Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper
4. Hjemmeopgave: Fastlæg brugsmønstre for forskellige roller Hvordan fordeler vores brugere sig på følgende brugsmønstre? 0: Bruger ikke KMD Sag i dag A: Bruger i dag kun KMD Sag til overbliksdannelse, fordi det konkrete sagsarbejde understøttes i et fagsystem B: Bruger i dag KMD Sag til overbliksdannelse og advis’er, mens sager, dokumenter og journal ligger i fagsystem C: Bruger i dag KMD Sag i samspil med et fagsystem (typisk et KMD-system). Sagen (fx beregning af en ydelse) er i fagsystemet, mens advis’er og journalnotater samt overbliksdannelse er understøttet af KMD Sag D: Har ikke noget fagsystem – og bruger i dag KMD Sag til hele sagsarbejdet E: Det konkrete sagsarbejde ligger i et generisk sagssystem, fx ESDH.
Brugernes forskellige anvendelse af KMD Sag Output: Udfyldt skema KOMMUNE: Silderødkøbing Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcentermedarbejder X (22) PPR-medarbejder X (3) Borgerservice X (10) Ydelsesservice X (47) Sociale sager (§50) X (18) Visitator ældreområdet X (4) Sagsbehandlende terapeut Indberettes online til SAPA
Grundlaget for undersøgelsen 70 Kommuner 71 % af kommunerne 29.5.2019
Antal respondenter i undersøgelsen - Roller Jobcentermedarbejder: 6.656 PPR medarbejder: 1.282 Borgerservice: 1.503 Ydelsesservice: 1.758 Sociale sager(§50): 2.364 Visitator på ældreområdet: 742 Sagsbehandlende terapeut: 842 I alt: 15.147 29.5.2019
Antal respondenter i undersøgelsen - brugsmønstre Brugsmønster 0: 1.930 Brugsmønster A: 3.121 Brugsmønster B: 2.093 Brugsmønster C: 6.460 Brugsmønster D: 963 Brugsmønster E: 580 I alt: 15.147 29.5.2019
I alt pr. brugsmønster i undersøgelsen Mønster Ingen afhængighed Mønster A Blot afhængig af KMD Sag til tværgående sagsoverblik Mønster B Afhængig af KMD Sag til sagsoverblik og adviser Mønster C Afhængig af KMD Sag til sagsoverblik, adviser og journalnotater Mønster D Fuldkommen afhængighed af KMD Sag Mønster E Lav afhængighed af KMD Sag 29.5.2019
Brugsmønstre fordelt på brugertype ANTAL KOMMUNER: 70 Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcenter 21% (414) 45% (1404) 41% (863) 59% (3816) 8% (76) 14% (83) PPR-medarbejder 34% (669) 3% (103) 4% (85) 1% (63) 28% (273) 15% (89) Borgerservice 6% (112) 7% (215) 8% (178) 13% (806) 11% (103) Ydelsesservice 0,5% (10) 2% (67) 11% (221) 21% (1374) 7% (72) 3% (14) Sociale sager (§50) 12% (225) 24% (743) 30 % (632) 4% (258) 35% (339) 29% (167) Visitator, ældre 14% (275) 8% (247) 3% (55) 1% (59) 7% (64) 7% (42) Sagsbehandlende terapeut 11% (342) 3% (59) 1% (84) 4% (36) 17% (96) TOTAL 100 % (1930) 100 % (3121) 100 % (2093) 100 % (6460) 100 % (963) 100 % (580)
Brugertype fordelt på brugsmønstre ANTAL KOMMUNER: 70 Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcenter 6% (414) 21% (1404) 13% (863) 58 % (3816) 1% (76) 1% (83) 100 % (6656) PPR-medarbejder 52% (669) 8% (103) 7% (85) 5% (63) 21% (273) 7% (89) 100 % (1282) Borgerservice 7% (112) 14% (215) 12% (178) 54% (806) 7% (103) 6% (89) 100 % (1503) Ydelsesservice 0,6% (10) 4% (67) 13% (221) 78% (1374) 4% (72) 0,8% (14) 100 % (1757) Sociale sager (§50) 10% (225) 31% (743) 27% (632) 11% (258) 14% (339) 7% (167) 100 % (2364) Visitator, ældre 37% (275) 33% (247) 7% (55) 8% (59) 9% (64) 6% (42) 100 % (742) Sagsbehandlende terapeut 27% (225) 41% (342) 7% (59) 10% (84) 4% (36) 11% (96) 100 % (842)
Fordeling af brugsmønstre på fagområde 29.5.2019