Chassisrammer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Stillads- typer & klasser Rækværk HAKI + blandet Hovsa!!! Blandet
Advertisements

Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Camp IB37 Energioptimerede ventilationsformer:
Loevschall A/S.
Dobbeltspændte plader, forsøg
Fokus på brændstof ! ”En hest er ikke bare en hest ” !!
Landbrugets perspektiv på referenceværdier
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
252 kg Punkt 1. Først beregnes betonbjælkens vægt.
Gruppeopgave 1 Brændstoftilførsel.
Forslag til indretning På vej mod et æstetisk læringsmiljø i Midgård
Skolerejse til Østrig Fredag d.21. januar – onsdag d.26. januar.
Tendenser indenfor personlige værnemidler
Modulvogntog / 54 tons / sammenkobling Tak for indbydelsen til i dag!
Effektiv håndtering af grovfoder fra mark til krybbe
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
 Opstartsworkshop  Udkrystallisering af emner  Sammensætning/opbygning  Udvælgelse af oplægsholdere  Indhold 2011  Praktisk  Ønskede resultater.
Installationer Varmt vand.
Joken, der bringer dig held!
Et kig ind i rygpositivet inden piberne fjernes. Her har spillebordet siddet... Man ser de to trin til betjening af hhv. låger for brystværk og svelleværk.
1 Går fra at vil maksimere dækning til at minimere omkostning Det kender vi fra den anden bog Omkostningen er afstanden gange antal enheder der skal transporteres.
CE-mærkning CE-mærket er ikke et kvalitetsmærke og har aldrig været tænkt som sådan. CE-mærket er et mærke, der giver tilladelse til at markedsføre et.
15.2 Saldometoden Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Den anerkendende interviewform
Hvordan kan man se forskel på et sort hul og en neutron-stjerne?
Gør-det-selv Pakkekalender Man skal bruge: Hammer, tommestok, vaterpas, fil, boremaskine med 10- er bor, 2 x 10-er ravplugs, fastnøgle og skruer. Gå-på-mod!
Grønne regnskaber Søren Kolind Hvid Landscentret | Planteavl.
Sådan energitjekkes klimaskærmen
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Det økonomiske øko- sædskifte
Den ultimative HF-antenne
Spændingsniveauer Ekstra lav spænding:
Pris i NOK ekskl. mva. Lev. Omk. Kan tilkomme Teknisk data Kassemål: Totalmål: Karmer: Pris ekskl. mva kr. Pris inkl. mva kr. Totalvekt: Nyttelast: Dekkstørrelse:
Stålstyrke og kvalitet
Finite Element Method Nonlinear problems.
Muligheder for støjdæmpning EnviNa 27. Maj Mobile støjkilder.
Hvordan er det gået med økologisk vinterraps i 2003? Konsulent Peter Mejnertsen Landscentret Planteavl Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl.
DGF Grundvandsmøde 2007 Boreteknik i praksis
E Kleinbahn Vores godsvogn under opbygning i Remisen.
Product story_HSC1 Helårsdæk – altid et kompromis Resterende hastighed 25,6 km/t Resterende hastighed 35,4 km/t Vinterdæk Sommerdæk Helårsdæk Bremsning.
Ole Kiilerich, Miljøstyrelsen
Optimal kvalitet af fast handelsgødning
Udledninger og råderum
Høst og opbevaring af kernemajs
Skårlægning og rivning -af grønafgrøder uden sand
Kørsel i græs Hvad betyder det for udbyttet
Angling - unique feature on HARDI TWIN Sprøjteteknik v. Lars Jørgensen Hardi International.
Omkostningsstyring og valg af mekanisering?
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Bliver din gruppe Årets Brobyggere?. Konkurrenceregler. Højest 4 i gruppen. Der må kun anvendes det udleverede materiale: –Bindetråd og 10x 10 mm trælister.
Hvilke teknologier til separering kan købes i dag ?
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
GOLFREGLER.
Biomasseproduktion i det økologiske sædskifte
TO-FASEFODRING AF DIEGIVENDE SØER JENS KORNELIUSSEN.
Energi og Miljø IT produkt til fernisering
Monteret på Navervej 9L 8600 Silkeborg. I begge sider kan man se vinkelbeslag, af en meters længde. Beslagene er monteret med en del skruer i træværket.
Kavitation Kavitation er dannelse og sammenfald (implosion) af dampfyldte bobler i en væske. Er særdeles skadelig for komponenterne:
Kontrol test efter 131 del 2. Test EN 131 del 2: Stiger - krav, prøvning mærkning er gældende for dette område. Stigen afprøves for: Trinenes bæreevne.
Brandbeskyttende glas Center for glas og alu. Br10 kap. 5.1 stk. 1  Bygninger skal udformes og indrettes, så der opnås tilfredsstillende tryghed mod.
Knallertens udstyr Beskyt dig selv
Tankkort.
Typer af bolte Bolt Sætskrue.
Montagevejledning Saxi 900 Februar 2012.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentationens transcript:

Chassisrammer

Chassisrammer

Fabrikanterklæring Det kan hermed bekræftes, at Scania`s chassisrammer kan belastes som følger. Generelt: Tilladelig spænding fra opbygning og last, tillades 150 N/mm2. (Statisk beregning). Belastning under stilstand med bidrag fra hjælpeudstyr som kran: Tilladelig spænding 300 N/mm2. (Total belastning ved statisk beregning). Ved fremlæggelse af specifik beregning har vi mulighed for at acceptere 315 N/mm2

Ikke bore hul i over- eller underflange Svejsning: Undgå svejsning mellem akslerne Akselafstandsændring - flyt ophæng Svejsning bagud - tillades under ansvar Min. 350 mm bag sidste aksel Ikke bore hul i over- eller underflange

Svejsning Svejsetemperatur maks. 650 0C Minuspol demonteret Stel så tæt på svejsestedet som mulig Sørg for god stelforbindelse Afdækning for sprøjt (fjedre m.v.)

Spoiler Tænk på brændstoføkonomi! Reduktion i luftmodstand: Tagspoiler - 10% Tag- side spoiler – 35%

Bolteforbindelser Friktionssamling: M14 kl. 8.8, 135Nm, bor ø 14,8 mm Kræver flere beregninger og skruer Overklipning pasbolt med bryst M14 kl. 8.8, bor ø 13,8 mm M16 kl. 8.8, bor ø 15,8 mm Indbygget sikkerhed

Befæstigelse af hjælperamme

Svingninger-rystelser Se opbygger bog Beregning og Teori

Svingninger-rystelser

Liftmontering 4x2 chassis: Afstand til drivaksel 3000 mm 6x2 chassis: Enkeltramme maks. løftekapacitet 1500 kg. Pas på! Lifte op til 2500 kg, altid beregning. Pas på! Tænk også på vridning. (evt. kryds)

Liftmontering

Liftmontering 4x2 chassis: Afstand til drivaksel 3000 mm . 2,5 ton lift KRÆVER kryds i overhæng

Liftmontering

Hvad er det ?

Hvad er det ?

5. Skruva fast detalj 1 i detalj 2 med medföljande skruvar 1. Ta bort gummilisten 2. Svetsa fast detalj 2 i karmen minst 3 mm in från yttre ytan (se ritning). Kontrollera mot mått A på ritningen 3. Montera gummilisten 4. Kapa bort ca 100 mm av den yttre fliken på gummilisten vid styrkilen (se ritning) 5. Skruva fast detalj 1 i detalj 2 med medföljande skruvar 6. Granska vid dörrsidan så att dörrbladet på sidodörren inte kolliderar med styrkilen när dörren öppnas   (Bilder är bifogade när detta monteras på en ny bakport)

Detalje 1 Detalje 3 Detalje 2

Svetsa fast detalj 2 i karmen minst 3 mm in från yttre ytan (se ritning). Kontrollera mot mått A på ritningen.

Skruva fast detalj 1 i detalj 2 med medföljande skruvar

ESP The yaw rate sensor includes two bulk micromachined oscillating masses where each of them supports two surface micromachined accelerometers for detection of the coriolis acceleration. The measurement principle is based on the coriolis force imposed by a rotation (yaw rate) orthogonal to the given oscillation direction of the seismic masses. The effect of this coriolis force is measured by the difference between the output of the two accelerometers. The acceleration is measured by an additional micromachined accelerometer. Calibration of the Yaw Rate Sensor After power on sensor offset calibration of the yaw rate sensor is done to enable the ESP although with extended intervention bands. Therefore in normal cases (power on and vehicle at rest) a standstill calibration is performed, while in special cases (power on and moving vehicle) a fast calibration takes place. The calculated offset is monitored and continuously compared with the allowed threshold value. After this first calibration of the yaw rate sensor the standard calibration process runs while the vehicle is moving. a) Standstill Calibration The standstill calibration is executed if standstill is detected by monitoring the wheel speeds, steering angle and yaw rate. This calibration is interrupted if driving is detected before the calibration is finished. The calculated offset is checked continuously to the allowed threshold value. b) Fast Calibration The fast calibration process runs only once per power on cycle and only if no standstill calibration could be done before. The offset is identified via a algorithm using the difference between the sensor signal and a calculated reference yaw rate as inputs. Again this identified offset is monitored and continuously compared with the allowed threshold value. c) Normal Calibration After a standstill calibration or a fast calibration was done, a normal calibration during regular operation is performed. The normal calibration process is similar to the fast calibration process d) Sensor Sensitivity Calibration The sensitivity of the sensor is identified during a curve-drive by an algorithm using a calculated reference yaw rate and the measured sensor signal as inputs.

Førerhus Mekanisk ophæng - justerbar forspænding

4-Bælg ophæng Tyndere chassisramme F700 Nyt hulbillede i chassis, modulhul

Højt placeret brændstoftank

Højt placeret brændstoftank

Højt placeret brændstoftank

Maksimal pumpevægt på Allison gearkasser

Montering af pumpe på EG

Montering af pumpe på ED

Montering af pumpe på ED

Træktøj på bagsiden af kran Erklæring vedlagt

Varm udstødning

Varm udstødning

Varm udstødning

Ombygning af udstødning EGR flytning til bag 2 aksel OK

Ombygning af udstødning AdBlue-tank må flyttes

Ombygning af udstødning Euro4 og Euro5 som anvender AdBlue: På biler, der anvender SCR-teknikken, det vil sige tilsætning af AdBlue, er det ikke tilladt at flytte lyddæmperen. Flyttes lyddæmperen fra den position, hvor fabrikken har placeret den, bortfalder reklamationsretten på skader, der kan henføres til denne flytning. SCR-lyddæmper må IKKE flyttes