Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Set i forældreperspektiv
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Limone Cup 2013 Praktiske oplysninger Vi gi´r dig oplevelser med og uden bold Det er med stor.
Forældremøde i svømmeskolen Hørsholm Svømmeforening
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Træningsplanlægning At introducere nogle simple træningsprincipper til Ballerup Karateklub i forbindelse med træningsplanlægning mod et karatestævne i.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Velkommen Børnefodbold Store Trænertræf Vejen 2012.
Læringsstile og lektier
Dagsorden 1.Tilbud til Minitennisskolen 2.Udviklingsmiljø 3.Klubmesterskaber 4.Udfordringer for trænerteamet 5.Maratondøgn på KB 6.Spørgsmål og åben diskussion.
Junior Development Juniorudvikling. Junior Development Juniorudvikling Aktiviteter rettet mod forældrene Hverveaktiviteter for nye medlemmer Minihockey.
Præsentation af Trænermanual
- gennem Marte Meo metoden
Periodisering Instruktørsamling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
God trivsel = God læring
Kredsløbstræning
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Er mit barn klar til skolestart ?
Mentaltræning Målsætning
Træningstilbud i Vedbæk Tennisklub Vi håber at kunne byde dig velkommen til vores klub, og at du/I vil benytte et af vores mange træningstilbud Motionisttræning.
Skolereformen Overordnede mål:
Klar parat sæson start! V. Anna Nilsson og Mia Hastrup Militarydagen den 25. februar 2012.
Familie: Rikke, Emil og Sofie
Lisbeth Nielsen Formand for Gladsaxe Judoklub Forældreinvolvering.
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Agenda Turneringsholdene Træningen Andet Varighed ca. 45 minutter
Fair play og respekt Danmarks Ishockey Union. Danmarks Ishockey Union (DIU) har det overordnede ansvar for ishockeyens fælles værdigrundlag i Danmark.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Forældremøde for U maj 2012 Dagsorden • Formålet med Play & Stay konceptet • Turneringsformater for u10 og u8 • Mål med træningen – selvtræning •
Alt du skal vide i ét oplæg!
Velkommen.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
Gør det simpelt Trænings planlægning.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Svømmer-møde 5. september 2014
Holdet høre til svømmeskolen Tilmeldt Øvede hold Udtaget til ekstra træning lørdag morgen Træning 2-3 gangen ugentlig Rekruttering til Talent Fremmøde.
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
TPI U /2015.
Vejlederens kommunikation
DMU-SPEEDWAY 80cc TALENT UDVIKLING. TALENTUDVIKLING - KRITERIER 80 CC FOR DELTAGERE I Y.G.T - UEM OG LANDSKAMPE ÅR ET KLART TALENT DER.
Forældremøde FBT Den 6. november Agenda Træningstider Formålet med træningen Muligheder i klubben Sociale arrangementer Turneringer minitennis-tour.
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
U16 piger Filosofi: Udvikle den enkelte spiller mest muligt. Hvordan Seriøs og målrettet træning, hvor det er den enkeltes færdigheder der trænes. Hvorfor:
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
Beach Håndbold Ideen  Skabe gode sportslige rammer for børn og unge  Promovere havnen – vise hvad den kan bruges til.  Omdanne et øde område.
JTU GENERALFORSAMLING 10. MARTS CARDIO TENNIS Hvorfor jeg er her i dag - Dialogmøde med Dansk Tennis Forbund og en række klubber 18. juni
Generalforsamling JTU. 10/ Bestyrelsens beretning v/Formand John Sloth.
Tee kursus VELKOMMEN Tee kursus AGENDA 1. Tee kursus DGU – Hvad er det? Tilbud fra klubben.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Uvikllingskonsulent Kirsten Leth. DBF Nord - og Midtjylland.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF-Midtjylland. Herning Badminton Klub Mandag 24.september 2007.
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre 3.Udviklingsmiljø I.En god KB’er II.Hvordan jeg giver mig 100% III.En god KB forælder 4.Udfordringer for trænerteamet 5.Tilbud til grupper på KB indendørs 6.Maratondøgn 7.Spørgsmål og åben diskussion

MIDITENNIS U10 U SENIOR U15 MINITENNIS U U ↑ 93 SKUM/RØD ORANGE 2 ORANGE/GRØN 3 NATIONALINTERNATIONAL JUNIOR TRÆNING RØD 1 BOBLER TALENT JUNIOR TRÆNING 13 – 15 INTERNATIONALNATIONAL 1. Hold hold JUNIOR TRÆNING 11 – 12

Internationale U18 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3200/3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt – Taktisk • Have en klar gameplan og plan B • Kunne spille både offensivt og defensivt • Kunne bruge det rigtige slag i en given situation – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Have rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

Internationale U15 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3100/3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt • Kunne bruge vejrtrækning under og mellem pointene – Taktisk • Have en klar gameplan • Kunne spille både offensivt og defensivt • Have forståelse for hvornår man brug forskellige slag – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Udvikle rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

Talentgruppen • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2800 meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Næsten optimal motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Kunne bruge vejrtrækning under og mellem pointene – Taktisk • Have en idé til ønsket gameplan • Kunne slå bolden ind i banen fra alle positioner • Kunne holde bolden i gang 200 gange med en makker – Mentalt • Arbejde med teknikker til at håndtere modgang • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

Orange/grøn • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2500 meter på en cooper • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Have god balanceevne • Udvikle god motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Kunne serve kickserv • Være klar over forskellige typer af greb og benarbejde – Taktisk • Kunne holde bolden (orange) i gang 200 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

National U18 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt – Taktisk • Have en klar gameplan og plan B • Kunne spille både offensivt og defensivt • Kunne bruge det rigtige slag i en given situation – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Have rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

National U15 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2800 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise baglinjeslag og serv teknisk korrekt • Kunne serve kickserv – Taktisk • Have en gameplan • Kunne skelne mellem offensivt, defensivt og variation i tempo • Kunne spille efter simple spilmønstre – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Udvikle rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

Bobler • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2600 meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise baglinjeslag og serv teknisk korrekt • Kunne serve kickserv – Taktisk • Have en idé til ønsket gameplan • Kunne holde bolden (grøn) i gang 100 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

Orange • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2300 meter på en cooper • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Have god balanceevne • Udvikle god motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Være klar over forskellige typer af greb og benarbejde – Taktisk • Kunne holde bolden (orange) i gang 100 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

Junior Træning år • Forventninger: – Komme til størstedelen af alle træninger – Komme til tiden – Varme op inden træning – Komme med positiv energi – Deltage i sociale aktiviteter – Deltage i interne stævner/turneringer

Minitennisskolen 6-10 år • Forventninger: – Komme til størstedelen af alle træninger – Komme til tiden – Varme op inden træning – Komme med positiv energi – Deltage i sociale aktiviteter – Deltage i interne stævner/turneringer når trænerne anbefaler det

Turneringsdeltagelse, gruppe 3 • International U18 – Deltage i UM, DM, holdkampe når trænerteamet ønsker det, alle ITF turneringer i DK, min. 7 turneringer i udlandet – Anbefalet max antal kampe: singler og doubler • International U15 – Deltage i UM, SEB Cup U14, alle TE turneringer i DK, min. 5 turneringer i udlandet – Anbefalet max antal kampe: 70 singler og 35 doubler • Talent – Deltage i UM, SEB Cup, alle TE turneringer i DK, min. 4 turneringer i udlandet (svenske/tyske) – Anbefalet max antal kampe: 50 singler og 30 doubler • Orange/grøn – Deltage i UM, SEB, nationale turneringer, 1-2 turneringer i Sverige.

Turneringsdeltagelse, gruppe 2 • National U18 – Deltage i UM, DM hvis anbefalet af trænerteamet, 8-10 nationale turneringer udover • National U15 – Deltage i UM, SEB U14, KTU mesterskaber, klubmesterskaber, 8-10 nationale turneringer udover • Bobler – Deltage i UM, SEB, KTU mesterskaber, klubmesterskaber, interne turneringer, 6-8 nationale turneringer udover • Orange – Deltage i UM, SEB, Tennis10, interne turneringer, 4-6 nationale turneringer udover

Turneringsdeltagelse, gruppe 1 • Junior Træning år – Deltage i interne stævner – Gerne deltage i stævner i andre klubber • Minitennisskolen 6-10 år – Deltage i interne stævner når trænerne anbefaler det

Resultater, gruppe 3 • International U18 – Potentiale til FED Cup/Davis Cup, potentiale til Top200 WTA/ATP, Top4 i egen årgang i DK, være en del af 1. holds truppen • International U15 – Potentiale til FED Cup/Davis Cup, potentiale til Top200 WTA/ATP, Top6 i egen årgang i DK, potentiale til klubbens 1. hold • Talent – Potentiale til den internationale gruppe, potentiale til at blive Top5 i DK i U18, Top10 i egen årgang i DK • Orange/grøn – Potentiale til talentgruppen, potentiale til at blive Top10 i DK i U18

Resultater, gruppe 2 • National U18 – Være en del af klubbens 2. og 3. hold, potentiale til college tennis, Top20 i DK i egen årgang • National U15 – Potentiale til klubbens 2. og 3. hold, Top30 i DK i egen årgang • Bobler – Potentiale til den nationale gruppe, potentiale til Top30 i DK i U18 • Orange – Potentiale til talentgruppen, potentiale til Top10 i DK i U18

Forældre • Komme med positiv energi • Ikke blande sig i træningen • Tage initiativ til sociale aktiviteter for jeres børn og andre KB’ere • Stille op for klubben når vi har behov for hjælp • Være frivillig til diverse slutspil afholdt på KB • Være frivillig til turneringer afholdt på KB

KB Udviklingsmiljø • En god KB’er • Hvordan jeg giver mig 100%

En god KB forælder • DU: • Du stoler på dit barn • Du stoler på KB’s Trænerteam • Du sammenligner dit barns udvikling med barnets egne evner og mål • Du repræsenterer dit barn • JEG: • Jeg tager ansvar for at mit barn respekterer principperne for god sportsmanship • Jeg ignorerer IKKE mit barns dårlige opførsel (snyd, anstødeligt sprog eller anden dårlig opførsel) • Jeg stiller ofte op med en hjælpende hånd for KB • Jeg blander mig ikke, når mit barn spiller kamp • Jeg opfordrer mit barn til selv at tage ansvar • MAN: • Man fokuserer på indsatsen i stedet for ensidigt på resultatet • Man går ikke ind på banen mens klubtræningen foregår • Man opfordrer altid til god kampånd • Man respekterer andre børns gode spil

Kommunikation: - Accepter gerne normale kontakttidspunkter for andre arbejdspladser - Accepter gerne at der ikke er tid til at tale når flere børn står og venter på træning - Undersøg gerne om informationen er let tilgængelig før træneren involveres - Mails kommunikation optager en stor del af trænernes tid som begynder at gå ud over trænernes indsats på træningsbanen. - Negativitet avler negativitet. Tænk over hvordan I kommunikere både til trænere og hinanden. Udfordringer for trænerteamet på KB

Tilstedeværelse ved træningen: - Kan virke overvågende på træneren - Kan hæmme jeres egne børns udvikling sammen med andre og tennismæssigt - Kan hæmme andre børns velvære og tilfredshed med træningen - Giver et mindre tæt bånd imellem jeres børn og træneren - Bør kun finde sted en gang hver 14. dag Udfordringer for trænerteamet på KB

Følge anbefalinger: -Vi ved bedst -Det giver dårlig koordinering når det ikke sker -Kan opstå splid imellem trænere og forældre -Der er ingen grund til at spille på KB hvis man ikke føler man får den rigtige vejledning. Find en anden klub.

Udfordringer for trænerteamet på KB Trænernes opfattelse af talentudvikling: -Vi kan hjælpe med værktøjer til at spillerne kan udvikle sig hvis de giver alt hvad de har. -Det er spillernes ansvar at lære den rigtige teknik, taktik, fysiske formåen, mentale kunnen og at have den rette indstilling. Lykkes det ikke, er det spilleren, der ikke lever op til forventningerne fra trænerteamet. Hvad betyder det?: -Er det træneren der har ansvaret hvis en fodboldspiller ikke scorer mål? -Vil træneren få skylden hvis den enkelte spiller ikke spiller optimalt i en håndboldtrup? -Vi har ansvaret for hele miljøet. Spillerne skal præstere for at blive på holdet. Ellers får en anden chancen.

Tilbud til grupperne -Gradueret træningstilbud i forhold til alder og niveau -I er en del af en klub, der satser på alle områder. Det vil sige, at der er et tilbud til jeres børn hele resten af deres liv -I er en del af en eliteklub, som har store ambitioner -Sociale aktiviteter -Der afholdes turneringer for alle aldre og niveauer på KB - fra mini til internationale

Maratondøgn