Branding og medieudvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
Recovery gennem lokalsamfundsdeltagelse
D i g i t a l R e t o r i k 2 2 / 2 S t o r y t e l l i n g & P a t h o s.
Den nye rolle for design
Historisk Atlas Lancering af brugstedet.dk 12. april 2012 Introduktion.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Forretning og Ledelse lektion 7
The impact of Interactivity on Television Consumption Noter til Lars Holmsgaard Christensens.
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Branding.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Magtteori I 7. September 2005.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Sprog, sprog og sprogere Foreningen for tosprogede småbørns vilkår Vejle 20. marts 2012 J. Normann Jørgensen,
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Brand Integration Bo Kampmann Walther Aktuel Mediebrug FS2014.
Mediebrug i hverdagslivet. MEDIALISERING Samfundet er i stigende grad blevet medialiseret – og dermed tæt vævet sammen med medierne og deres logikker.
Magtteori II 14. September Én-dimensionel magt Aktøradfærd Aktuel magtudøvelse Politisk beslutningsproces Observerbar interessekonflikt = konflikt.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Branding af læren Tværfaglig uge Uge Frederiksberg Seminarium.
Reality-TV Refleksion og selvfremstilling ~ Giver det mening?
Liv og levende teknologier Fremtidens verdensbillede 2050
Game of Thrones Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2014.
Sponsering Kapitel 7.
Hvad skete der egentlig med corporate branding?
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Medier og kommunikation IV Visioner fra Leibniz til H-LAM/T.
2. halvleg: Branding: Fortid-nutid-fremtid Brand Building System Brand Belief System Brand Positioning Programme Corporate Religion Brand Essence Formular.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2015 –
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Product Placement, Brand Integration eller Branded Entertainment?? Fredag d Nicklas Fjeldsted-Holm og Karen Harbo.
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
Brand Communities: Nye Segmenttyper? Per Østergaard Institut for Marketing Syddansk Universitet.
Udfordringer til branding teorien under globaliseringen
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Mix mix tonightpaulmonroedemo.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
KULTURARV OG BORGERINDDRAGELSE - hvem, hvorfor og hvordan Vesthimmerlands Museum, Aars d. 21. januar 2016 Hvem ejer kulturarven? Bernard Eric Jensen Aarhus.
Microsoft Danmark Thomas Halse Partner Technology Strategist.
- What is the name of your provincial (territorial) premier? - Which party won the most seats in the general election - What level of government has primary.
Teater – ramme om en kulturel dimension i vores liv
Unge og Religion TOLERANCE
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Introduktion Mål (Dem fra Meebook)
Branding afsætning.
Jeg vil ophøje dit navn 1, S1
012 – Du store Gud, vor Fader god 1, S1
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
An IP Strategy comprises
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Reality-TV Refleksion og selvfremstilling ~ Giver det mening?
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Jeg vil ophøje Dit navn 1, S1
Overordnet fokus forløbet
027 – Du, som ud af intet skabte 1, S1
Mening og lykke Overfladisk lykke.
Præsentationens transcript:

Branding og medieudvikling Aktuel Mediebrug – FS2014 Bo Kampmann Walther

Smash your brand

Produktets invarians

Find flere eksempler …

Brand - 1 A Brand is a mixture of attributes, tangible and intangible, symbolized in a trademark, name or symbol, which, if managed properly, creates value and influence. (Yoo et al. 2000)

Brand - 2 Brand Equity = Brand Value + Brand Loyalty + Brand Image Value (den finansielle værdi) Loyalty (publikums grad af trofasthed) Image (publikums “mentale” billede af brandet)

”Brand-knapper” … IMAGE VALUE LOYALTY

Hvordan opleves et brand? Identifikation Historie Historik

Er det product placement …?

Hvad er det …?

Lindstrøm: Brand Sensory Wheel

Hvilken kulturkritik ? Kulturradikalisme = mainstream = avantgardens implosion Picasso -> Mac’en Vold på video -> Jokeren Kunsten ud i livet -> Paradise Hotel Avantgarde som folkelighed -> X-Factor Kapitalismens 3 faser = 3 ”reklamer” 1. Gud-Ingeniøren (arbejdet, moraliteten) (væven) 2. Det komfortable liv (hjemmet) (Tupperware) 3. Det mobile liv (transitions) (Nokia)

Transformationer Mediespecificitet -> mediepluralitet (konvergens) Populærkulturel implosion af avantgarde Fra produkter til oplevelser/mennesker Fra envejskommunikation til interaktivitet og event-kultur Få sanser til mangedimensioneret sansning Manipulation -> forførelse Høj <> lav kultur -> mix-kultur

Case: Apple

Vertikalt integrerede systemer

oplevelsesdimensioner V.I.S. oplevelsesdimensioner

Horisontale “ting”

RELIGION

Vigtig diskursiv-kulturel forskel: Branding SOM religion Branding ER religion …

Brand fællesskaber

Branding som ”religion” ritual Tradition Loyalty

Branding som ”religion” 1. a unique sense of belonging 2. a clear vision with a sense of purpose 3. take power from your enemies 4. Authenticity 5. consistency 6. perfection 7. sensory appeal 8. Rituals 9. Symbols 10. mystery