Fremlæggelse af hjemmeopgave 2.2.1 ”Pengeinstitut” Nicolai Bue Søren Nissen Kristian Schmidt Jepsen Jacob Hedegaard Rikke Lyng-Nielsen
Indhold
Kundens forventninger 6 livsfaser Unge enlige Ungefamilier med børn Familier med mellem store børn Familier med store børn Ældre familier uden børn Ældre enlige Segmenterer i tre grupper Unge Familier Pensionister
Kundens forventninger Unge Hjælp til: Finansiering af bil, bolig, rejser Produkter? Kort, webbank mm. Opsparingskonto Valuta Svar på/ rådgivning om: Kan jeg låne penge? Rådighedsbeløb Forsikringer Betalingsformidling
Kundens forventninger Familier Hjælp til: Finansiering af bil, bolig, rejser Forsikringer Pensionsordning Betalingsformidling mm. Investering Svar på/ rådgivning om: Rådighedsbeløb Finansieringsmuligheder Kapital/ratepension Opsparing
Kundens forventninger Ældre Hjælp til: Pensionsordninger Investering Forskud på arv/ tilgode se børn Svar på/ rådgivning om: Nedsparing Rådighedsbeløb Forsikringer Betalingsformidling
Primær forretningsområder Rådgivning Indlånskonti Udlånskonti Investeringsaftaler Pensionsordninger Betalingsformidling Udenlandske overførelser Køb/salg af valuta
Skabe trygge rammer overfor kunden Fysisk kontakt Banker Personlig rådgivning i filialerne Kun lidt kontakt ud af huset. Andre brancher Forsikring – tager ud til kunden Realkredit – telefonisk kontakt, rådgivning i hjemmet. Skabe trygge rammer overfor kunden
Elevens arbejdsopgaver ”Produktionen” Overførelser Oprettelse af kredit/Konti/kort/kundeaftaler Kassebetjening Telefonbetjening Betalingsformidling Rådgivning Ikke endnu
Branche kendskab Sælge samarbejdspartners produkter Konkurrence dygtighed Bedre rådgivning Give kunden et helhedsindtryk
Gruppens samarbejde Rollefordeling Nikolai – Koordinator Jacob – Opstarter Søren – Organisator Kristian – Kontakt skaber Rikke – Afslutter Faglig kompetencer? Specialist Analysator Alle deltager aktivt Effektivitet – sammen en dag
Slut på præsentationen!