Velkommen til Generalforsamling 2013

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Advertisements

LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Velkommen til Generalforsamling Denne beretning er delt op i følgende afsnit, der hver især indeholder forløbet af 2013 og planerne i 2014: Bestyrelsens.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Velkommen til Generalforsamling
Ungdomsudveksling - årsberetning 2010/11 Søren W. Hansen District Chair 1450.
Stiftende generalforsamling
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2014
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 1, marts 2013 Praktiske forhold Tilmelding og betaling til middag. Deltagelse i middag koster 155,- kr. per person. Tilmelding.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Præsentation af sæsonen 2012 i SSIF Cykling og et tilbageblik på det 2. år i cykelklubbens historie.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Stiftende Generalforsamlink på Ry Park Hotel den 20/
GENERALFORSAMLING 2011.
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
NYHEDSBREV Årgang 8 Nummer 1, marts 2011 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
Årshjul 2012 Børnehuset Hørgården Her er det naturen der er i fokus.
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Klubben blev stiftet den 8. oktober 1941 på Hotel Jylland der lå på hjørnet af Studsgade og Nørreport i dag har klubben lokaler på Lokalcenter Fuglebakken.
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Mandag d. 17. december Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Vi fortsætter.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Hummingen Strand Grundejerforening
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Vandrådet (VR) i Skanderborg Kommune
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
NYHEDSBREV Årgang 3, Nummer 4, september 2006 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Birger.
Hvis du vil vide mere…. Formidling af Rationel Farmakoterapi fra IRF 1. Maj 2004 Marianne Møller, IRF.
Velkommen til generalforsamling i I/S Veksø Vandværk
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Introduktion til arbejdet som kasserer
Dagsorden · Valg af dirigent · Beretning v. formanden · Regnskab v. kassereren · Budget og fastsættelse af kontingent · Indkomne forslag · Valg til bestyrelse.
NYHEDSBREV Årgang 3, Nummer 1, januar 2006 Invitation til medlemsmøde
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
NYHEDSBREV Årgang 6, Nummer 1, marts 2009 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,
NYHEDSBREV Årgang 7 Nummer 1, marts 2010 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Teknisk Råd Region Nord
Generalforsamling ASNET generalforsamling 12. marts 2009.
Generalforsamling i IDA IT Onsdag 26. marts 2014, kl i IDA, København.
Københavns Kogræsserlaug
BYSTÆVNE 2016.
Velkommen til Generalforsamling 2013
Generalforsamling 2018.
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar Februar Marts April Maj Juni Juli August September Oktober
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Præsentationens transcript:

Velkommen til Generalforsamling 2013

Bestyrelsens sammensætning 2012 Hjemmesiden Nyhedsbreve Laden Længen Arrangementer i 2012 og foreløbige planer for 2013 Arbejdsgrupperne Tilskud fra Kommunen Anskaffelser Donationer

Bestyrelsens sammensætning 2012 Som resultat af generalforsamlingen den 9. februar 2012 blev bestyrelsen, mv. sammensat således:  Formand: Jørn Jensby Kasserer: Birte Nielsen Bestyrelsesmedlem: Aase Møller Bestyrelsesmedlem: Sonja Malling Bestyrelsesmedlem: Susanne Petersen   Suppleant: René Nielsen Suppleant: Inger Westermann Revisorer: Carsten Wittus og Jørgen Lind Revisorsuppleant: Børge Mandrup Jacobsen

René Nielsen har været med hele vejen og trofast støttet op om foreningen. Han har også på mange områder været rådgiver. Ved siden af sit suppleantjob i foreningen er han en meget travl mand; kunstner med mange gøremål, herunder ikke mindst sit Jazz-orkester Nielsen Swingtime. Han stiller derfor ikke op igen ved den kommende generalforsamling. Fra bestyrelsens side skal der lyde en stor tak til René for hans støtte til foreningen – både før starten og i de forløbne år. Og han er ikke længere væk – end vi kan nå ham.

Hjemmesiden og Plakaterne Foreningens hjemmeside er i årets løb blevet opdateret, så den altid er aktuel for foreningens medlemmer og for andre interesserede. Man kan altid se de kommende arrangementer og planerne for de næste. Endvidere er hjemmesiden efterhånden en dokumentation for foreningens ”gøren og laden” fra starten til nu. Medlemmerne opfordres til af besøge hjemmesiden, der kan findes på adressen:   http://www.kulturhusetbirkelundgaard.dk/ Steen Kirkegaard Erichsen har trofast lavet plakaterne til foreningens arrangementer. Plakaterne har herved fået et ensartet udseende, så man straks kan se, at her er et tilbud fra Kulturhuset Birkelundgaard. Det nærmer sig et ”Brand” for foreningen. Steen står endvidere for udsendelsen af foreningens Nyhedsbreve. Tak til Steen.

Arrangementer i 2012 og foreløbige planer for 2013

- 5 grader

Skulpturudstilling i samarbejde med Hyldespjældet og Albertslund Kunstforening.

31 grader varmt

Kulturhuset Birkelundgaard har i dag over 360 medlemmer Mere end 1500 gæster har overværet/deltaget i foreningens arrangementer i 2012. (+ 633 til Nytårskoncerten i Januar)   Bestyrelsen vil benytte lejligheden til at takke alle de medlemmer, der i årets løb har bidraget på den ene eller anden måde med afviklingen af de mange arrangementer. De er en væsentlig årsag til medlemsfremgangen: Kulturhuset Birkelundgaard har i dag over 360 medlemmer

For 2013 er bestyrelsens forslag til arrangementer således:  De nedenfor anførte arrangementer er stadig i ”støbeskeen”, og der vil derfor kunne ske ændringer i løbet af året. 13. januar 2013 Albertslund Nytårskoncert 2013 7. februar 2013 Generalforsamling kl. 19.00 i stuehuset på Birkelundgård 7. marts 2013 Foredrag – eller et andet arrangement I marts 2013 Birkelundgaards fotogruppe udstiller Færø-billeder i stuehuset 18. april 2013 Foredrag – eller et andet arrangement 25. maj 2013       Integrationsdag 2013, arrangeret af Integrationsrådet. 24. maj - 24. juni  Skulpturudstilling - Albertslund Kunstforening i samarbejde med bl.a. Kulturhuset Birkelundgaard,                              Integrationsrådet, Agenda Center Albertslund, Hjemløseprojekt, Albertslund Bibliotek og                              Albertslund Posten. Maj eller Juni         Jazz i laden 2. juni 2013 GallaOpera kl. 14.00 7. juli 2013 Jazz i gården med NIELSENS SWINGTIME kl. 13.00 – 16.00 3. og 4. august Foreningen arrangerer loppemarked på græsplænen og i gården og i laden. 18. august 2013 Irsk eftermiddag ”på Gården” 1. september 2013 Kunsthåndværkermarked Oktober Fotoudstilling 17. Oktober Foredrag eller andet arrangement 21. November Foredrag eller andet arrangement

Fotogruppen (Fotoakademiet) med John Frederiksen som formand. Gruppen mødes en gang om måneden, som regel den sidste mandag i hver måned. Interesserede kan rette henvendelse til John Frederiksen. Med de indtil nu høstede erfaringer i gruppen agter John Frederiksen i 2013 at ændre gruppens opgave til følgende: Hvad er fotoacademiet Fotoacademiet er et mødested for fotointeresserede som er medlem af KULTURHUSET BIRKELUNDGÅRD.   Hvad er formålet? Udveksling af erfaringer, så foto bliver interessant for andre end fotografen. Er der et fast program for mødeaftener? Nej, men emner kan gennemgås efter behov og ønsker f.eks.: Tips og vejledning for billedbehandling med f.eks. Photoshop & Elements. Gennemgang og kreativ indstilling af kamera. Billedkomposition. Lyslægning & Portrætfoto Fælles fototure, hvor billeder vil blive bedømt. Hvornår og hvor bliver møder afholdt? Vi mødes den sidste mandag i måneden i LÆNGEN Kl. 19.00

Gruppen har nu bestået i over et år. Læsegruppen, der ledes af Susanne Storm Lind, Gruppen har nu bestået i over et år. Gruppen mødes en gang om måneden i længen og med megen hygge og entusiasme. Albertslund Bibliotek yder vejledning til gruppen i forbindelse med bogvalg og bogfremskaffelser. Gruppen er i øjeblikket lukket, da der ”ikke er plads til flere”.

Eventuel etablering af en lukket filmcafé-gruppe Der er tanker fremme om at lave en Film(biograf)gruppe, der kunne hellige sig fremvisning af film, der måtte have gruppens interesser – dokumentarfilm, gamle danske film, m.v. Her er slaget frit. Hvis der er interesse – og en tovholder – Kulturhuset har indkøbt faciliteter til at fremvise film. En kraftig projector, et 108´ lærred, lydanlæg m.v. Interesserede kan henvende sig til Jørn Jensby. Medlemmerne opfordres til at deltage i en eller flere af gruppernes arbejde da disse grupper er tænkt som en væsentlig del af foreningens virke med ”at skabe liv på gården”. Så har du lyst, så kontakt formanden for den eller de grupper, du gerne vil med i.

Foreningen har i årets løb modtaget følgende bevillinger fra kommunen: Tilskud fra kommunen i 2012 Foreningen har i årets løb modtaget følgende bevillinger fra kommunen: Driftstilskud 2012: 15.000,- kr. (20.000,- kr. i 2011, og 25.000,- kr. i 2013) Lokaletilskud: 1.500,- kr. Galla Operaen i juni 2012 (juni 2013): Kulturudvalget: 31.000,- kr. til scene og diverse nødvendigheder (34.500,- kr. i 2013) Biblioteket: 36.000,-kr. til solister m.v. i 2012. (reduceret med 11.000,- kr. i 2013 til 25.000)

Anskaffelser i 2012 Foreningen har i årets løb anskaffet: 1 projector, PC, lydanlæg og 108´filmskærm 60 kvalitetsklapstole og 25 borde til laden 1 industri-kaffemaskine, der giver mulighed for hurtigbrygning Parasoller og lignende.

HRH har renoveret noget af gulvet i laden. Donationer Foreningen har med stor tak 2012 modtaget følgende donationer i årets løb: HRH har renoveret noget af gulvet i laden. NordeaFonden har bevilget 7.500,- til indkøb af stole og borde Vores lokale Nordea afdeling gav Champagne og chokolade til publikum ved Nytårskoncerten AlbertslundMusikteater stillede teatret til rådighed for Nytårskoncerten

Det var beretningen   Tak for opmærksomheden