Velkommen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish National Adaptation.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Hans Peter Slente 19.jun. 09 Velkommen i Bevægelsen for Bæredygtig Byudvikling.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Klagens opståen, fremdrift og håndtering Klagedrevet innovation Complaint management Privat tilgang vs. Offentlig NB! Nyegaard + Brink Kommunikation.
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Kristeligt Studenter-Settlement En erhvervsdrivende fond.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
MAXIFUELS: Second generation bioethanol technology Birgitte K. Ahring.
Department meeting 6 October 2009 Welcome!. Department meeting 6 October 2009Dias 2 Agenda Coffee ASB Management visiting LBC 11.00–11.05.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dóra Bjarnason DPU 2.Oct Families and children with disabilities Coping strategies and empowerment.
1 Analyse af geografiske valgresultater Søren Risbjerg Thomsen Institut for Statskundskab Aarhus Universitet.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
Self-Organizing Criticality. Definition of Innovation In an abstract, systems-theoretical approach, innovation can be understood as a critical event which.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Specialeseminar Kristine Tiedt.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
”Men hvis aftalen mellem EU og USA kommer i stand, bliver sådan en handel billigere for de danske forbrugere, siger handelsminister Pia Olsen Dyhr. - Jeg.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Delprøve 1, december 2011.
The Rethinking Resource Sharing Initiative Poul Erlandsen National Library of Education Copenhagen, Denmark.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Inspiration og fokusering. 2 Disposition E-læringsgenerationerne Helhedsmodel Eksempler på e-læringsteknologier Det virtuelle gymnasium.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Politisk næstformand i Scleroseforeningen
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
The Effects of Depressants on the Pulse Rate of Lumbriculus Variegatus
AB295 Sexuality Education Expansion Bill
“It took him quite some time to stop laughing”
Indigenous Demographics
Fraser Valley Regional District
Texas Research Data Center
Parental Influence On Screen Time Usage
The Implications and Legacy of the BRANCH project
CS 3800 Switch/Router Lab Project Introduction
A Constitutional Monarchy, Parliamentary Democracy, & Federation
May 4, mile wide EF5 tornado destroyed 95 percent of the two-mile wide town of Greensburg, Kansas Modern warning systems, broadcast meteorologists.
Præsentationens transcript:

Velkommen

The Missing Side of the Triangle: Mind the Gap Gordon Jack Professor of Social Work Northumbria University, England

Neighbourhood Influences on Child Sexual Abuse Oaks Avenue 2 9 31 3 5 3 7 3 8 22 22 18 17 16 15 13 12 11 7 5 4 3 2

Location of Children’s Homes (England, 31st March 2012) The Children Act 1989 places a duty on local authorities in England to provide enough accommodation to meet the needs of ‘looked after children’ (LAC) in their area - accommodation should normally be within the LA’s area/near to the child’s home/not disrupt the child’s education (LAs must also promote contact between LAC and their families) BUT Following a successful court case in 2012, when a network of men were successfully prosecuted for sexually abusing under-age girls in care, over several years, in one town (Rochdale) in the NW of England, it was revealed that: 45% of children in residential care in England live outside their local authority area ‘Children are often hundreds of miles from home, friends and family’ (Tim Laughton, Minister for Children)

Migration of LAC in Children’s Homes in England 31st March 2012 2,640 LAC placed in children’s homes inside local council boundary 2,250 LAC placed in children’s homes outside local council boundary North West: 17% of all LAC but 25% of all children’s homes Greater London: 15% of all LAC, but only 6% of all children’s homes West Midlands: 13% of all LAC/ 16% of all children’s homes South West: 8% of all LAC/ 10% of all children’s homes

Framework for the Assessment of Children in Need and their Families (Department of Health et al, 2000)

Gap between rhetoric and reality The Child’s World Questionnaires and Scales Assessment Forms

Interactions across the triangle Ensuring Safety Education Emotional & Behavioural Development Emotional Warmth Community Resources Family’s Social Integration Housing Employment Family History & Functioning

Interactions along each side of the triangle Community Resources Family’s Social Integration Income Employment Housing Wider Family Family History & Functioning

Neighbourhood Variations in Reported Child Maltreatment Percentage living in poverty Percentage unemployed Percentage female-headed households Percentage living in over-crowded households Percentage African-American Percentage Hispanic Percentage affluent (coded negatively) Median educational attainment Percentage resident for under five years Together, these nine variables accounted for 79% of the variation in reported cases of child maltreatment between four different areas of Chicago. So what can explain the remaining variation? (see Garbarino and Kostelny, 1992, Neighbourhood and community influences on parenting. In T. Luster and L. Okagaki (eds.) Parenting: An Ecological Perspective, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum)

Reported and predicted child maltreatment: Two matched neighbourhoods in Chicago Child maltreatment rate (per 1,000 population) 20 Higher- risk Lower- 1980 1983 1986 North-reported North-predicted West-predicted West-reported City average rate

Community-oriented Safeguarding Projects (For references see G Community-oriented Safeguarding Projects (For references see G. Jack and O. Gill, 2009, The role of communities in safeguarding children and young people, Child Abuse Review, 19: 82-96) The Henley Project/Comprehensive Neighbourhood Mapping (Baldwin and Carruthers, 1998; Nelson and Baldwin, 2002, 2004) NSPCC – Tilbury Project (Wright, 2004) 3. Family Support & Child Protection for Asian Families (Atkar et al, 2002)

The Building Blocks of Community-oriented Safeguarding Practice Creating a culture of listening to children and families Recognizing and supporting the safeguarding activities of local people Promoting partnership approaches to extending local provision Some limitations and risks

Lasse Borre Jensen. Desireé Toft Nielsen og Claus Jørgensen Familieafdelingen. Arbejdet med den vigtige side af trekanten i Familieafdelingen Frederiksberg. Lasse Borre Jensen. Desireé Toft Nielsen og Claus Jørgensen

Familieafdelingen. Fakta om Frederiksberg kommune: Indbyggertal: 100.000 personer heraf 12.000 personer under 18 år. Størrelse: 8 km2. Omkredset af København på alle sider. 5 lokale døgninstitutioner på Frederiksberg. 10 folkeskoler. 25% af børnene går på privat skoler.

Familieafdelingen. Fakta om Familieafdelingen: Modtageteamet – 6 socialrådgivere. Børnefamiliesagsbehandlingen – 12 socialrådgivere. Specialkonsulentgruppen – 5 socialrådgivere. Handicapkonsulentgruppen – 4 socialrådgivere. Aktuelle udfordringer: Flere og flere børn og unge diagnosticeres. Stigende antal underretninger.

Familieafdelingen. Hvordan synliggøres bunden af trekanten? Familiens relationer til omgivelserne. Slægtninge og andre i familiens netværk. Lokalsamfundsressourcer. Boligen. Beskæftigelse/ økonomi. Familiens historie og funktion. Hvordan udbredes skjult viden i lokalsamfundene? Projekter i kommunen. Sagsbehandlernes personlige kendskab.

Familieafdelingen. Helt simpelt! - har vi på Frederiksberg valgt en visuel tilgang:

Familieafdelingen. Kortet bidrager til at sagsbehandleren på en konstruktiv og hurtig måde kan sætte det udsatte barn i relation til lokalsamfundet. kriminalitet. understøttende faktorer. udsathed. særlige projekter.

Familieafdelingen. Danmarksgården: Befolkning: Blandet etniske gr. Socialt boligbyggeri. Distriktsskole: Skolen ved søerne. Klub: Filippa. Projekter: Boligsocial indsats. Gadepiloterne. Bydelsmødre. Børne ambassadører.

Familieafdelingen. Lindevangs parken: . Befolkning: Blandet etniske gr. Socialt boligbyggeri. Distriktsskole: Lindevangskolen. Klub: Cassiopeia. Ungdomskriminalitet. Projekter: Projekt ”Drop in” Gadepiloterne. Boligsocial indsats. .

Familieafdelingen. Bunden af Trekanten. Fundamentet i den socialfaglige undersøgelse og indsats. :

Familieafdelingen. FAMILIENS SITUATION OG NETVÆRK Ressourcer og mangel på samme i familien og omgivelserne er det første vi skal søge viden om når vi får en underretning om et barns forhold. Ressourcer eller mangel på samme i familien og omgivelserne vil afgøre hvordan den børnefaglige undersøgelse skal tilrettelægges. Ressourcer og mangel på samme i familien og omgivelserne vil afgøre hvilken indsats vi skal iværksætte.

Familieafdelingen. FAMILIENS BAGGRUND OG HISTORIE. Den sociale anamnese, stadigvæk et hit. Familiens situation her og nu. Andre børn i familien. Skal der laves undersøgelse på andre børn i familien.

Familieafdelingen. Familiens SOCIALE INTEGRATION. Familie og slægtninge, andre vigtige personer i netværket. Første viden om barnets sociale netværk. Hvor langt kan vi gå for at få informationer fra netværket? Brug af ny teknologi, mails til spejderleder, musiklærer og bedsteforældre. Kan vi det ? Gør vi det?

Familieafdelingen. BESKÆFTIGELSE. ØKONOMI. Uddannelsesniveau og beskæftigelse. Ressourceprofil fra jobcenter er en guldgrube af information. ØKONOMI. Dårlig økonomi i familien kan være det væsentligste problem for familien og barnet. Økonomisk hjælp kan være løsningen på barnets problemer.

Familieafdelingen. BOLIG. Vis mig din bolig, og jeg fortæller dig hvem du er. Hjemmebesøg en obligatorisk del af undersøgelsen og opfølgningen. Barnets værelse. Huslejens størrelse og betydning for familiens økonomi. Særlige forhold i lokalområdet.

Tak for nu!