1.Krzysztof Kieslowski: Bleu, 1993

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Les verbes en -ER Que constatez-vous ?
Advertisements

1.La Grammaire For at se en oversigt over alle de grammatiske emner højreklikkes på musen og vælges Gå til dias Eksemplerne er taget fra Carte Blanche.
Tema: Og hvor har du så hjemme?
Gammelheds-Philosophy
Livets Ord November 2008.
Tema: Forestillinger om kærlighed
Information om tysk/fransk
Mette og Marias lille quiz om amning
Nonne historie.
Jeg lever, og I skal leve! Vi skal ikke selv stable et nyt liv på benene. Det gør Ånden. Det nye liv skal vi ikke leve for at gøre os fortjent til det.
Livets Ord August 2009 "Han havde elsket sine egne, som var i verden, og han elskede dem indtil det sidste” (Joh 13, 1).
Datid Den franske datid er kompliceret p.g.a., at der er hele 3 datider: L’imparfait Le passé composé Le passé simple Forskellene mellem l’imparfait på.
Uskrevne Regler Modul november 2011.
Log direkte fra GSAK Der er en kæmpe fordel at logge direkte fra GSAK, for det første er det let, da men ikke skal åbne alle cachesiderne for at kunne.
Loven om skilsmisse Matt 5,31-32
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Lyd fra CD i selvkørende PP
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Simon Sjørup Simonsen Kolding 25. September
Å.
Joken, der bringer dig held!
Skabelsen Da Gud i sin kærlighed havde skabt manden og kvinden – betragtede han sit værk , og sagde:
1.Marcel Pagnol: L’eau des collines
1- Utilisation 2- Formation 3- Tidsangivelser
Livets Ord September 2009.
1. Moussa Lô in ”Porte Paroles” Hvorfor har denne nat været super? fordi de har fanget mange fisk Hvor sender de størstedelen af de store fisk hen? De.
L’enterrement de ma mère
1.Annie Saumont: Les Loukoums
1. Tekst De første 14 sider af No Limits læses på ”normal vis” – evt. ud fra Arbejdshæfte til No Limits, (Kim Boje, Liljeforlaget 2001).
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Bogskabeloner i PowerPoint
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
Sorggruppe Et tilbud til forældre,der har mistet deres barn i graviditeten, ved fødslen eller lige efter. 25/
»En mand havde to sønner
Kaldet til at være kanal for kærligheden!. Menigheden i Korinth ville hellere synge solo end synge i kor! Korinth lektien svarer to spørgsmål: 1. Hvad.
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
1- Brug 2- Dannelse 3- Tidsangivelser
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Om bogen Agnes er træt af sit liv, og nu har hun fået nok. Derfor har hun besluttet at begå selvmord på sin 15-års fødselsdag. I mellemtiden fortæller.
I dag er det sidste skoledag - hurra, hurra, hurra!
Dommen og Evangeliet …………….. 1.Mosebog 3:8-13 Ved aftenstid hørte de Gud Herren gå rundt i haven. Da gemte Adam og hans hustru sig for Gud Herren mellem.
Le passé composé Perfektum 1.
Les aliments Qu´est-ce que tu manges pour être en forme?
Cours 8 Analyse syntaxique - descendante - ascendante - par programmation dynamique.
Avoir (at have) J’ai jeg har Tu as du har Il /Elle a han/hun har
Livet.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
FORFATTER Tove kom til verden d. 14. december 1917, men hun sagde hele sin levetid at hun var født i Hun var gift fire gange. Tove døde d. 7 marts.
Bedømmelse af de nye prøver Indledning Opgavernes karakter Vægtning Tilfældighed Fri sproglig produktion Karakter skala Delprøve 2.
Klik på musen og se siderne
Une glace, s’il vous plaît !
I Les angles orientés. 1°) Définition et notation :
Velkommen til Quiz om Rygning!!!.
Joken der bringer dig held og lykke!
Hvordan forbereder vi vores elever til mundtlig eksamen?
Nouveau statuts ASLIC ASLIC’s nye vedtægter
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
”Unge Matematiksvage Mønsterbrydere”
Sex-graviditet-fødsel
De ansatte fra kontoret
Præsentationens transcript:

1.Krzysztof Kieslowski: Bleu, 1993 Præsentation af filmen Bleu er en film af Kieslowski og udgør en del af en trilogi « Blå.Hvid,Rød » lavet ud fra (à partir de) Den franske Revolutions slogan : Frihed, lighed og broderskab Présentation du film Bleu est un film de Kieslowski et fait partie d’une trilogie « Bleu,Blanc,Rouge » construit à partir du slogan de la Révolution française: Liberté, égalité et fraternité.

2. Bleu Handlingens tid og sted Handlingen foregår i Paris og varer cirka 9 måneder, for Sandrine blev gravid lige før uheldet, og hun skal snart føde Le temps et le lieu de l’action L’action se passe à Paris et dure à peu près 9 mois, car Sandrine est tombée enceinte juste avant l’accident et elle va bientôt accoucher

3. Bleu Handlingen Ved et biluheld har Julie mistet sin mand, en stor komponist, og sin lille datter. Hendes mand var ved at komponere en symfoni til Europas forening. L’action Dans un accident de voiture, Julie a perdu son mari, un grand compositeur, et sa petite fille. Son mari était en train de composer une symphonie pour l’Unification de l’Europe

4. Bleu På hospitalet har hun lyst til at begå selvmord, men hun kan ikke. Hun indser (réalise), at det er vanskeligt at sige nej til livet. Efter uheldet har Julie to muligheder: Hun kan vælge at acceptere skæbnen og leve med smerten Eller hun kan vælge at frigøre sig fra sin fortid og fra smerten og skabe sig et nyt liv A l‘hôpital, elle a envie de se suicider, mais elle ne peut pas. Elle réalise que c’est difficile de refuser la vie. Après l’accident, Julie a deux possibilités: Elle peut choisir d’accepter le destin et vivre avec la douleur Ou elle peut choisir de se libérer de son passé et de la douleur et de se créer une nouvelle vie.

5. Bleu Hun bryder alle bånd fra sin fortid og forlader sit store hus på landet for at bosætte sig i centrum af Paris, hvor ingen kender hende. For ikke at efterlade spor af sin fortid ødelægger hun symfonien. Men hun beholder alligevel den blå sfæriske lampe, som var i hendes datters værelse Elle coupe tous les liens de son passé et quitte sa grande maison à la campagne pour s’installer au centre de Paris où personne ne la connaît. Pour ne pas laisser de traces de son passé, elle déchire la symphonie. Mais elle garde quand même la lampe sphérique bleue qui était dans la chambre de sa fille

6. Bleu I Paris bliver hun klar over, at det er vanskeligt at isolere sig. I hendes ejendom ville de andre lejere gerne skaffe sig af med en ung kvinde, Lucille, fordi hun er prostitueret Men for at smide hende ud har de brug for alle lejernes underskrifter A Paris, elle se rend compte que c’est difficile de s’isoler. Dans son immeuble, les autres locataires voudraient se débarasser d’une jeune femme, Lucille, parce qu’elle est prostituée. Mais pour l’expulser, ils ont besoin des signatures de tous les locataires

7. Bleu Eftersom Julie ikke vil blande sig i det er det altså på grund af Julie, at Lucille kan forblive i ejendommen. Dette eksempel viser, athun ikke kan sætte sig uden for samfundet. Senere kan hun heller ikke afslå at hjælpe Lucille Comme Julie ne veut pas se mêler de ça, c’est donc à cause de Julie que Lucille peut rester dans l’immeuble. Cet exemple montre qu’elle ne peut pas se mettre hors de la société. Plus tard, elle ne peut pas non plus refuser d’aider Lucille.

8. Bleu Lidt efter lidt vender hun tilbage til virkeligheden. På et vist tidspunkt har hun brug for at besøge sin moder for at få en forklaring angående sin barndom. Intuitivt engagerer hun sig mere og mere i sin omgivelser Petit à petit, elle revient à la réalité. A un moment donné, elle a besoin d’aller voir sa mère pour avoir une explication concernant son enfance. Intuitivement, elle s’engage de plus en plus dans son entourage.

9. Bleu Hun opdager også ved et tilfælde, at hendes mand har været hende utro, og at Olivier, som har arbejdet sammen med Patrice, vil afslutte Patrices’ symfoni Han gør det for at provokere hende, for at rokke ved hende, få hende til at leve igen Elle découvre aussi, par hasard, que son mari lui a été infidèle et que Olivier, qui a travaillé avec Patrice, veut finir la symphonie de Patrice Il le fait pour la provoquer, pour la bousculer, la faire revivre.

10. Bleu Så begynder hun at arbejde sammen med Olivier. Og vi opdager, at det måske er Julie, der har komponeret symfonien og ikke Patrice. Til sidst hører vi symfoniens kor synge, at det er kærligheden, som sejrer Alors, elle commence à travailler avec Olivier. Et nous découvrons que c’est peut-être Julie qui a composé la symphonie et pas Patrice. A la fin, nous entendons le choeur de la symphonie chanter que c’est l’amour qui vainc

11. Bleu Analyse Det er en eksistentialistisk fil, som viser os, at det er vanskeligt at leve med andre mennesker, og at det er endnu vanskeligere at leve alene. Filmen viser os ligeledes, at man ikke kan udviske sin fortid og glemme sine rødder C’est un film existentialiste qui nous montre que c’est difficile de vivre avec d’autres gens et que c’est encore plus difficile de vivre seul. Le film nous montre également qu’on ne peut pas effacer son passé et oublier ses racines.

12. Bleu Kærligheden og arbejdet fører hende tilbage til livet og i armene på en anden mand. Men vi ved ikke, om hun i slutningen af filmen græder af glæde eller af beklagelse L’amour et le travail la ramènent à la vie et dans les bras d’un autre homme. Mais on ne sait pas si, à la fin du film, elle pleure de joie ou de regret

13. Bleu L’intérêt du film Filmen er et dementi af det vestlige frihedsbegreb: Frihed, det er at være uden forbindelser. Men filmen viser os, at ingen kan leve uden at binde sig med andre liv Le film est une démentie de la notion occidentale de liberté. La liberté, c’est d’être sans liaisons. Mais le film nous montre que personne ne peut vivre sans se lier avec d’autres vies.

14. Bleu Kieslowski har udtalt, at han tror på kærligheden. Grunden til, at han har valgt det første korintherbrev, er, at han har villet understrege, at i 2000 år har vi vidst, at kærligheden er den største. Men vi har glemt det, fordi vi har travlt Kieslowski a dit qu’il croit à l’amour. La raison pour laquelle il a choisi le I’er Épitre aux Corinthiens est qu’il a voulu souligner que depuis 2000 ans nous savons que l’amour est le plus grand. Mais nous l’avons oublié parce que nous avons tant de choses à faire

15. Indtaling til et Diasshow Klik på DIASSHOW og vælg INDTALING I boksen INDTALING trykkes OK (eller forinden Skiftes lydkvalitet fx. til 21KG/sek I boksen INDTALING vælges ml. Aktuelt dias el. Første dias Dernæst kan du starte indtalingen Vil du lave indtalingen om, så tryk REDIGER