CargoCRM Administratorkursus.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
SharePoint /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings.
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Fup & Snyd Mariendalsvej Frederiksberg Telefon:
Undervisning og introduktion november 2013
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Konferencer & Rettigheder FCkursus Februar © 2005 Jan BøghVUCnet: Konferencer & RettighederDias nr.: 2 Indhold 1. Hvorfor skal jeg som lærer kunne.
Gruppeorganisering og synlighed
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Oversigt BRUGER SIDE RETTIGHEDER AlleMedlemmerAdminSuper Admin ca ca GO TIL SIDE OVERSIGT • ingen rettigheder • begrænset adgang til hjemmeside.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Aktivering af link til passwordliste i SFX Anders Vestergaard, DBC, 19. februar 2013 OBS: Inden passwordliste aktiveres i SFX skal liste være oprettet.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
Pinpoint.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
TDNet Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Backoffice præsentation
Adgangsstyring og brugeradm.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Elektroniske holdkort
Oprettelse af Digital Post
Efterår 2012Korrespondancemeddelelsen Korrespondance- meddelelsen (KM)
Start test 1 KLIK HER. Hvilken tast skal du bruge for at redigere en celle direkte? 2 F1 F2 F5 F7.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Et vejledningsværktøj KOT Ansøgningsflow. Forsiden af Optagelse.dk 2.
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
[Kursets titel] [INSTRUKTØR]. 4D Konsulenterne A/S Undervisning Udvikling og rådgivning Test og certificering.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
UDVIDELSE Automatisk backup Introduktion Se, hvordan du opretter cron jobs til automatisk backup med Akeeba Backup. Rita Linde, 10people, Maj 2015.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
BRUGERVEJLEDNING NY SMS PLATFORM 1 Ikon forklaringside 2 Udsend en alm. smsside 3 Tidsindstillet sms udsendelseside 5 Udsend en sms med billedmateriale.
Import af data i CallCenter, klargøring Import SAP Call Center Finde data (emner) Opdatere adresser Opdatere telefon data Tilrette til Call Center HJV.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Installation af TimeLog Tracker til Outlook
Kontakter, tilstedeværelse og chat
Overblik med Instruktørrollen
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Foreningsguide koege.kultur.egon.dk/forening
Uddannelse af samtaleholdere vedr. E-rekruttering
CargoCRM Administratorkursus.
Præsentationens transcript:

CargoCRM Administratorkursus

Kort præsentation af mig. Navn: XX HJV: XX

Stil gerne spørgsmål undervejs! Program… CargoCRM – Generelt Uddannelse & Support ved HJV CargoCRM – Opsætning ved HJV Oprettelse / ændring af kontaktpersoner & brugere Kontaktoplysninger på enheden CargoCRM-Call Kontrolliste før Call Center anvendes. Evt. eksport / import af kontakter CargoSMS  Stil gerne spørgsmål undervejs!

CargoCRM – Generelt Hjemmeværnets ”nye” CRM-system: Gammel ”kending” – Tidligere omtalt ”CallCenter”. ”Customer Relationship Management” Kunde- / kontaktstyring Én samlet løsning til hele hjemmeværnet. Håndtering af emner i.f.b. hvervning Håndtering af ”reserven” i.f.b. genaktivering  

CargoCRM – Generelt Login til CargoCRM: URL: http://login.cargocrm.net Nye brugere skal anvende ”Username” + ”Password” = MA-nummer *** TIP *** Automatisk login kan ske med et ”direkte” link: http://login.cargocrm.net/?language=da-DK&username=[UN]&password=[PW] [UN] & [PW] erstattes med eget Username & Password.  

CargoCRM – Generelt ”Opgave”: Log på CargoCRM URL: http://login.cargocrm.net Nye brugere skal anvende ”Username” + ”Password” = MA-nummer

Brug systemet med sund fornuft!!! CargoCRM – Generelt ”Regler for brug af system”: Der må kun gemmes uklassificerede oplysninger. Eks. ikke våbenoplysninger. Der må kun gemmes ikke personfølsomme oplysninger. Eks. ikke cpr-nummer, seksualitet eller religion. Adgang til systemet: Tildel kun rettigheder ud fra behov. Systemet må kun anvendes tjenstligt.   Brug systemet med sund fornuft!!!

Samlet er alle ovenstående ”kontaktpersoner” CargoCRM – Generelt ”Roller”: Administrator (HJK + RGN + VÆRN) / Superbruger (DST): ”Fuld” adgang til systemet. Phoner: Trænet person der ringer til emner. Aktivitetsholder: Den person der afholder møder for emner. Medlemmer: Medlemmer af HJV (Aktiv / Reserve) Emne: En person vi vil give tilbud om optagelse i HJV   Samlet er alle ovenstående ”kontaktpersoner”

Uddannelse & Support ved HJV HJK afholder 5 kurser for administratorer / superbrugere i SEP 2011. Administratorer / superbrugere (TFR/Værn/DST) uddanner ADM/UAFD ”Supportvej”: Phonere / administratorer ved UAFD >> Superbruger ved distrikt Superbruger ved distrikt >> Administratorer ved region / værn Administratorer ved region / værn >> Administratorer ved HJK ”Selvhjælp”: Der er fra systemet adgang til online brugervejledning Herfra vil der blive link til div. ”how-to-do” På informationsforum på hjv.dk vil der blive oprettet link til div. materiale, samt oplysninger om kontaktpersoner.  

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - TRNM”: TRNM (Firma) HDEJY + HDMVJ + HDNJY (Afdeling) HVK (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK TRNM HDEJY HDMVJ HDNJY HVK HVK HVK

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - TRFS”: TRFS (Firma) HDFYN + HDSEJ + HDSSJ (Afdeling) HVK (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK TRFS HDFYN HDSEJ HDSSJ HVK HVK HVK

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - TRSJ”: TRSJ (Firma) DBH + HDKBH + HDKVE + HDNSJ + HDMVS + HDSLF (Afdeling) HVK (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK TRSJ DBH HDKBH HDKVE HDNSJ HDMVS HDSLF UAFD HVK HVK HVK HVK HVK

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - MHV”: MHV (Firma) MHD E + MHD V (Afdeling) HVF (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK MHV MHD VEST MHD ØST HVF HVF

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - FHV”: FHV (Firma) FAFS N + FAFS M + FAFS S + FAFS (Afdeling) HVE (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK FHV FAFS N FAFS M FAFS S FAFS F FAFS SJ FAFS K FAFS B HVE HVE HVE HVE HVE HVE HVE

Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK CargoCRM – Opsætning ”Enheder - VHV”: VHV (Firma) FRIVILLIG STAB + BANE+ TELE + ENERGI (Afdeling) VJE + VTE + VEN (Kontor)   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK VHV FRIVILLIG STAB BANE TELE ENERGI VJE VTE VEN

CargoCRM – Opsætning ved HJV ”Grupper”: Emner Medlemmer – Reserve Medlemmer – Aktiv REFØ Ansatte   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK

CargoCRM – Opsætning ved HJV ”Status”: Oprettet (Medtages på Call-liste) Tildelt (Medtages på Call-liste) Emne findes ikke Emne ej truffet (Medtages på Call-liste) Ingen interesse Kontaktes senere (Medtages på Call-liste) Book møde Deltaget i møde (Opdateres manuelt i CRM) Ønsker ansøgning (Opdateres manuelt i CRM) Skrevet ansøgning (Opdateres manuelt i CRM) Ej optaget (Opdateres manuelt i CRM) Medlemmer Ansatte   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK

CargoCRM – Opsætning ved HJV ”Phonervalg”: Ønsker medlemskab Ønsker møde Kontaktes senere Er allerede medlem Ikke intereseret i HJV Emne ej truffet Emne findes ikke   Ovenstående kan kun ændres af ADM / HJK

Emner / Brugere ”Gennemgang”: ”Kontaktpersoner – liste” Hurtig søgning Avanceret søgning Oprettelse af kontaktpersoner Oprettelse af brugere / tildeling af rettigheder

Emner / Brugere ”Opgave”: Opret en kontaktperson med følgende oplysninger: ID (Dit MA-NR efterfulgt af TEST eks. 240255TEST) Navn (Dit MA-NR) Tildel rettigheder til: Call Center – Call List Call Center – My Contact List Call Center – Events Call Center – Allow new, edit Call Center – Allow delete Log på med test-brugeren, og udfyld resten af ”profilen”

Kontaktoplysninger på enheden Kontaktoplysningerne på enheden bruges internt af systemet: ”ID” er det felt der angiver, hvad man skal importere kontakter med. ”E-mail” modtager reminder-mails såfremt en phoner ikke kontakter et emne som aftalt. ”Sender name” & ”Sender e-mail” indeholder afsenderoplysninger til mails. Såfremt disse ikke er udfyldt sendes der heller ikke SMS!!!

CargoCRM-Call ”Gennemgang”: Opkaldsliste Mine kontakter Arrangementer Statistik

Kontrolliste før Call Center anvendes. Er er emner oprettet til enhederne, der skal ringe ud? Er alle phonere oprettet? Har phonerne udfyldt min. navn, e-mail og mobilnr? Er kontaktoplysningerne på enhederne opdateret? Er der oprettet ”arrangementer”, så møder kan bookes?  

Eksport / import af kontakter Eksport af kontakter: Søg (evt. avanceret) efter de kontaktpersoner, der skal eksporteres. Eksporter de valgte kontakter ved klik på Vælg hvilke felter, der ønskes eksporteret. Husk følgende felter ikke kan importeres: idx created modified login  

Eksport / import af kontakter Vælg import ved at klikke på Vælg den csv-fil, der ønskes importeret Vælg importtype Vælg hvilke felter, der er i csv-filen. Husk at angive MA-NR som ID, da det giver mulighed for opdatering. 240255 er ikke det samme som 00240255 ”Værdier” for ”Enhed”, ”Gruppe” og ”Status” kan findes i CargoCRM.  

Eksport / import af kontakter Opgave: Søg efter din ”TEST-BRUGER” Eksporter brugeren med følgende felter: contact_id unit_id group_id status_id name address1 zipcode city Åben filen og skriv SLET i stedet for TEST under contact_id Gem filen Importer filen med ”Indsæt” og ”Header i filen”  

CargoCRM-SMS ”Gennemgang – Mail2SMS”: SMS-key (HJV): Eks. 906E2B194A06D66DFF7F297A03F12345 Til: 12345678@cargocrm.net eller +4512345678@cargocrm.net Body: >Besked< Emne: 906E2B194A06D66DFF7F297A03F12345 Ingen mulighed for retur Emne: 906E2B194A06D66DFF7F297A03F12345-TRNM Retursvar via mail til enhed-ID: TRNM ”Gennemgang - Webinterface”: Grupper Skabeloner Afsend SMS