MEDIER OG KOMMUNIKATION

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dias 1 D E P A R T M E N T O F M E D I A, C O G N I T I O N A N D C O M M U N I C A T I O N Kulturens medialisering Danmarks Biblioteksforening Årsmøde.
Advertisements

Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Dragen på loftet Oplæg:
Rasmus Fink Lorentzen, VIA UC, Læreruddannelsen i Aarhus
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder
Ledelse i Praksis – 4. aften
MEDIER OG KOMMUNIKATION Lektion Gitte Stald
Digitale fortællinger #12-DDMK-E-2012 Stine Gotved Gæst: Susana Tosca.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder 9.september 2012.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Læring og uddannelse med mobile medier
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Kommunikation og offentlighed
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION
Sara Mosberg Iversen, MA Opsamling I Medier og Kommunikation, F2005.
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Medier i historien Medier i vores hverdag
Virtuelle verdener og rum VIII: 3. april Virtuelle verdener som spil Primærlitteratur: Aarseth, Espen, “Allegories of Space: The Question.
Praktisk om opgave og oplæg
INTRODUKTION TIL MEDIER OG KOMMUNIKATION
Velkommen til gang 5 – Cultural Studies, medie og kommunikationsteori.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Medier og kommunikation F08 / lektion 4 / /
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Børn og pædagoger i en digital verden
Medier og kommunikation F08 / lektion 6 / /
E-magasiner Et nyt medie Gruppe 15 Isabel, Julia, Maiken og Rikke.
Miljøvurdering af plastprodukter
Anna Larsen & Louise Skjoldager Internationale Koordinator & Career Service Center.
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Sproglig teori og metode (I)
Æstetisk kommunikation i teori og praksis
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
1 QA and user research
DKM - MedieNoter6 - KBJ1 Mediernes sprog. DKM - MedieNoter6 - KBJ2 Bakspejl Interaktivitet: 3 discipliner: datalogi, sociologi, medieforskning 3 typer:
Medier og Kommunikation, F2005
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
| DIGITAL ÆSTETIK OG KOMMUNIKATION | DDAK | ITU | DKM | E2003 Lisbeth Thorlacius & Roman Jakobsons kommunikationsmodel.
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
Sara Mosberg Iversen, MA Kommunikation Medier og Kommunikation, F2005.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Medier og kommunikation VII Populærkultur. Dagens program Fremlæggelse af gruppearbejde: Gruppe 3, 12 og 11 Eksamen Forelæsning Fremlæggelse af gruppearbejde:
IT-Universitetet i København mere info på
Forretning og Ledelse – Lektion 8 HUSK: 16/11 Direktør John Alexandersen, Thrane&Thrane 23/11 Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen Hvor blev Schein.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
DANSK Intro Dagens program.
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Mit Bachelorprojekt Optaget samtale
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Præsentationens transcript:

MEDIER OG KOMMUNIKATION Lektion 11 150408 Gitte Stald Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Dagens program Lektion: Visuel kommunikation / Gitte Stald Film i dag / Ib Bondebjerg Læsning; 1) Thorlacius: Visuel kommunikation på WWW (K) 1) Jensen (red): ”Filmen i Medie-kulturen", Dansk Mediehistorie 4, s.175-95 (K) 2) A Handbook … kap.8 Øvelsestimer: Design af undersøgelse – i marken Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Digitale fortællinger Brug af digital teknologi til fastholdelse/optagelse/produktion reproduktion indholdsmanipulation/redigering/modificering opbevaring modtagelse/oplevelse Forskellige genrer udtryk/virkemidler formål funktioner Metafortællinger Fortællinger Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Visuel kommunikation på nettet Roman Jakobsons lingvistiske kommunikationsmodel (1960): Kontekst Afsender Meddelelse Modtager -------------- Kontakt Kode Kommunikation som ritual Kultur som proces (Medier og Samfund s.14) 1982) Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Visuel kommunikation på WWW Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Emotive funktioner – encoding/decoding Stuart Hall (1973): ”Encoding og decoding in the Television Discourse”. Forholdet (ikke perfekt) mellem ”media practitioners’ encoding of texts and the audience decodings. James Morley (1980): The Nationwide audience. Forskellige former for afkodning som kan siges af være ”foretrukne” betydning (i nyhedsdiskurser): Accepted/dominant, negotiated, oppositional Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Visuel kommunikation på WWW Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

Næste lektion 12 / 220408 Lektion: Digital narrativitet v/ Gitte Stald Computerspil – kommunikation og fortælling v/ Espen Aarseth Læsning: Klastrup: “Everquest som en ny tids fiction …” (K) Espen Aarseth: "The Culture and Business of Crossmedia Productions." (pdf) Espen Aarseth: "Hunt the Wumpus to EverQuest: Introduction to Quest Theory" (pdf) Øvelsestime 13-14: Opgaveskrivning Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /

MEDIER OG KOMMUNIKATION Lektion 11 150408 Gitte Stald Medier og kommunikation F08 / lektion 11 / 150408 /