Fra Beijing til Lhasa Kinas jernbane på verdens tag

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Søkortet, bredde- og længdegrader, positioner
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Til alle der kommer og besøger os I Grækenland Her er en lille guide så I nemt kan finde frem til huset.
klik her for næste billede
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Vejret Vandet i luften.
Vand 2 Nedbør.
Klima.
Globale økosystemer.
Pratola ligger et par kilometer fra Sulmona i Abruzzo.
Jeopardy Bjergkæder Ørkener Byens kælenavn
De sidste undervisningstimer
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
Kvinder i den uformelle økonomi i Indien - på arbejde uden fast job
Isen, vandet og vinden formede Danmark
Det er over 20% af vores totale udledning af drivhusgasser
Atmosfæren.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
Vind og vejr - klima Klimaet er et gennemsnit af temperatur, vind og nedbør målt over 30 år.
Beijing 2011 Ungdomsskolen Kolding Påsken /4 – 24/4.
Irak.
Konsekvenserne af den globale opvarmning
Livets Ord Februar 2010 “Jeg er døren. Den, der går igennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange” (Joh 10,9).
En røde kors rapport om Oksbøllejren Sundhedstilstanden Klik her.
WORKSHOP 2 Inkluderende sundhedsfremme og forebyggelse
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Regnskoven.
VANDMILJØINDSATS I DANMARK – RESULTATER OG UDFORDRINGER
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto VVM- redegørelsen retlig.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Den ultimative HF-antenne
ITS Danmarks årsmøde d. 12. april 2011
1 Lektion 25, Repetition-3 1.Diverse 2.Stedprøven og herunder kurverepetition 3.Makroprøven, II (17-30)
PROTEIN Af Leif D. Hansen.
Made by RoboGenius. Mette Mie ChristiansenClaus Davidsen Morten S. Jensen Susanne Andersen Jesper N. Jensen Robin K. Asmussen Nana S. Jensen Søren Melchior.
De formår at integrere julemarkedet godt med omgivelserne, fordi de har valgt at ligge den på broen hvor mennesker bliver nød til at passere hvis det.
Kvinder Ser sig i spejlet..
Made by RoboGenius. Mette Mie ChristiansenClaus Davidsen Morten S. Jensen Susanne Andersen Jesper N. Jensen Robin K. Asmussen Nana S. Jensen Søren Melchior.
Väder- och Klimatförändringar
Asien.
Udleveringsrampe på Svinefarm i Kina Præsenteret af :Bjarne Vest
Mette Mie ChristiansenClaus Davidsen Morten S. Jensen Susanne Andersen Jesper N. Jensen Robin K. Asmussen Nana S. Jensen Søren Melchior.
Skov- og Naturstyrelsen 1 Hvordan skal habitatdirektivet udmøntes i praksis ? Anni Hougaard Dalgas Skov- og Naturstyrelsen Plantekongres 2006.
Regnskoven i Sydamerika
Affald og genbrug.
Michael Stoltze biolog, ph.d. og forfatter,
Kan økologiregler sikre dyrevelfærd?
Godt at vide Cyklerne er forsikret under transporten, men ikke under det daglige brug. Medbring hver dag på turene: – sygesikringsbevis – mobiltelefon.
Tidslinje Murens fald.
Bibelen som redningsvest eller kompas? Hvordan kan man navigere efter Bibelen som voksen københavner, og hvordan kan den hjælpe os i mål?
Antarktis Satellit Billed.
UNIVERSET Om stjerner, galakser og Big-Bang.
“Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile” (Matt 11,28). Livets Ord Juli 2017.
Kinas nyeste turistattraktion
Tagformer i forskellige lande
Vejr, vind og luft.. Hvordan opstår vejret? Hvor kommer vinden fra?
Livet langs floden Floden skærer sig ned i landskabet
Den glade skole på bjerget.
Præsentationens transcript:

Fra Beijing til Lhasa Kinas jernbane på verdens tag En hyldest til konstruktørerne af verdens største jermbane Forfatter: Eddy Cheong, oversættelse fra fransk: Peer Kjær Andersen. Teksten udtrykker ikke nødvendigvis oversætterens mening.

Udfordringer Siden grundlæggelsen af den kinesiske republik af Dr. Sun Yat-sen i 1911 har det været Kinas drøm at få et jernbanesystem, som forbinder alle nationens provinser Tibet er den sidste provins uden denne forbindelse på grund af store og uoverstigelige forhindringer. Siden 1950’erne har de kinesiske jernbaneplanlæggere måttet overvinde adskillige udfordringer. De vigtigste ses her: Forhindringer i form af bjerge Områder med ustabil permafrost, vådområder og sumpe Et skrøbeligt økosystem

Kunlun-bjergkæden Spørgsmål: Hvordan kan man konstruere en jernbane tværs gennem bjergene i Kinas mest afsondrede provins, Tibet? Kunlun-bjergkæden ”Moder til tusinder af bjerge". Det var den legendariske amerikanske forfatter Paul Theroux, som profeterede , at ”denne formidable bjergkæde, der skiller Tibet fra resten af ​​Kina, garanterer, at toget til Lhasa – som Kina har drømt om siden 1950'erne - aldrig vil blive bygget. " Omkring 85 procent af jernbanen er helt beliggende i den "Forbudte Zone". Den er også kendt som "dødens zone" på grund af den tynde luft, det dårlige og uforudsigelige vejr, de voldsomme sandstorme og den ultraviolette stråling. Den gennemsnitlige årlige temperatur er under nul. Temperaturen kan falde til -45 grader C. Den gennemsnitlige højde af jernbanenettet er her 4115 meter over havets overflade. Det højeste punkt på 5.090 meter gør det på den måde til verdens højeste jernbane. Under opførelsen af ​​tunnellen Mountain Fenghuo - 4877 meter over havets overflade – skulle arbejderne være udstyret med iltflasker. En station, der leverer ilt til tunnelen, blev bygget. Sytten af ​​disse stationer blev bygget langs jernbanelinjen udstyret med kabiner med ilt ved højt tryk for at give arbejderne mulighed for at komme sig.

Der var 17.000 m højde at overvinde, 12 kilometer dale at bygge bro over, hundredevis af kilometer med gletsjere og snesjap, som ikke kunne bære sporene eller togene. Hvordan graver man en tunnel i klipper ved -40 grader celsius, eller hvordan lægger man spor, når den mindste anstrengelse får én til at gispe efter ilt?

Ustabil permafrost Der er i alt på 550 km permafrost langs jernbanen Ustabil permafrost Der er i alt på 550 km permafrost langs jernbanen. Permafrost er blød og fugtig om sommeren, og hård om vinter - et mareridt for alle jernbaneingeniører. Den mest farbare løsning er bygning af dæmninger som fundament for jernbanen. Nogle steder graver ingeniørerne ventilationsrør i jorden, så kold luft kan cirkulere under sporet. Et overvågningssystem blev installeret for at holde øje med ændringer i temperaturen langs med de 550 km permafrost på ruten.

Miljøbeskyttelse af det skrøbelige økosystem: I alt RMB 2.540.000 millioner blev investeret i projektet af de kinesiske myndigheder for at beskytte miljøet. Det økologiske miljø er blevet et centralt element i konceptet. Ruterne er udvalgt, så de ligger langt væk fra de store levesteder for vilde dyr. For eksempel blev den oprindelige rute opgivet, fordi den krydsede et reservat for sorthalsede traner. Andre steder, som afsnittet igennem Hohxil, Qumar og naturreservatet Soga, har planlæggerne minimeret forstyrrelsen af naturreservater for den truede tibetanske antilope og det vilde æsel ved opførelsen af 25 passager for vilde dyr i henhold til deres migrationsmønstre. Alle vogne i toget er udstyret med økologiske toiletter, tanke til deponering af spildevand og affaldsbehandlingsanlæg for at beskytte miljøet langs ruten.

Beijing Vest – her begynder vor historie

Beijing Vestbanegård er første etape på vort togeventyr til Lhasa

Vores rejsekammerat, Joey, viser skilter, som siger « Beijing Vest til Lhasa »

Med henblik på miljøbeskyttelse er alle togene, som kommer ind i den kinesiske provins Tibet, udstyret med skrald komprimatorer og vakuum toiletter. Intet affald får lov at blive tilbage efter togenes afgang. På dette billede kan du se en arbejder tømme toilettet i et tog på Qinghai-Tibet banen ved hjælp af vakuum teknologi på Golmud station.

Jernbanen Qinghai-Tibet strækker sig 1 Jernbanen Qinghai-Tibet strækker sig 1.956 kilometer fra Xining, hovedstaden i Qinghai-provinsen, til Lhasa. Det kostede kineserne omkring 4,1 milliarder dollar og blev afsluttet i juni 2006 - et år forud for tidsplanen.

Det følsomme miljø har en høj prioritet hos de kinesiske jernbanekonstruktører

Joey elsker landskabet, der skifter uden for hendes vindue

Tibet er Kinas mest isolerede provins og har været en del af Kina siden kejser Kublai Khans æra. Qinghai-Tibet plateauet er hjemsted for Tibets chiru-antilope. Chiruen er et særligt beskyttet dyr i Kina. Fire nationale beskyttelsesområder er reserveret specielt for at beskytte de vilde arter på Tibet-plateauet, der iblandt antilopernes bestand og habitat: Chang Tang Naturreservat, Xianza Natur, Kekexili Nationale reservat, og Arjin Shan Naturreservat. Trods denne førsterangs juridiske beskyttelse, er bestanden af chiru stadig for nedadgående, og i dag er arten yderst truet. Krybskytteri er den væsentligste trussel. Dyrene dræbes illegalt på grund af deres uld, som er kendt på det internationale marked som « shahtoosh » eller « kongeuld ». På grund af reservaternes afsides beliggenhed er det umuligt effektivt at beskytte chiruerne og deres habitat. Shahtoosh betragtes en af de fineste animalske fibre i verden, og sjaler og tørklæder af shahtoosh er blevet den occidentale modes høje sociale status. trods priser på op til 7000 euro. Ulden smugles fra Tibet til Cashmire, hvor den væves til det ekstremt fine stof, hvor sjaler og tørklæder senere fremstilles. Selv om chiruen er beskyttet i Kina, er det stadig lovligt at væve shahtoosh i Indien

Det orientalske køkken findes på menuen

Betjeningen ombord er fremragende Betjeningen ombord er fremragende. Det venlige personale tilbyder forfriskninger, aviser, frugt, lette måltider og drikkevarer med et smil.

Passagererne lider ikke af højdesyge, for der er fuldt klimaanlæg i vognene, som også er under tryk som i et fly. Iltmasker er også til rådighed i sovekabiner og på gangene og toiletterne, hvis det skulle blive nødvendigt.

Smukke landskaber samt varme og kolde retter er til rådighed på menuen

I forbindelse med miljøproblemer i øko-systemet i store højder i Tibet, har de bevilligende myndigheder bundet omkring 8% af de samlede omkostninger ved byggeriet - mindst RMB 2,54 dollars (180 millioner) - til økologisk bevarelse, de største omkostninger til et projekt i hele Kina ved bygning af jernbaner. Da de fleste dyr og vilde dyr går frit omkring, er jernbanen hævet de fleste steder. Ellers bruges hegn og tunneler under sporene.

Bjergtunnel ved Kunlun

Building Konstruktion af en bro på permafrost. Broen giver mindst påvirkning af miljøet, men det er også den dyreste løsning. Den 11,7 km lange bro ved Qingshuihe er verdens længste bro, bygget på permafrost

Dyrene græsser fredeligt, uden at bekymre sig om, at vort tog passerer

I det omfang det er muligt, er banen hævet for at tillade passage af migrerende arter, f.eks. vilde antiloper og for at minimere den negative påvirkning af de naturlige omgivelser.

En tidløs skønhed ved Namtso-søen.

Toget stiger til en højde af 5.000 meter, mere end 16.000 fod

Den totale længde af jernbanen Qingzang er 1956 km Den totale længde af jernbanen Qingzang er 1956 km. Linien omfatter Tanggula-passet, i 5.072 m (16.640 fods) højde det højeste pas i jernbanens verden. Den 1338 m lange Fenghuoshan-tunnel er verdens højst beliggende jernbanetunnel, 4.905 m. Yangbajing-tunnellen på 3.345 m er liniens længste tunnel

Fotostop foran en gletsjer

Vort tog passerer gletsjere og snedækte bjerge på vej mod Lhasa

Lige fra begyndelsen har planlpæggere og konstruktører haft særlig opmærksom rettet mod en beskyttelse af miljøet, bl. a. har man undgået niveauoverskæringer af de tibetanske antilopers migrationsveje.

Andre vilde dyr som bjørne og vildæsler har også tilpasset sig jernbanens tilstedevæerelse.

En flok yak-okser græsser fredeligt, mens toget kører forbi.

Betagende skønhed ved den blå Yamdrok-sø.

Et tog passerer Patola-klostret på vej mod Lhasa banegård

Med åbningen af jernbanen Qinghai-Tibet og den nye lufthavn Nyingchi er der kommet flere turister til Tibet. Antallet i 2010 var over 4 millioner, en stigning på 60 %.

Banegårdshallen i Lhasa

Udgangen fra banegården i Lhasa

Banegården i Lhasa

En ny bro over floden Tsangpo til banegården

Et hotel i Lhasa

Broen, der forbinder den nye banegård med Lhasas centrum

FIN Copyright reserved: E. Cheong New Huaren Federation 16 February 2011