Matematik HHX Tina Nørrelykke

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisningsevaluering i matematik
Advertisements

Velkommen til workshoppen
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Elsker DU også at læse lektier?
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Samfundsfag A Matematik b
MatemaTik - Lineære funktioner
Fag lærer på SDE Odense siden 2003
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
Statistik Beskrivende statistik
Teamlærerkursus Onsdag d. 7. september kl. 13.
Præsentation af Samfundsfag Næstved Gymnasium og HF
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Bilag til eksamen i Matematik C
Faglig læsning i samfundsfag
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Tina Sneholm Andersen tian
Matematik i 4 klasse.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Tina Sneholm Andersen tian
Modellering Lavet af Klaus HH2MA.
Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.
Martin Andersen og Mads Petersson Nr. 7
Gymnasietime Matematik.
POLITIK & ADMINISTRATION OG SAMFUNDSFAG Nørresundby Gymnasium & HF – 22. april 2010.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
EDB og terminsprøve – prøve
Evaluering MATEMATIK Hvad har vi lavet? Hvad mener I om undervisningen?
God læring God undervisning
Fælles mål 2009 Isboden.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Samarbejde samfundsfag - matematik
Eliteidræt på HHX Herning
Skrivefængsel Hvad siger bekendtgørelsen? –Bekendtgørelse om uddannelsen til Højere Handelseksamen BEK nr. 691, –§ 80 –Stk. 6. Skolens leder.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Matematik efter reformen
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
Digitale læremidler Udviklingspotentialer. Præsentation Jonas Juul Hansen Lærer og matematikvejleder Rudersdal kommune – Sjælsøskolen Eleverne fra 3-8.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område
Hvad lærer eleverne i 1g på Gefion gymnasium?
Statistik.
Naturvidenskabeligt grundforløb på Gladsaxe Gymnasium
Viden om matematik Viden i matematik Videnskabsteori (fx) Metode:
Abstraktioner.
Matematikkens dag Andreas mogensen.
Videnskabeligt projekt
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Jonas Dreyøe Aalborg Universitet Peter Sars Schewitsch
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Eksponentiel funktion og logaritmer
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Velkommen til fagligt samspil
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Eksponentiel notation
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Opgavesamling – Ekstra opgaver til mat A skriftlig
Præsentationens transcript:

Matematik HHX Tina Nørrelykke

Studieretninger Økonomisk-matematisk Matematik A og B Marketing og multimedier, Innovation og International Matematik C

Elevtimer Matematik C – Matematik B – Matematik A – 40 elevtimer over to semestre. Matematik B – 40+60 elevtimer over fire semestre. Matematik A – 40+60+60 elevtimer over seks semestre.

Skriftligt arbejde Emneopgaver Beskrivende statistik Lineære funktioner Andengradspolynomier Eksponentielle og potens funktioner Rentesregning Traditionelle afleveringsopgaver

Emneopgaver En anderledes måde at arbejde med matematik – at skrive om matematik Arbejdsgrupper Individuelle besvarelser Processkrivning Stilads

Skriftlige genre Åbne udsagn Beregning Grafisk beskrivelse Forklare et begreb Reducering Præsentation Bevisførelse Opstille model Tabeller Eksperiment

Hurdler ved undervisningen i matematik Abstrakt – bogstaver og symboler Tempo - gennemgang er for hurtig Relevans – hvad kan vi bruge det til?

Hvordan hjælper vi eleverne? Anvendelse af formelsamling… Wiki måske? Metode til at ”huske” det lærte Fokus på lektier – den daglige dosis!

Hjælpemidler Microsoft Mathematics 4.0 Graphmatica Excel