Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen på Skibet Skole
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Limone Cup 2013 Praktiske oplysninger Vi gi´r dig oplevelser med og uden bold Det er med stor.
Velkommen til Generalforsamling og Pokalfest i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest Danmarks 5. største atletikklub målt på ungdomsmedlemmer.
Årets træner-/lederseminar • Program for dagen: • Morgenkaffe til alle • Kl. 10: Velkommen og sidste nyt • Kl. 10:15 Præsentation af ny Gughåndbog • Kl.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Den som opgiver at blive bedre, ophører med at være god.
Velkommen Børnefodbold Store Trænertræf Vejen 2012.
Ffi U17-afdelingen: Sæson-optakt FORÅR Vigtige værdier i U17: U17-afdelingen i Ffi vil have fokus på følgende: 1. prioritet: *Socialt sammenhold.
Præsentation af Trænermanual
Manuelle målstyrings-tavler
Modul 1 - Processer.
Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre.
Ungdoms Afdeling Intro aften - nye sejlere 2012 Aftenens program: • Præsentationsrunde: – Sejlere, trænere og ”nye sejlere”-udvalg – Navn, alder, skole,
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Vejgaard Boldspilklub FU Træner-/ledermøde 25. januar Organiseringen 2.Ombygning – 3 nye omklædningsrum Rekruttering/opbakning 4.Økonomi-/partnerstatus.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Medlemsmøde Tårnby Boldklub Amager Boldklub af August 2008.
Forældremøde Årgang /3-09  Oversigt over trænere/ledere forår 2009  Generelle informationer om træning og kampe  Forårssæson 2009 – Kampe og.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Forældremøde for U maj 2012 Dagsorden • Formålet med Play & Stay konceptet • Turneringsformater for u10 og u8 • Mål med træningen – selvtræning •
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Præsentation af sæsonen 2012 i SSIF Cykling og et tilbageblik på det 2. år i cykelklubbens historie.
YDERLIGERE OPLYSNINGER Er der spørgsmål vedr. stævnet – se hjemmesiden
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Team VAB ”opstartsmøde” Søndag den 1. Februar 2009.
Invitation til forældremøde i FFI U11 afdelingen torsdag den 7 marts kl. 18 på fodboldvej FFI inviterer hermed alle forældre i U11 afdelingen til.
 Glæden af at hjælpe og gøre en forskel for en masse glade unge mennesker.  God vejledning af de personer, som tidligere har stået med opgaverne. 
TPI U /2015.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
SIF FODBOLDSKOLEN INFOMØDE ÅRGANG 2003 TORSDAG 13. NOVEMBER 2014.
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
DBU B-licens krav til træneruddannelse
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Vildbjerg Cup 2008 Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC Horsens U9 - U10 – U11 og U12.
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
For førskolegruppens forældre
Forældremøde 2015 Lørdag 7. marts Juniorudvalget: Jan-Christian, Henning, Karsten, Thomas Og Lene.
Albani Cup Opstartsturnering for de bedste fynske fodboldklubber Fynsmesterskabet på tværs af ungdom, senior og oldboys.
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Generalforsamling JTU. 10/ Bestyrelsens beretning v/Formand John Sloth.
Forældremøde 9. april.
Fyraftensmøde Nord-Bo Runners Tirsdag d. 11. februar 2014.
Typografier 1. Niveau = Punktliste Grøn bold 21 pkt 2. Niveau = Punktliste Sort bold 18 pkt Niveau = Punktliste Grå 14 pkt Ledelses opgaver og rammebetingelser.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
Teenagefodbold.
Velkommen til generalforsamling 2. marts 2018 !
BADMINTON Netværksmøde foråret
Generalforsamling 12. marts 2019
Teenagefodbold.
Junior golf i KGK – Golf skal være sjovt
Præsentationens transcript:

Velkommen til Trænermøde i VB 25. januar 2014

Dagsorden Sæsonåbning kl. 13.00 Nyt fra FU Sportchefens hjørne Status på organisation Den blå tråd Koncept for ungdomsmålmandstræning Blandet info Opslagstavlen (referater mv.) Aflevering af omklædningsrum efter kamp/træning Kontingentsatser Materialebestilling Træningstider Sahara, AaB og Sofievej (Træner)tøj JBU/DBU Ny kampfordeler ”Rundtur” Adresseliste Pædofiliblanket Nøgler/brik Tøj og materialer Sæsonåbning kl. 13.00

Nyt fra FU Organisering Nye omklædningsrum Rekruttering/opbakning Økonomi/Partner Udsalg

Sportschefens hjørne Organisering Den blå tråd Målmandstræning ungdom

Organisering Fodboldudvalg Ungdomskonsulent ungdomsudvalg Børnekonsulent børneudvalg Tøjansvarlig Målmandstræner ungdom

Beslutningsniveauer i VB-fodbold Fodboldudvalg ”Man skal have betalt for at spille kamp” Koordinationsudvalg Plan/system for opfølgning på betaling samt beslutning om hvordan Implementering overfor trænere/ledere via konsulent

VISION Via et stærkt socialt fællesskab, med fodbolden som omdrejningspunkt, vil Vejgaard Boldspilklub være den mest attraktive breddefodboldklub i Aalborg Kommune

MISSION At skabe et fodboldfagligt og socialt udviklingsmiljø, hvor alle er velkomne og møder et tilbud, der i kvalitet og rummelighed imødekommer den enkeltes forventninger og forudsætninger.

Fodboldudvalg Sportschef Koordinationsudvalg Kasper Bæk Herre senior Div. aktivitetsudvalg Sæsonafslutning Sæsonåbning Efterårscup etc. etc. Fodboldudvalg Sportschef Koordinationsudvalg Kasper Bæk Træneransvarlig Thomas Bay Kvinder Lars Dahl Herre senior Steen Bukdahl Ungdom ? Børn ? Kampfordeler Ungdomsudvalg Børneudvalg Inspektør Materialer WEB Økonomi U18 og Dame senior Herre senior U11 – U19 U5 – U10

Vejgaard Boldspilklub 2013-2015 Nuværende tilstand Ønsket tilstand Styrker ”Råvarer” i form af medlemmer er i orden God tilstrømning af nye medlemmer Godt image Mange ildsjæle Gode fysiske rammer Svagheder Detaljeret plan for udvikling Økonomisk fundament Hierakisk struktur Beskrivelse af roller Udviklingsvej Min. B-licens til alle afdelingstrænere fra U12 og op Min. 2 11-mandshold i hver afdeling fra U13 Min. 30 medlemmer pr. årgang fra U8 Min. 5 herre seniorhold og 3 dame seniorhold Tilbud om et 3. træningspas fra U9 Veldefineret integrationsplan for børneafdelingen Sociale aktiviteter på tværs af fodboldafdelingen 2013 2014 2015 Beskrivelse af roller og organisering Imp. og færdigudvikling af plan/strategi Økonomisk plan pr. afdeling VBs leveregler Rekrutterings- og opkvalificeringsplan WEB/sociale medier Trænerstrategi Økonomisk styring VBs krav og forventninger Forældreinddragelse Fælles afslutning Roller/leveregler xx Muligheder Efterspørgsel efter ”blå tråd” Stærkt fællesskab Psykisk fundament Uddelegering Støtte fra fonde mv. Trusler Vi/de kultur Vaner Økonomi-styring Frafald i ældre årgange Trænermangel Kritiske Succesfaktorer VB’s kultur Struktur / flere hænder Impl. og fastholdelse af plan Kommunikationsvej Udfordringer Mange ændringer på kort tid Projekt Soffy Road Daglige drift Omverdenens øvrige tilbud

10 min. pause

Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

Strategi for børne- og ungdomsfodbolden

Udgangspunkt er aldersrelateret træning

Målmandstræning ungdom To trænere Kim Johannesen, tillige 1. dametræner Peter S. Nielsen, nuv. 1. målmand Derudover gammel kending til træning af seniormålmænd – Poul Hansen Opstart 1. april 2014

Målmandstræning ungdom I VB ønsker vi at udvikle mentalt stærke og rolige målmænd der har et højt målmandsteknisk niveau. Med udgangspunkt i VB’s egen Målmandstræning har vi som mål i VB, at være selvforsynende med målmænd i hele ungdomsafdelingen. Det er ligeledes målet at min. én af målmændene i 1. holdstruppen – såvel herre samt damer er egen avl.

SPILLESTIL Som udgangspunkt deltager VB’s målmand aktivt i det flade opspil fra forsvaret med korte præcise udkast og afleveringer. Dog udviser VB’s målmænd også mod til at udføre de rigtige beslutninger i alle situationer under kamp og er coachet til at kunne træffe disse! VB’s målmænd kommunikerer og dirigerer på relevante tidspunkter sit forsvar til gavn for begge parter. MIDLER Som midler til at opfylde opstillede mål og deltage i den skitserede spillestil, skal en række midler være stillet til rådighed for VB’s målmænd via deres træning, oplæring & coaching i VB. Som eksempler kan nævnes; Mentalt VB’s målmænd udviser topfokus i såvel træning som kamp uden samtidig at miste breddeperspektivet i vores klub. VB’s målmænd skal kunne håndtere kortvarig succes eller fiasko uden at blive påvirket mentalt. Teknisk Hænder VB’s målmænd skal på højt niveau kunne håndtere greb og indgreb. VB’s målmænd skal på højt niveau kunne håndtere såvel boksning som fistning. Fødder VB’s målmænd skal beherske alle udspark fra såvel jorden som fra hånden. VB’s målmand behersker med bevægelse i målet med såvel sidestep som løbeskridt afhængig af situationen. VB’s målmænd besidder den pasningssikkerhed der gør at de kan indgå i pasningsspillet med det øvrige hold. Andet VB’s målmænd placerer sig i enhver situation rigtigt i målet ift. spil og bold. VB’s målmænd benytter som udgangspunkt altid korrekt grundstilling (Op på tæerne-bøjede knæ-foroverbøjet-hænderne i gribeposition)

Blandet info Opslagstavle (referater, kontaktliste, nyhedsbreve mv.) Omklædningsrum efter kamp og træning Kontingent/medlemskab Materialebestilling Træningstider (Sahara, AaB og Sofievej)

Opslagstavle (Whiteboard) Referater fra møder i fodbold- og koordinationsudvalg (samt FU) Nyhedsbreve (egne + DBU/JBU) Kontaktliste fodbold Træningsplan/oversigt Aktivitetskalender Nb. Også på hjemmeside og facebook

Omklædningsrum Træner er sidste mand/kvinde der forlader klubben OG er ansvarlig for at: vandet ikke løber i omklædningsrum At gulvet ikke sejler i jord, skrald mv. – vil stå kost til lejligheden (uddelegér) gerne til spillerne At lys og døre er slukket og lukket SAMT at alarmen er sat til Hvorfor nu det – jo det er forhold der i dag ikke er i orden. Karlo møder tit ind til åben dør samt omklædningsrum som vi ganske enkelt ville tilbyde evt. gæster. + det koster kassen i vand at lade en eller flere brusere løbe hele natten!

Kontingentsatser pr. halvår 950 kr. for senior, U19, og U18-piger 600 kr. for U11 til U17 500 kr. for U5 til U10 350 kr. old boys/old girls 250 for passivt medlemskab

Kontingent/medlemsskab Kontingent fastholdes i 2014 på samme niveau anden betaling inden halvårligt aftales med Christian Jepsen via medlem@vejgaard-bk.dk INGEN spiller kampe hvis ikke kontingent er betalt Fremover månedsvise oversigter såvel medlem som restance til træner Arbejdes på onlinebetaling og andre lettelser i håndtering af såvel medlem som betaling (specielt for jer trænere) Søskenderabat fjernes fra og med 2014

Kontingent/medlemsskab Komplet medlemsliste udsendes i næste uge Alle skal jf. DBU være indmeldt med mailadresse Ændringer sendes til medlem@vejgaard-bk.dk Ny indmeldelsesliste – henvis til hjemmesiden, den er altid opdateret

Materialebestilling HUSK det er jeres eget ansvar at få bestilt materialer Postkasse på døren hvori du ligger din bestilling Karlo tjekker og behandler din bestilling Næste hverdag er tingene klar I den kommende uge gennemgås bestillinger fra i dag og vi får opdateret boldrum

Materialebestilling Bilag til materiale og tøjbestilling for sæsonen 2013 Hold   Bestilt af Skabsnr. Og kode Udl. af Materialespecifikation Designnr. Type Antal Str. Pris pr. stk Pris i alt Bolde str. 3 Bolde str. 4 Bolde str. 5 Toppe Kegler Veste - gule Veste - orange Veste - røde Medicintaske Isposer Strømpetape Boldnet Vanddunke á 6 stk. med stativ I alt

Vintertræning En KÆMPE kabale ift. vi reelt kun har 1 bane Tænk lidt kreativt ift. træning af koordination mv. HUSK at flytte mål tilbage – specielt 7 mands, hvis de flyttes ”udenfor” banen Brug i weekenden – udelukkende efter aftale med kampfordeler AaB-tider Alle har fået flere tider med undtagelse af Damer Vi har fået ca. 70% af ønsket mængde Ungdom kan få flere tider forudsat det ønskes (weekend) - relativt stort frafald sidste år Plan for ungdom følger pånær U17, I (afhængig af interesse)

Træningstider - Sahara Hold (årgang) Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Piger U10 og U11 16:30 - 17:30   Drenge U10 og U11 Drenge U12 og U13 17.30 - 18.30 Drenge U14 18:30 - 19:30 Drenge U15 18:30 - 20:00 Drenge U17, I 19:30 - (uge 9) 19:00 - 20:30 Drenge U17, II 17:30 - 19.00 Piger U12/U13 og U15 16:30 - 17:45 S2 og øvrig hs 17.30 - 19.00 Damer Bemærkninger: - ønskes der tider fredag, så giv venligst besked til Kasper Bæk via sportschef@vejgaard-bk.dk Hænger på tavlen og via hjemmeside

Booking af kunstgræstider på AaB Træningstider - kunstgræs Booking af kunstgræstider på AaB Uge 3   Dag Dato Kl. Hold Torsdag 16.01 19:30 DS S2 Uge 4 Tirsdag 21.01 18:00 23.01 Uge 5 Mandag 27.01 U17, I 28.01 30.01 Damer Lørdag 01.02 12:00 DS (kamp) Uge 6 03.02 04.02 06.02 Søndag 09.02 Damer/U12-drenge Uge 7 10.02 Onsdag 12.02 13.02 Fredag 14.02 U17, 1 U17, II 15.02 10:00 S2 kamp Uge 8   Dag Dato Kl. Hold Mandag 17.02 18:00 DS U17, I Tirsdag 18.02 S2 Torsdag 20.02 19:30 U17, 1 Damer Uge 9 24.02 25.02 S4/5 Uge 10 03.03 06.03 Fredag 07.03 ungdom Uge 11 10.03 16:30 11.03 13.03 Lørdag 15.03 10:00 DS (kamp) Uge 12 17.03 18.03 20.03 Uge 13 24.03 25.03 27.03 Bliver tillige hængt op i vinduet samt på tavlen

PLAN KLAR SENEST UGE 8 Træningstider - Sofievej Ønsker ift. 2013 så send mig mail på sportschef@vejgaard-bk.dk

(Træner)tøj Behov for nyt tøj (knickerssæt) eller dele hertil – henvend dig til Kent Nielsen, Intersport i Bredgade I tråd med ny trænerstrategi arbejder vi også på en decideret trænerpakke ift. i dag Annette har overblik over spillertøj og hvor der skal/kan/bør opdateres T-shirt og shorts udleveres af Annette senere i dag

NYT DBU/JBU Delegeretmøde: U10 drenge 5:5, U11-13 piger/drenge 8:8 fra august 2014 Kalenderårsturnering nedstemt Skift af spilform nedstemt – sker fortsat i sommerpausen Nedsat arbejdsgruppe fsa. U19 drenge (ny turneringsform) U16 drenge ny årgang fra august 2014 U17/U19 ændret til U16/U18 nedstemt U18 piger afskaffes – erstattet af U17 og U19 fra august 2014 Ekstra niveau for dame senior (JS) fra august 2014 Fleksibel spillerform U15 piger laveste niveau 11:11 / 9:9 fra nu S2 kvinder og S6 herre samme fleksibilitet – august 2014 Indsæt ekstra spiller ungdom laveste niveau bagud med 3 mål fra nu

Kampfordeler Gammel kending ifa. Jørgen Dissing (tidligere formand) Ansvar for web, mail og naturligvis kampfordeleropgaverne Kontaktoplysninger træner/leder Kommunikationsformer Kampflytninger og tilmeldinger Baneplanlægning inkl. omklædningsrum Statistik Nyt fra JBU/DBU

”Rundtur” 5 stationer: 1. station = nøgler/adgangsbrik 2. station = adresseliste 3. station = pædofiliblanket 4. station = tøj (t-shirt og shorts) 5. station = egne materialer (skab+boldrum)

Sæsonåbning 2013 Start kl. 13.00 med tale og flaget til tops Erik Johansen – nyt æresmedlem Mathias Borup – årets spiller Kl. 13.10 afgang på løbetur i samlet flok til Gl. Stadion Stjerneløb med div. udfordringer – blandet hold Løb i samlet flok retur medmindre nogle ønsker mere løbetræning Ca. kl. 14.15 serveres der suppe for de voksne og pølser for børnene

SPØRGSMÅL? SPØRGSMÅL