Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre."— Præsentationens transcript:

1 Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre 3.Udviklingsmiljø I.En god KB’er II.Hvordan jeg giver mig 100% III.En god KB forælder 4.Udfordringer for trænerteamet 5.Tilbud til grupper på KB indendørs 6.Maratondøgn 7.Spørgsmål og åben diskussion

2 MIDITENNIS U10 U18 9 10 6 8 13 15 16 SENIOR U15 MINITENNIS U8 18 11 12 U12 19 00 01 02 03 04 05 06 97 98 99 94 95 96 ↑ 93 SKUM/RØD 1 2 3 ORANGE 2 ORANGE/GRØN 3 NATIONALINTERNATIONAL JUNIOR TRÆNING 16 - 18 RØD 1 BOBLER TALENT JUNIOR TRÆNING 13 – 15 INTERNATIONALNATIONAL 1. Hold 2.-4. hold JUNIOR TRÆNING 11 – 12

3 Internationale U18 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3200/3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt – Taktisk • Have en klar gameplan og plan B • Kunne spille både offensivt og defensivt • Kunne bruge det rigtige slag i en given situation – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Have rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

4 Internationale U15 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3100/3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt • Kunne bruge vejrtrækning under og mellem pointene – Taktisk • Have en klar gameplan • Kunne spille både offensivt og defensivt • Have forståelse for hvornår man brug forskellige slag – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Udvikle rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

5 Talentgruppen • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2800 meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Næsten optimal motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Kunne bruge vejrtrækning under og mellem pointene – Taktisk • Have en idé til ønsket gameplan • Kunne slå bolden ind i banen fra alle positioner • Kunne holde bolden i gang 200 gange med en makker – Mentalt • Arbejde med teknikker til at håndtere modgang • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

6 Orange/grøn • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2500 meter på en cooper • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Have god balanceevne • Udvikle god motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Kunne serve kickserv • Være klar over forskellige typer af greb og benarbejde – Taktisk • Kunne holde bolden (orange) i gang 200 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

7 National U18 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 3000 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Optimal motorik – Teknisk • Kunne vise alle slag teknisk korrekt – Taktisk • Have en klar gameplan og plan B • Kunne spille både offensivt og defensivt • Kunne bruge det rigtige slag i en given situation – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Kunne håndtere pres fra sig selv, forældre, trænere og øvrige • Have rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

8 National U15 • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2800 (M/K) meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Undgå skader ved at opretholde smidighed, fleksibilitet, styrke • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise baglinjeslag og serv teknisk korrekt • Kunne serve kickserv – Taktisk • Have en gameplan • Kunne skelne mellem offensivt, defensivt og variation i tempo • Kunne spille efter simple spilmønstre – Mentalt • Kunne håndtere modgang • Udvikle rutiner og teknikker til at opretholde koncentration og fokus

9 Bobler • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2600 meter på en cooper • Kunne holde intensiteten i størstedelen af alle træningspas i ugen • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Næsten optimal motorik – Teknisk • Kunne vise baglinjeslag og serv teknisk korrekt • Kunne serve kickserv – Taktisk • Have en idé til ønsket gameplan • Kunne holde bolden (grøn) i gang 100 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

10 Orange • Opfylde størstedelen af trænerteamets følgende krav: – Fysisk • Løbe 2300 meter på en cooper • Udvikle smidighed, fleksibilitet og styrke for at undgå skader på sigt • Have god balanceevne • Udvikle god motorik – Teknisk • Udvikle alle slag teknisk korrekt • Være klar over forskellige typer af greb og benarbejde – Taktisk • Kunne holde bolden (orange) i gang 100 gange med en makker – Mentalt • Kunne koncentrere sig og modtage information • Kunne løse en opgave

11 Junior Træning 11-18 år • Forventninger: – Komme til størstedelen af alle træninger – Komme til tiden – Varme op inden træning – Komme med positiv energi – Deltage i sociale aktiviteter – Deltage i interne stævner/turneringer

12 Minitennisskolen 6-10 år • Forventninger: – Komme til størstedelen af alle træninger – Komme til tiden – Varme op inden træning – Komme med positiv energi – Deltage i sociale aktiviteter – Deltage i interne stævner/turneringer når trænerne anbefaler det

13 Turneringsdeltagelse, gruppe 3 • International U18 – Deltage i UM, DM, holdkampe når trænerteamet ønsker det, alle ITF turneringer i DK, min. 7 turneringer i udlandet – Anbefalet max antal kampe: 80-100 singler og 40- 50 doubler • International U15 – Deltage i UM, SEB Cup U14, alle TE turneringer i DK, min. 5 turneringer i udlandet – Anbefalet max antal kampe: 70 singler og 35 doubler • Talent – Deltage i UM, SEB Cup, alle TE turneringer i DK, min. 4 turneringer i udlandet (svenske/tyske) – Anbefalet max antal kampe: 50 singler og 30 doubler • Orange/grøn – Deltage i UM, SEB, nationale turneringer, 1-2 turneringer i Sverige.

14 Turneringsdeltagelse, gruppe 2 • National U18 – Deltage i UM, DM hvis anbefalet af trænerteamet, 8-10 nationale turneringer udover • National U15 – Deltage i UM, SEB U14, KTU mesterskaber, klubmesterskaber, 8-10 nationale turneringer udover • Bobler – Deltage i UM, SEB, KTU mesterskaber, klubmesterskaber, interne turneringer, 6-8 nationale turneringer udover • Orange – Deltage i UM, SEB, Tennis10, interne turneringer, 4-6 nationale turneringer udover

15 Turneringsdeltagelse, gruppe 1 • Junior Træning 11-18 år – Deltage i interne stævner – Gerne deltage i stævner i andre klubber • Minitennisskolen 6-10 år – Deltage i interne stævner når trænerne anbefaler det

16 Resultater, gruppe 3 • International U18 – Potentiale til FED Cup/Davis Cup, potentiale til Top200 WTA/ATP, Top4 i egen årgang i DK, være en del af 1. holds truppen • International U15 – Potentiale til FED Cup/Davis Cup, potentiale til Top200 WTA/ATP, Top6 i egen årgang i DK, potentiale til klubbens 1. hold • Talent – Potentiale til den internationale gruppe, potentiale til at blive Top5 i DK i U18, Top10 i egen årgang i DK • Orange/grøn – Potentiale til talentgruppen, potentiale til at blive Top10 i DK i U18

17 Resultater, gruppe 2 • National U18 – Være en del af klubbens 2. og 3. hold, potentiale til college tennis, Top20 i DK i egen årgang • National U15 – Potentiale til klubbens 2. og 3. hold, Top30 i DK i egen årgang • Bobler – Potentiale til den nationale gruppe, potentiale til Top30 i DK i U18 • Orange – Potentiale til talentgruppen, potentiale til Top10 i DK i U18

18 Forældre • Komme med positiv energi • Ikke blande sig i træningen • Tage initiativ til sociale aktiviteter for jeres børn og andre KB’ere • Stille op for klubben når vi har behov for hjælp • Være frivillig til diverse slutspil afholdt på KB • Være frivillig til turneringer afholdt på KB

19 KB Udviklingsmiljø • En god KB’er • Hvordan jeg giver mig 100%

20 En god KB forælder • DU: • Du stoler på dit barn • Du stoler på KB’s Trænerteam • Du sammenligner dit barns udvikling med barnets egne evner og mål • Du repræsenterer dit barn • JEG: • Jeg tager ansvar for at mit barn respekterer principperne for god sportsmanship • Jeg ignorerer IKKE mit barns dårlige opførsel (snyd, anstødeligt sprog eller anden dårlig opførsel) • Jeg stiller ofte op med en hjælpende hånd for KB • Jeg blander mig ikke, når mit barn spiller kamp • Jeg opfordrer mit barn til selv at tage ansvar • MAN: • Man fokuserer på indsatsen i stedet for ensidigt på resultatet • Man går ikke ind på banen mens klubtræningen foregår • Man opfordrer altid til god kampånd • Man respekterer andre børns gode spil

21 Kommunikation: - Accepter gerne normale kontakttidspunkter for andre arbejdspladser - Accepter gerne at der ikke er tid til at tale når flere børn står og venter på træning - Undersøg gerne om informationen er let tilgængelig før træneren involveres - Mails kommunikation optager en stor del af trænernes tid som begynder at gå ud over trænernes indsats på træningsbanen. - Negativitet avler negativitet. Tænk over hvordan I kommunikere både til trænere og hinanden. Udfordringer for trænerteamet på KB

22 Tilstedeværelse ved træningen: - Kan virke overvågende på træneren - Kan hæmme jeres egne børns udvikling sammen med andre og tennismæssigt - Kan hæmme andre børns velvære og tilfredshed med træningen - Giver et mindre tæt bånd imellem jeres børn og træneren - Bør kun finde sted en gang hver 14. dag Udfordringer for trænerteamet på KB

23 Følge anbefalinger: -Vi ved bedst -Det giver dårlig koordinering når det ikke sker -Kan opstå splid imellem trænere og forældre -Der er ingen grund til at spille på KB hvis man ikke føler man får den rigtige vejledning. Find en anden klub.

24 Udfordringer for trænerteamet på KB Trænernes opfattelse af talentudvikling: -Vi kan hjælpe med værktøjer til at spillerne kan udvikle sig hvis de giver alt hvad de har. -Det er spillernes ansvar at lære den rigtige teknik, taktik, fysiske formåen, mentale kunnen og at have den rette indstilling. Lykkes det ikke, er det spilleren, der ikke lever op til forventningerne fra trænerteamet. Hvad betyder det?: -Er det træneren der har ansvaret hvis en fodboldspiller ikke scorer mål? -Vil træneren få skylden hvis den enkelte spiller ikke spiller optimalt i en håndboldtrup? -Vi har ansvaret for hele miljøet. Spillerne skal præstere for at blive på holdet. Ellers får en anden chancen.

25 Tilbud til grupperne -Gradueret træningstilbud i forhold til alder og niveau -I er en del af en klub, der satser på alle områder. Det vil sige, at der er et tilbud til jeres børn hele resten af deres liv -I er en del af en eliteklub, som har store ambitioner -Sociale aktiviteter -Der afholdes turneringer for alle aldre og niveauer på KB - fra mini til internationale

26 Maratondøgn


Download ppt "Dagsorden 1.KB’s Talentskole 2.Krav/forventninger til grupper I.Fysisk, teknisk, taktisk, mentalt II.Turneringsdeltagelse III.Resultater/rangering IV.Forældre."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google