FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus 20.-21. september 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SOMMERSKOLE FOR SELVSTÆNDIGE
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Genvej til salg til kommuner? Offentlige private innovationsprojekter som adgang til det offentlige marked Juni 2014.
Mere om vækst på mange måder… Finansiering, globalisering, partnerskaber, vækst i netværk FRA BIKS TIL BUSINESS.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Ytringsfrihed og sygeplejersker
Udarbejdelse af poster
Anette Schjødt Thorsen
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Måske er I bedste venner i et år,
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Den glade CEO og iværksætter!
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
IS-Strategi.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Gør det simpelt Trænings planlægning.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Intern kommunikation PR og presse
Relationer – Omgangstone
Introduktion til Access (Access, del 1)
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Læse/studiegrupper.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
TELEFONCANVAS.
Workshop Motivation og fokus på målet
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
FORRETNINGSPLAN.
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Sælg et produkt eller en tjeneste
SUCCES MED SALG 1.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Præsentation af forretningsplan
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010

De tre M’er, når bilen skal op i fart BRÆNDSTOF: Beskriv din passion eller mission – det du virkelig brænder for og får energi af at gøre. RETNING: Beskriv dit marked, dine kunder – hvor der er et behov du kan opfylde, som du kan tjene penge på? KORPUS: Beskriv dine muligheder – din særlige viden, uddannelse, erfaring og dine uformelle kompetencer

Fortæl din ”Røde tråd” Giv et eksempel på noget, du giver kunden, som du er bedre til end de fleste. Hvordan er du blevet det? Hvilken konkret værdi tilfører produktet kunden? Hvad får kunden i udbytte? Hvad ville mangle uden din virksomhed (hvad er det du gør anderledes)? Hvad vil du blive bedre til i det nye år? Er der et billede eller symbol, der kendetegner det du står for? (farver, former, dyr, ting)

Træn udbyttesprog – vælg et produkt Afsendersynsvinkel: Beskriv produktets særlige fordele, som du ser dem Fælles synsvinkel: Beskriv hvordan produktet adskiller sig fra andre produkter på markedet Modtagersynsvinkel: Beskriv udbyttet for kunden konkret – fx sparet tid, sparede penge, sparede kræfter, vundet velfærd, sundhed eller prestige

Research på dine kunder -Beskriv de potentielle kunder på det marked, der er dit foretrukne (offentlige – private / journalistik - kommunikation) -Hvor mange er der? -Hvor mange penge har de - hvad er de parat til at betale? -Hvilke udfordringer har de især pt.? -Hvem er dine konkurrenter på dette marked og hvor bevæger de sig hen?

NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du mest? Hvad bruger du dem til (overvejende)? Hvilke netværk giver mest kontakt til kunder? Hvilke netværk rummer flest, der er anderledes eller dygtigere end dig?

OPGAVE Netværk mere målrettet 1 Lav en liste over dine mål for det næste år: Hvilke kunder vil du gerne have? (konkrete navne eller typer) Hvilke typer opgaver vil du have? (eksempler) Hvor vil du være mere synlig? (navn på medier mm.) Hvad vil du opnå med dette?

OPGAVE Netværk mere målrettet 2 Kig på alle dine netværk - husk nuværende og tidligere kolleger, venner, studie- og, skolekammerater, barndomsvenner, børns venner, børns og egne fritidsaktiviteter Hvilke personer (har netværk, der) kan hjælpe dig med et af de mål, du har stillet op? Hvem vil du kontakte? Hvornår? (Evt. hvordan?)

OPGAVE – Pas på din produktionsevne Hvilke opgaver giver dig allermest energi? Hvordan kan du få flere af disse? Hvilke opgaver / kunder bremser dit flow og dræner dig for energi? (vær konkret) Hvad skal der til for at du siger nej til disse?

OPGAVE: Pas på din guldgås uddelegere mere af det, du ikke selv orker? gøre mere af det, du har mest lyst til? holde flere pauser og holde mere fri få mere motion og søvn?

Hvem hjælper dig med… Tilbud-skrivning Bogholderi og revision Administration (bogholderi, betalinger, udsendelse af fakturaer, opfølgning, post, ekspedition, arkivering) Tage telefoner Opsøgende salg, mødebooking Markedsføring, PR, presse

Skal jeg ansætte eller have løst tilknyttede? Hvilke kompetencer mangler i min virksomhed for at jeg kan tjene flere penge? Hvordan vil jeg tilknytte vedkommende? Som… advisory board? partner eller ansat? freelancer/ kontraktansat eller provisionslønnet? ad hoc samarbejde med en anden selvstændig?

Afslutning De bedste råd: Gør det du er bedst til - og markedsfør dig på det Få andre til at gøre det, du ikke er god til og som bare tager din energi VEJEN TIL VÆKST ER AT ERKENDE, AT DU IKKE SKAL GØRE ALTING SELV