Web 2.0 En introduktion til vores wiki.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
NemID har en offentlig digital signatur
Eksempel på sikker betaling på Internettet:
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
Rigtige mænd tager ikke backup - de græder!
TV- og filmreklamer.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
PC1 Lad os komme i gang…..
Udlægning af en ny cache
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Computerens anatomi.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Backoffice præsentation
Beskyt din computer og dine data!
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Å.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Grundejerforeningen Jægervangen
Engelbert H – og den sidste chance
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
BACKUP eller dø! Klik dig frem til næste billede ->
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
Backoffice præsentation
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Reduktion AM 2009.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
ved læsevejleder Dorthe Clausen
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Billeder.
Videregående pc-vejledning Modul 03: Harddisken 2 60+Bornholm.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Præsentationens transcript:

Web 2.0 En introduktion til vores wiki

Hvad er Web 2.0? Web 2.0 er det interaktive internet. Det vil sige, at du aktivt skal tage del (f.eks. klikke links!), og bidrage (skrive blogindlæg, redigere Wikipedia, osv.), før det kan kaldes Web 2.0. Hvilke hjemmesider kender I, der ikke kunne eksistere uden deres brugere? Google, YouTube, Facebook, Wikipedia ...

Hvad er en wiki? En wiki er et opslagsværk på internettet, der er holdt ved lige af brugere der har et fælles ønske om at gøre mængden af oplysninger så stor og omfattende som muligt. Den bedst kendte wiki på internettet er Wikipedia (www.da.wikipedia.org)

Hvad skal der være på vores wiki? Vores wiki (www.sagifra.wikispaces.com) er et opslagsværk der udelukkende skal beskæftige sig med hvad I skal lære om ”den trykte reklame”!

Hvordan bidrager I til vores wiki? Jeres vigtigste bidrag til vores mini-wiki bliver igennem de oplæg I skal lave sidst i forløbet. Ud fra analysearket (som I kan finde på wikien) skal I lave jeres egne fuldstændige reklameanalyser. Og herefter skal de lægges op på wikien! Nu følger der en række screenshots for at vise hvordan I lægger ting ind på wikien!

Klik på Edit!

Klik på File for at vælge den fil der skal lægges på siden – huske at skrive jeres gruppenavn foran den!

Vælg din fil på listen! Hvis der endnu ikke er nogle filer, tryk istedet på Upload Files – og vælg derefter din fil.

Fiktion Sagprosa Epik lyrik drama F.eks. lære- og fagbøger nyhedsartikler lovtekster essays f.eks. romaner, noveller, kortprosa, eventyr og fabler f.eks. digte og sange f.eks. skuespil, operaer og film

Hvad er reklamens formål? Få forbrugeren til at købe varen Skabe opmærksomhed omkring skadelige forhold Vække forbrugerens latente behov Hvad er reklamens formål? Skabe blikfang/genkendelighed Eksponering Skabe/fastholde et firmas image Skabe et ’brand’

Reklamer Sponsorater Product placement Virale reklamer – peer-to-peer kommunikation Radioreklame TV-reklame Billedmedier – trykt reklame

Virkemidler – trykt reklame Blikfang – et billede 3 typer billeder forskellig grad af mimesis Mimesis betyder ’efterligning’ og har derfor til formål at ’kopiere’ virkeligheden. Mimesis kan forekomme på tre forskellige måder: Høj grad af genkendelighed. Det tætteste vi kan komme på en efterligning af virkeligheden vil være et farvefoto. Dette fanger et perfekt billede af det sekund det er taget. Piktografiske billeder. Et meget enkelt billede der alligevel er nemt at se hvad er. For eksempel den lille mand- og damefigur der ofte forekommer på døre til offentlige toiletter – eller trafikskilte. De nonfigurative. Disse ses ofte ikke som rigtige billeder, da de består af rækker af tegn; tal og bogstaver. For eksempel ved vi godt at tegnet ”hest” betyder et stort hovdyr med man og hale – skønt ordet på ingen måde ligner dyret!

Virkemidler – trykt reklame Layout og komposition Vigtigt! Læseretning i reklamen: Traditionelt i det danske sprog læser vi fra venstre mod højre og fra øverst til nederst. Dette afspejles oftest i en reklame, da det netop er vigtigt at teksten skal kunne skimmes lynhurtigt og efterlade sig tydelige spor hos læseren Sammenhæng i komposition: Oftest skal der være ligevægt i et billede (altså, lige omfattende motiv i både højre og venstre side) for at opnå en fuldendt effekt. Da vi læser fra venstre imod højre, kan vi dog med fordel lade venstre side bære et stærre og mere omfattende billede, da det er denne side vi først får øje på. Trekantskomposition med spidsen opad signalerer traditionelt stabilitet

Virkemidler – trykt reklame Argumentation 3 former Afsenderargumenter – dem der fremsætter påstanden. Ofte anvendes en kendt person i disse reklamer, for at skabe et tilhørsforhold mellem noget man kender/beundrer og et produkt alle kan købe sig til. Eksempel: ”Colgate Total giver beskyttelse i 24 timer.” Modtagerargumenter, herunder lykkeargumentet, dominerer ofte. Her bruges ofte du-tiltaleform, da der skal appeleres til den enkelte forbruger, og lige præcis hvor fantastisk produktet ville virke for dig som enkeltperson. Eksempel: ”Det eneste du skal gøre er at spraye Vanish over pletten, og vupti!” Sagargumenter – her argumenteres sagligt for produktet. Dette vil sige, at der opgives fakta om produktet, og hvad det egentlig kan der er så godt, at du bliver nødt til at bruge det – nu og for altid. Eksempel: ”Sensodyne virker aktivt opbyggende på din emalje.” Symboler anvendes ofte, da disse vandrer ind i læserens underbevidsthed og sikrer køb af produktet