OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Design definition  Den proces, som med forskellige teknik- ker definerer en enhed, en proces, eller et system i tilstrækkelige detaljer, således at det.
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
Danish-Chinese Workshop on ”Land Questions” November 1st 2010 Aalborg University.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
View Procedures Trigger og Function Jesper Tørresø DAB1 E07 1. november 2007.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Greylisting Gerth Stølting Brodal.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
And so this is Christmas And what have you done Another year is over And a new one just begun And so this is Christmas I hope you have fun The near and.
Udvikling med Microsoft 2007 Office System Michell Cronberg Microsoft MVP, MCT, MCAD ISV Innovation Day 2006 ServerServer.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
© Copyright IBM Corporation 2007 Process Identification and Reuse - BPMBlueWorks Bo Ebro Christensen, Executive IT Architect, IBM.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
Delprøve 1, december 2011.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
1 Welcome! The search process:  How to handle the search process (strategies)  Transform your topic into search terms  Search techniques  how to use.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
Basics of pain research Abhishek Kumar and Lilja K. Dagsdóttir (PhD Scholars) Section of Clinical Oral Physiology Department of Dentistry, Aarhus University,
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Erfaringer og dialog omkring transforms AFP/PDF/AFP AFP Brugergruppemøde Maj 2012 Jørgen Ulrich.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
ANALYSE AF WEBADFÆRD – F2003 ANALYSE AF WEBADFÆRD - LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 11.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
ANDERS BLAUENFELDT | 1 TRAFIK- OG ADFÆRDSMÅLING PÅ INTERNET Anders Blauenfeldt Juni 2002
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
THE MENTORING JOURNEY.
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Compositional Design Principles “SemiCiv”
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
An IP Strategy comprises
Teacher Tips for Success
The Effects of Depressants on the Pulse Rate of Lumbriculus Variegatus
Best SEO Sites in 2018 | DM Web Promotions Tips
Physics 4: Atomic Structure
Conversion Factors – Metric & Imperial – Spot the Mistake
The Nested Splat! Series
Præsentationens transcript:

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 2

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PRACTICALITIES Mailinglist Photos Exercise teams for the afternoon session

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD E-METRICS Traditional measurement – hits, page views, visits og user sessions –Different software, different numbers –FDIM-definitions in Denmark The NetGenesis report –Not a fixed science, but a great guide-line for practial work in a company and on a website

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD GENERAL TERMS USERS VISITS PAGE VIEWS HITS A customer (person) uses your Web site. He or she becomes a unique user. Each time this user explores your site, you receive a visit from that user. Thus, a user may have many unique visits to your site over time. Each visit by a user is composed of a series of pages that he or she reviews. Thus each visit is composed of a time-ordered series of page views, otherwise known as a clickstream or click path. Note that - more frequently than many sites would like to admit - a visit can involve only a single page view. Each page on your site contains many constituent objects such as body text, images, and video files. Each of these results in a hit to your Web site, so each page view comprises many hits.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD DEFINITIONER FRA FDIM.dk USERS VISITS PAGE VIEWS HITS Besøg (User sessions). Et Besøg er defineret som en eller flere sidevisninger. Hvis brugeren er inaktiv i mere end 30 minutter afsluttes besøget. Når brugeren igen bliver aktiv på websitet, tælles dette som et nyt besøg. En Unik Besøgende kan have flere Besøg på samme website. Sidevisninger (Page Impressions): En sidevisning tælles når alle en sides enkelte dele er blevet vist. Dette tal blev også opgjort tidligere, men er nu ensartet målt uanset forskelle i tekniske sidekonstruktioner og tallet opgøres mere nøjagtigt. Besøgende (Unique Visitors): Besøgende er antallet af unikke enheder som genererer de besøg som nævnes ovenfor. Een unik besøgende er identisk med een unik brugerprofil, dvs. en unik sammensætning af hardware, software og systemkonfiguration. Én unik besøgende er altså ikke nødvendigvis lig én person.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD MIDTVEJSQUIZ :-) 7 statements –En person kan generere mere end ét besøg (user session) –Et hit svarer til ca 10 linier i webserver-logfilen –På de fleste websites genererer hver besøgende (unique visitor) i gennemsnit 3 sidevisninger –Jubii.dk har over sidevisninger i timen –Én fysisk person kan godt være 5 unikke besøgende –Der vil altid være flere user sessions end users –Antallet af Page views kan give en indikation af hvor mange bannere et givent website har fremvist

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD NETGENESIS SURVEY PARTICIPANTS

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD AIDA-MODELLEN ATTENTIONINTERESTDESIREACTION Standard-opfattelse af en kunde-proces ved køb, oprettelse, registrering eller lignende

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD THE CUSTOMER LIFE CYCLE REACH ACQUISITION CONVERSION RETENTION ABANDONMENT ATTRITION CHURN REACTIVATION LOYALTY Taken from E-Metrics, NetGenesis Corp.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD REACH Percentage of total potential market – unique visitors (potential buyers) in a market of 5 million potential customers gives a reach of 10% Total site reach –An ad is shown to 20% of the users of a portal website –Exposure/clickthru

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD REACH 2. kvartal kvartal kvartal kvartal kvartal kvartal 2001 LANDSDÆKKENDE HVERDAGSAVISER I DANMARK B.T Berlingske Tidende Dagbladet Børsen Ekstra Bladet ErhvervsBladet Information Jyllands-Posten Kristeligt Dagblad Licitationen Politiken Gefion Metropol De nye læsertal fra Index Danmark/Gallup 2. kvartal kvartal 2001

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD REACH Seertal uge 06 ( feb 2002). Gallup TV-Meter.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD REACH FDIM indexet, uge 06. Foreningen af danske internetmedier – fdim.dk.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ACQUISITION An overt action –Sign up for more information –Taking a survey –Filling out a form in order to download data Bring prospects onto your site Acquisition rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ACQUISITION RATE

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD CONVERSION Traditionally: a sale –The prospect has been converted into a customer Online: a myriad of meanings –Depending on different goals for different websites –One site: after signing up, Another site: after making a purchase –Tower records: search with related items doubled the conv. Rate Conversion rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD CONVERSION RATE

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD RETENTION The easiest customer to get is the one you already have A customer buying a new product after two weeks is being retained – but what if it is after 8 months. Depending on products retention is measured in different timeframes. Retention rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD LOYALTY Repeat visitors –dictionary.com: The act of binding yourself – intellectually or emotionally – to a course of action. Strong brand -> strong loyalty –Users are willing to promote your site to friends and family –Users are willing to try new things and read your messages –Users know their way around your website –Different value for a portal than for an eCommerce site Loyalty rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ABANDONMENT Relatively unknown in the offline world Any multi-step process may suffer abandonment At an eCommerce site –The ratio of abandoned carts to completed purchases per day –The number of items per abandoned cart vs purchased carts –The profile of items abandoned versus purchased –The profile of a shopper versus a buyer Abandonment rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ABANDONMENT RATE

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ATTRITION Percentage of existing converted customers who have ceased buying from you and have gone elsewhere during a specific period of time Example: unsubscription to services Attrition rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD CHURN Closely related to attrition The number of customers who attrite during the given time periode divided by the total number of customers at the end of the period. Churn rate …

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD BEST CUSTOMER METRICS Recency –Strong indicator of future behavior. The Amazon example. Frequency Monetary value Duration –Short can be good (users find what they are looking for) –Long can be good (users spend time browsing your site) Yield –ROI

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PROMOTION CALCULATIONS Acquisition cost –Advertising cost divided by number of click-thrus. Conversion cost –Advertising cost divided by number of sales Net Yield –Total promotion cost divided by total promotion result Connect rate –Promotional Page Views divided by promotion Click-Thrus

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD THE CUSTOMER LIFE CYCLE FUNNEL

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD CONCLUSIONS The move to a customer-centered economy is well underway The value of knowing customers as discrete individuals is tremendous The opportunity to analyse more than just customer information is ripe for exploitation Even the cutting edge e-bussinesses are not there yet E-Metrics are critical to long-term success