Case: Sampling Define the population for the Choice of Education study Sample or census? Is the resulting sample a probability sample? Which of all the.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Basic Data Analysis: Descriptive Statistics
Advertisements

Validering af spørgeskemaet til Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) November 2009 Evalueringskonsulent Mette Foged.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin påLæssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Dagens program Opsamling (skalaer & deskriptiv analyse)
KPLL minisymposium 2012 HbA1c udført i almen praksis til diagnostik? Peter Felding.
Eksperimental Design and Analysis
Kvantitative metoder
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
At generalisere ud fra etnografisk feltarbejde og skrive etnografi
Vejledning til arbejdet med faginddeling af ISSN-listen (tidsskriftslisten) (Tryk F5 for skærmvisning)
Click to add title Click to add subtitle.
SPSS: basale dataanalyser
4 trin til at skabe visuel identitet
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
TDNet Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin på Læssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse. Projektet er lavet i samarbejde med Århus.
Statistik og kvantitativ metode Politik & Administration og Samfundsfag 3. semester 2007 Lektion 5, tirsdag den 23. oktober Punkt- og intervalestimering.
Case.
Statistik 1 – Lektion 5 By, energi & miljø, forår 2010 v. Morten Skou Nicolaisen.
SRP 2014.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Learning Objectives 5 Steps of a Significance Test Assumptions
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
Udvidet problemformulering
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Learning Objectives 5 Steps of a Significance Test Assumptions
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Agenda Informationer Opsamling fra sidst Normalfordelingen
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Dig Tante Oda fra Brovst Gitteweb-server ( ssh-server (ssh.itu.dk/import/stud/www/gwd/E2005/oevelse_x/4/brugernavn) Internettet.
Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 Medie- og kommunikations- videnskabelige metoder 27/
Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.
8 RÅD VEDRØRENDE GOD PROGRAMMERING Effective (brown) Java.
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Digitale medier: formidling og design 22. februar 2007 Kvantitativ metode.
Dansk Data Arkiv Hans Jørgen Marker IASSIST 2005 DDI and Data Hans Jørgen Marker Senior Researcher Dansk Data Arkiv
Uddannelse – dit barns fremtid
SKABELON.
7. klasse.
ISO standard for personvurdering v/Cand.psych. Anne Thrane VPP og Dansk Psykologforening.
CEAC Hvad er det ? Hvad kan vi få ud af det ? v/ Dan Foldager.
Import af data i CallCenter, klargøring Import SAP Call Center Finde data (emner) Opdatere adresser Opdatere telefon data Tilrette til Call Center HJV.
Gudskelov det snart er mandag. Gudskelov det snart er mandag – Hvordan starter man den positive spiral? 1. Vælg din tilstand Adfærd eller følelse Hvad.
Database Some walk through lv/ Figures & some text from: © Pearson Education Limited 1995,
- What is the name of your provincial (territorial) premier? - Which party won the most seats in the general election - What level of government has primary.
Tests, references, and essays
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Videnskabeligt projekt
DB analyse og modellering
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Surveys blandt indvandrere og etniske minoriteter
MÅLINGER MED MENING 6. februar 2018 Morten Birk Olsen.
Vejledning i at scanne..
Evidenshierarki eller - typologi
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
Program – dag 2 (11. april 2011) Dag 2:
Videnskabeligt projekt
Smart Data Tool (SDT) In Sales
Præsentationens transcript:

Case: Sampling Define the population for the Choice of Education study Sample or census? Is the resulting sample a probability sample? Which of all the sampling methods described in the book is our procedure most alike? Describe what a probability sample would require in the four cases – Simple random sample – Systematic sample – Cluster sample – Stratified sample

Case: Bestemmelse af stikprøvestørrelse Assume we want a simple random sample Population N=2500 Proportion:  =0.01 (1%) Confidence level: 1-  =95% Required precision: e=0.1% Calculate the minimal sample size! NB.: Correction for finite population is needed. N=2500 z=1,96 pi=1% e_0,10% n0= 38031,8 4 n1=2345,8

Case: Studievalgsundersøgelsen 2009 Mandag d

Fra Survey Xact til SPSS Eksport af datasæt – csv-format – Labels for variabler – Labels for svarværdier Import i SPSS – Fra excel – Fra text: Read text data – Inkludering af syntaksfil med etiketter Data cleaning – Ugyldige besvarelser – Ulovlige svar – Missing values – Evt. omkodning af åbne svar Gemme datafil som systemfil: *.sav

Systemfiler i undersøgelsen Respondenter som cases – Studievalgsundersogelsen_Final.sav Studiebyer som cases – Fire_studiebyer.sav Valget af de to filer afhænger af den specifikke problemstilling

Fra vores indledende problemformulering Trin 2: Problemformulering Hvordan er efterspørgslen efter uddannelsen Mat-øk.? (potentialet) Hvordan overbevises de unge om, at de skal læse uddannelsen? Trin 3: Research objectives Vil du læse videre efter ungdomsuddannelsen? Hvem rådfører du dig med, når du skal vælge videregående uddannelse? Graduer evt. (forældre, venner, Studievalg etc.) Hvilken overordnet retning vil du vælge? (evt. samfundsfag, humaniora, tek.-nat.) Interesserer du dig for matematik? Interesserer du dig for økonomi? I hvilken grad vil en uddannelse, der kombinerer matematik og økonomi, være attraktiv for dig? Hvilke faktorer spiller ind på dit valg af videregående uddannelse: – Jobsikkerhed – God løn – Tværfaglig uddannelse Har uddannelsen i Matematik-økonomi efter din mening disse faktorer? Vil du læse Matematik-økonomi? (graduering)

Revideret problemformulering (Lav denne) Trin 2: Problemformulering Hvordan er efterspørgslen efter uddannelsen Mat-øk.? (potentialet) Hvordan overbevises de unge om, at de skal læse uddannelsen? Trin 3: Research objectives Vil du læse videre efter ungdomsuddannelsen? Hvem rådfører du dig med, når du skal vælge videregående uddannelse? Graduer evt. (forældre, venner, Studievalg etc.) Hvilken overordnet retning vil du vælge? (evt. samfundsfag, humaniora, tek.-nat.) Interesserer du dig for matematik? Interesserer du dig for økonomi? I hvilken grad vil en uddannelse, der kombinerer matematik og økonomi, være attraktiv for dig? Hvilke faktorer spiller ind på dit valg af videregående uddannelse: – Jobsikkerhed – God løn – Tværfaglig uddannelse Har uddannelsen i Matematik-økonomi efter din mening disse faktorer? Vil du læse Matematik-økonomi? (graduering)

Opstilling af analyseplan En analyseplan omfatter Den bør indgå som en del af planlægningen

Case: Studievalgsundersøgelsen 2009 Analyseplan