik på mine adgange 3. Navnet på den person der har givet dig adgang. 4. Du kan vælge at få besked på e-mail. 5. Her acceptere du adgangen til den anden persons digitale postkasse.

Accepter adgangen 1. Indtast som er aftalt med den, som har givet dig adgang 2. Her vinger du af, hvis du ønsker at modtage besked, når den person, der har givet dig adgang, modtager ny post. 3. Klik OK for endelig accept.

Egen indbakke 1. Dit navn står på denne plads. 2. Den du har fået adgang til står her. Klik her for at læse – og den andens indbakke vil komme frem.

Rediger dine oplysninger Digital Post Rediger dine oplysninger Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Du skal rette oplysninger om dig selv Du er logget på borger.dk 2. Klik ”Digital Post” 3. Vælg indstillinger 4. Klik ret oplysninger

5. Du retter nu dine oplysninger 6 5. Du retter nu dine oplysninger 6. Schroll til bunden af siden og tryk ”OK”

Vil du synkronisere med e-boks? Siden er fortsat fra sidste slide. 7. Ving af - hvis du vil se det samme i e-boks og i Digital Post (synkronisering) . HUSK ”OK”

Send post til det offentlige (med eller uden fil) Digital Post Send post til det offentlige (med eller uden fil) Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Klik på indbakke

Klik på ny post

Vælg modtager

Søg efter modtager og vælg kategori

Klik på krydset ud for kategori og vælg

Eller – du kan vælge modtager under kategori

Indtast emnet/overskriften ”angående”

Skriv meddelelsen

Vedhæft post fra arkiv eller en fil

Klik send

Opret mapper i din Digitale Postkasse Digital Post Opret mapper i din Digitale Postkasse Alle, der kan, skal have Digital Post senest 1. november 14.

Klik indbakke

Klik på mappefunktioner ny mappe

Indtast navn – arkivmappens placering

Klik ”OK” og du har oprettet en mappe