Salg af den miljørigtige avis. Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Kommakursus ”light” Middelfart Gymnasium 2009.
Bestyrelsens overvejelser om LOS' fremtidige arbejde Bestyrelsesformand Kim Simonsen.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Den er bare stor.... Nu kan den vist ikke dreje mere…
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
At bruge disse to ord rigtigt
Nonne historie.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Hjælp der er en journalist i røret
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
”Intet” af Janne Teller
På hospitalet var der en alvorligt syg patient. Familien var samlet i ventesalen, og endelig kom en træt og bedrøvet læge ind: -”Jeg er ked af at skulle.
FOKUS! På vores udvikling.
Opstandelsesfest.
Pædagogikum for ungdomsuddannelsesbibliotekarer værktøjer, viden eller ny identitet? Lise Alsted Henrichsen Bibliotekar DB og stud.cand.pæd.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Den urolige chef kigger på uret,
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Bevægelse og sundhed Horne Skole 20. januar 2009.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Grønt Flag Grøn Læreruddannelse GFGL. 27/08/10 Det Grønne Flag er hejst på Zahle Ved en flaghejsningsceremoni fredag den 27. august overrakte Børne- og.
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Seminar om CO2 beregninger og FSC papir - Program • Velkomst • Præsentation af klimakompasset v./ Sofie Pedersen, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen • Trykkerieksempel.
Havde Luther en teologi om Guds rige?
HVAD ER FSC? Hvem? Forestry Stewardship Council (FSC) er en global organisation til fremme af ansvarlig skovdrift.
Gud og penge Penge som en test på vores administration af ’de sande værdier’.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Elev: Jakob E. Husted Fag: Kom/IT
Å.
Engelbert H – og den sidste chance
Livets Ord September 2009.
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
At vente på Guds time.
Udviklingsseminar - om sociale og personlige kompetencers betydning for fastholdelse af psykisk sårbare medarbejdere.
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Relationer – børn imellem
7 Årgang Langmarkskolen
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Vejlederens kommunikation
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Dansk El-Forbund Dansk Journalistforbund Dagbladene DDFF Emballageindustrien Grafisk Arbejdsgiverforening HK/Industri Kvindeligt Arbejderforbund Lederne.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Guds glæde gennem generøsitet
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Markedsføring og reklame
Jeopardy om verdensmålene
- og hvordan du undgår dem…
Jeopardy om Verdensmålene
Præsentationens transcript:

Salg af den miljørigtige avis

Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen i snart 9 år Gennemført NMP Vinder af Direct Marketing-prisen 2009 i kategorien ”Low Cost” og nomineret i kategorien ”bedste salgsbrev”

Hvem er Kristeligt Dagblads læsere •Hvem er vores læsere – ganske almindelige danskere, kulturforbrugende, højtuddannede og kloge mennesker – ikke kun menighedsrådsmedlemmer (kirken er, desværre, ikke i så stor fremgang …)

Oplagsudvikling, Kristeligt Dagblad og alle aviser

Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad vi havde forventet, da vi gik over til miljøcertificeret papir!

Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad der skete!

Status på Kristeligt Dagblad og papiret Vi er blevet pålagt ikke at markedsføre det, før alle aviser er på! (hvilket giver mening…)

Hvorfor FSC? •Hvorfor skal vi bruge FSC certificeret papir? •Fordi almindelige mennesker ikke forstår industrialiseret papirbrug!

Hvorfor FSC? •Denne kampagne aktiverer alle modstandere af spild, CO2 og forurening. - Folk tænker: •”Jeg vil ikke være skyld i at regnskoven forsvinder – blot fordi de laver en ekstra tyk avis, så jeg melder avisen fra”.

Hvorfor FSC? mennesker mod telefonbøger Den danske avis, der har flest sympatisører, har

Hvad skal vi gøre som avishuse? •Aktivere vores vigtigste kommunikationskanaler – så læserne forstår, at avispapir ikke forurener. •Redaktionen skal skrive om ansvarlig papirproduktion og •Marketingafdelingen skal lave kampagner om det miljørigtige papir

Sådan gjorde vi! •Forside … Forside henvisning

Sådan gjorde vi! •Artikel …

Sådan gjorde vi!

Kom hele vejen rundt •Men hvem er det, vi ikke når via avisen? •Den passive abonnent •Netlæseren •Hvordan når vi dem?

Kom hele vejen rundt •Telemarketing De har fat i ikke-læserne, fortæl, opdrag og få sælgerne til at bruge miljø-argumentet i deres salg og fastholdelse. De er mere jeres ansigt udadtil, end nogen af jeres journalister er!

Annoncesalg

Giver miljø-rigtig papir bedre annoncesalg? Nej – ikke fra dag ét - men hvad så, når dette sker, i endnu større omfang?

Annoncesalg

•Så at markedsføre avisen som miljørigtig, sikre den fremtidige annonceomsætning •Også når firmaer begynder at overveje deres miljøprofil ift. annoncering

Annoncesalg Ved at markedsføre avisen som miljørigtig undgår vi, at der er nogen annoncører, der vælger os fra pga. miljøspørgsmålet. •Vi står bedre i konkurrencen mod andre medietyper

Afrunding

BÆREDYGTIGT PAPIR Læserne skal vide •En femtedel af verdens CO2-udledning skyldes skovrydning, men hvis produktion af træ og papir er reguleret som i Norden, tæller det positivt i klimaregnskabet

Tjek-liste til bladhuset •Brug alle kommunikationskanaler, som vi har til rådighed for at vise vi er miljøansvarlige •Artikler •Markedsføring •Kolofon •Telemarketing •Og glem ikke annoncørerne, de kommer med den fremtidige indtægt! (CO2 neutralt)