Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
3.a. deltager i ”Børnenes dag” på Kontiki skolen i Hillerød
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Læringsstile og lektier
Børns rettigheder - er dine rettigheder
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Forældremøde X årgang.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Heidi Wandbæk Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed med speciale i Human Ernæring.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Relationer – børn og voksne
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Kick-off: Hele Ledelser
Relationer – børn imellem
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Læreplaner i Højvangen
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Inklusionskoordinator for Indre By og Østerbro Karen Ruth Hansen holdt i 2013 oplæg på Sommeruni om lykkelige frikvarterer. Det følgende er en forkortet.
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Trivsel og værdier - i skoletasken
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Fællesskab og relAtioner i fdf
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
FÆLLESSKAB.
Efterskole og kirke Kirken er kun en generation fra at uddø Carey.
Elevrådet på Ahlmann-skolen ønsker. Baggrund/hvorfor Vores legepladser er meget slidte ved alle tre skolegårde, og de er også meget slidt, nogle steder.
Fri for Mobberi.
Hvem, hvad, hvor om mobning
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Hvordan man bekæmper mobning
MIT NYE VUGGESTUELIV.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Trivselsarbejdet i klassen Program for forældremødet: Mål for klassen Ansvaret for klassens trivsel Årsager til mobning/ mistrivsel Dilemmaer og budskaber.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Fleksible fællesskaber
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Præsentationens transcript:

Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.

Vi vil gerne: Gøre det svært at mobbe have, at ingen har lyst til at mobbe Gøre det sjovt og let at lære noget på skolen

Undgå mobning I skolen skal vi arbejde med at blive gode til at være sammen. I vores klasse laver vi regler for, hvordan vi skal opføre os. Alle skal vide, at det er forbudt at mobbe på skolen Til elevsamtalerne skal vi tale om, om der er nogen, der bliver drillet/mobbet. Skolen skal være hyggelig, og der skal være plads til, at vi kan lege, så der ikke er nogen, der får lyst til at mobbe. I DUS-sen skal vi også tale om, hvordan vi har det med hinanden.

Stopning af mobning For forældre, voksne og børn: Når nogen bliver mobbet, skal vi: forstå, at der er noget galt tale om det i klassen fortælle det til forældrene hjælpe hinanden

Stopning af mobning I klassen Når nogen bliver mobbet: Find ud af, hvad du er god til, og hvad andre er gode til. Læg mærke til, når nogen prøver at gøre det rigtige. Find ud af, hvordan vi sammen kan gøre det bedre. Det er i orden, at vi ikke alle er ens