Velkommen til GENERALFORSAMLING i Vorbasse KFUM Idrætsforening
Velkommen Aftenens forløb Generalforsamling Kaffe & kage Selve Generalforsamlingen Valg af dirigent Ledergruppens beretning 2a. Input fra afdelingerne Forelæggelse af reviderede regnskaber Behandling af forslag Afstemning til Ledergruppen Dianna og Søren, samt på valg er: Jenni, Kirsten Marie & Stine (alle ønsker genvalg) Valg af 2 revisorer Eventuelt Velkommen Generalforsamling Kaffe & kage Hygge og bordet rundt Tak for i aften
Valg af dirigent Vi foreslår Bjarne Kring
Ledergruppens beretning Året der gik - 2013 Løbende arbejde Året der kommer - 2014 Flere udvalg vil komme til Seneste skud er Conventus-udvalget (Dianna & Vivi) Sponsor-udvalg (Gitte Larsen, Susanne Ernst, ?) Praktisk team (Freddy Vejgaard) Derudover arbejdes der på etablering af følgende udvalg/teams: PR/hjemmeside-udvalg (Jeanette & Ronni) Afholdt Triologi-aften i April 2013 Hvor alle afdelinger var inviteret
Ledergruppens beretning Året der gik - 2013 Aktiviteter Torvedag Sundhedspolitik (en aften i LEGO-huset) Vorbasse Marked (17.-19.juli 2014) Yoga Info til nye borgere Folder i ”Velkomstkurven” Lancering af FRI FREDAG 4 x i 2013 + Julearrangement den 28/12 Gælder visionen stadig? Ledergruppeaften Pædofili http://vorbasse.dk/sport-fritid/indendoers-sport/kfum-idraetsforening/vedtaegter/boerneattester.html
Ledergruppens beretning Fokus 2014 Arbejdsfordeling og beskrivelse heraf Hvordan finder vi frivillige til vores forening? Møde afholdt med DGI Måske DM i ”Foreningsudvikling” Skolereform Klippekort- idræt Samarbejde på tværs af afdelingerne Mulige vedtægtsændringer til GF 2015: - Ordvalg (”Ledelse” og ”Ledergruppen”) - Hæftning af personlig formue
Badminton 2013-14: 48 voksne, 18 ungdomsspillere Julestævne 28. december ”Træf” stævner Badmintonskole Klubmesterskab Nye tiltag
Gymnastik
Gymnastik
Håndbold Antal hold og trænere Nye regler Frivillige kræfter Loppemarked Nye tiltag
Idræt om dagen
Idræt om dagen
Løb 25 aktive medlemmer LABRI-løb Nye tiltag
Svømning Antal hold, niveau og nye navne (Aqua Fitness, Få det nu lært, Haletudser, Frøer…) Frivillige kræfter Nyt tiltag - hvordan holder vi fast i teenagerne? Sæson 14/15
Volley Volleymedlemmer: 19 + 1 (Jenni) Hockeymedlemmer: 9 Indendørs volley: 1. onsdag i september - sidste onsdag i april Beachvolley: 1. onsdag i maj - sidste onsdag i august Hockey: 1. onsdag efter uge 42 - sidste onsdag i april Turnering indendørsvolley: 1 mix hold og 1 herre senior (DGI sydvest) Stævneprogram beachvolley http://www.beachvolley.dk Andre aktiviteter: Julefrokost, Status i SuperBrugsen, Vorbasse Marked
Oversigt regnskab 2012 2013 2012 2013 Indtægter Kontingenter 2012 2013 2012 2013 Indtægter Kontingenter 300.876,00 261.710,00 Tilskud BK 88.533,61 87.160,74 Tilskud VGF 30.350,00 12.000,00 Sponsorater mv. 51.104,33 43.841,62 Udgifter Stævner/turnering 56.442,96 68.302,12 Materialer 40.621,41 52.566,06 Medlemsforplejning 24.504,59 29.878,05 Omk.godtgørelse 127.794,00 118.166,00 Kursus/kørsel 122.908,71 114.033,63 Trænerpleje 34.450,40 42.117,25 Halleje 172.931,00 176.654,90 Projekter 2.240,73 -27.988,07 Adm.omk. 5.939,35 2.413,90 Annoncer 10.992,50 20.044,50 EDB-udgifter 10.693,00 9.349,15 Kontingenter 23.628,73 20.909,00 Gaver 34.795,80 7.854,10 Møder 26.294,42 20.914,50 *) *) samme kontingenter til næste sæson, undtagen Hockey Indtægter i alt 470.863,94 404.712,36 Udgifter i alt 694.237,60 655.215,09 Underskud -223.373,66 -250.502,73 Ovf. fra MØU 155.000,00 195.000,00 Renter 168,73 411,76 Resultat -68.204,93 -55.090,97
Overblik regnskab Oversigt MØU 2012 2013 Markedsbad 2.500,00 3.250,00 2012 2013 Markedsbad 2.500,00 3.250,00 Parkering 78.654,68 65.698,50 Kaffetelt 21.352,35 32.763,29 Pølsetelt 77.237,14 90.709,41 Tombola 19.416,38 38.860,92 Indtjent 199.160,55 231.282,12 Ovf. Til KFUM -155.000,00 -195.000,00 Renteindtægt 1.866,26 1.917,05 Resultat 46.026,81 38.199,17
Godkendelse af regnskaber Godkendelse af afdelingernes regnskab Spørgsmål? Godkendelse af foreningens regnskab Spørgsmål?
Indkomne forslag Ingen
Valg På valg er Jenni, Kirsten Marie og Stine; alle ønsker genvalg. Det vil sige indstilling til ledergruppen er: Søren, Stine, Kirsten Marie, Dianna & Jenni 1. Valg ved håndsoprækning: JA – accepterer Ledelsens forslag NEJ – forkaster Ledelsens forslag (vedtagelse: 2/3 stemmer for) 2. Skriftligt valg: Valg af stemmetællere JA – accepterer Ledelsens forslag NEJ – forkaster Ledelsens forslag (vedtagelse: 2/3 stemmer for) 3. Skriftligt valg: Valg af stemmetællere Skriftlig forslag Afklaring af forslag Skriftlig valg (vedtagelse: 2/3 stemmer for)
Valg af revisorer Eventuelt Charlotte Milland og Jim Trøllund Jensen Eventuelt Årets Idrætsnavn Trine Vitting Nielsen
Tak for i aften