Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish National Adaptation.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Vejledning om videregående uddannelser Studievalg.
Læreruddannelsen i Århus Nordic Geogebra Network Copenhagen 21 September 2013.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
Danish-Chinese Workshop on ”Land Questions” November 1st 2010 Aalborg University.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Aarhus School of Architecture Denmark Service design Undervisningsforløb, efteråret 2012 Kirsten Bonde Sørensen Designer, MA, Ph.D. Hvad er design? Kirsten.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dóra Bjarnason DPU 2.Oct Families and children with disabilities Coping strategies and empowerment.
Activities At Koege Business College. The Questionnaire We had parents’ addresses from students We used SurveyMonkey for the questionnaire We sent.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Lektion 3 Den refleksive designer & Kulturelle oplevelser i offentlige rum 4. feb Lektion 3 "Kursets Tema"
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Specialeseminar Kristine Tiedt.
02/09/2014 Sygefravær v/Jesper Johansen Director People & Organisation Europe Title slide Edit: Add presentation title and speaker(s). Editing slides in.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.
Technology Briefing. Hvorfor snakker vi drift? Meget fokus fra Microsoft på effektiv drift Dynamic Systems Initiative MS Operations Framework Meget fokus.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Inspiration og fokusering. 2 Disposition E-læringsgenerationerne Helhedsmodel Eksempler på e-læringsteknologier Det virtuelle gymnasium.
Kapitel 4.
Enterprise Strategy Program
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
OUTLINE - workshop i outlineskrivning GKU 2011
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
MPP IMPACT SEPTEMBER 2013 TEACHING PHILOSOPHY AT THE BUSINESS SCHOOL KNOWLEDGE YOU CAN’T GOOGLE.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
THE MENTORING JOURNEY.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Completing secondary education
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
An IP Strategy comprises
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
Structure and Organization in Interpretation of Literature Essays
The Nested Splat! Series
Præsentationens transcript:

Portfolio

Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning and a profesionel portfolio

Portfolio – why? A tools that helps you on your way to being information architects –Knowing about all the IA related subjects –Being a reflective and self-confident information architect Knowing and being are different but still weaved together – for a deeper understanding I turn to Schön and Bruner Information architects have 3 qualities –Knowing in practice – now I do this –Reflection-in-action – my reason for doing so is … –Reflection-on-action – I could actually have done something else … Schön

Bruner on knowing ”Det ser ud til, at mennesker organiserer og håndterer deres viden om verden på to alment udbredte måder, som de endda også bruger til at strukturere deres umiddelbare oplevelser. Den ene synes at være specialiseret til at tage sig af fysiske ”ting”, den anden til at tage sig af mennesker og deres forhold. Disse to er almindeligvis kendt som logisk-videnskabelig tænkning [logical-scientific thinking] og narrativ tænkning.” (Bruner 1999: p. 95). Bruner skriver endvidere, at det er karakteristisk for det menneskelige selv at konstruere ”et begrebssystem, der så at sige organiserer et ”arkiv” over handlingsmøder med verden, et arkiv, der har forbindelse til fortiden (det vil sige en ”selvbiografisk hukommelse”), men som også forudskriver fremtiden (…)” (Bruner 1999: pp. 90)

Bruner on knowing Eksternaliseringen ”legemliggør vore tanker og hensigter i en form, der er mere tilgængelig for refleksion.” (Bruner 1999: p. 75). ”Eksternalisering redder kort sagt kognitiv aktivitet fra at være implicit og gør den mere offentlig, forhandlelig og ”solidarisk”.” (Bruner 1999: p. 76) –Human being organise their knowledge through logical-scientific and narrative thinking –Archive acts of meaning in and with the world –Externalisation makes our thoughts more accessible for reflection –Externalisations makes cognitive acts public, negotiable and solidary

Portfolio – why? IA competence – logical-scientific (+ elements of knowing in action, reflection in action, reflection on action) IA identity – the narrative about me being IA (+ elements of knowing in action, reflection in action, reflection on action) Portfolio, the externalisation and meeting between the two

The collaborative element… Mutual validation of logical-scientific knowing Mirroring of identity expressed through the narrative

Portfolio – how? Typo3 What we ask for and suggest is –Brief summaries of the subjects you work with –Your products, diagrams, drawings, … –Your reflection on the production and learning process (could be what you learned, what the challenges were, developments in interests, what you lack and need to learn in the future, …) –And the extra one: What for, how and why do you use your (our) pda?

What I expect on Friday A Typo3 based portfolio Week portfolio A presentation of portfolio and reflection –This is serious – presenting solutions to customers is part of what information architects do

What I expect you to bring tomorrow A portfolio design ready to be implemented A decision on which template you want to build on

References Almeborg, S. (2007): E-portfolio som konstruktion. I B. Lund (red.) [portfolioantologi med ukendt titel]. Aalborg Universitetsforlag Bruner, J. (1999): Uddannelseskulturen. København: Gyldendalske Boghandel, Nordisk Forlag. Schön, D. (1995): The Reflective Practitioner: how professionals think in action. Arena.