Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Advertisements

Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Kommunernes Ydelsessystem
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Øst/Vest-kommunenetværksmøder februar 2015 KMJ
SAPA Kenneth Møller Johansen Digitaliseringsmessen 2013.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
SAPA KOMMUNENENETVÆRKSMØDE Juni 2015 Workshop rettigheder v/Birgitte Wendelboe – Klaus Rasmussen.
Opdeling af sager i kmd sag
Monopolbrud i Esbjerg Kommune SAPA Kommunenetværksmøde Vest den 10. juni 2015.
SAPA FOR BEGYNDERE Kenneth Møller Johansen SAPA-netværksdage 25. og 28. april 2016.
ADVISER I SAPA DEN KORTE VERSION (24/ ) 1. Hvorfor bringer vi emnet Adviser op? 1.Vi modtager jævnligt spørgsmål fra kommuner om, hvilke adviser.
STS i relation til SAPA Foredragsholder: Allan Eriksen HVORFOR SAPA HAR INPUT TIL STS 25. APRIL 2016.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg- Midtfyn?. Vi kan være irriterende Hvorfor?
SAPA KOMMUNENETVÆRKSMØDER November 2015 Implementering, udrulning og pilotkommuner Line Abildgård & Monica Neesgaard.
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
IDP Klar med IdP – konfiguration og tilslutningsproces til STS Adgangsstyring.
SPOR OM IMPLEMENTERING KOMMUNERNES OPGAVER Netværksmøder april 2016 Line Abildgård & Monica Neesgaard.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
SPOR OM SNITFLADER Netværksmøder november 2015 Kenneth Møller Johansen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
SAPA – AKTUELLE EMNER Kenneth Møller Johansen SAPA-netværksdage 25. og 28. april 2016.
SAPA kommuneNetværksmøder
Den lokale identity provider
Adviser i SAPA den lange version (24/ )
Info om opgaver og dokumenter under ”snitfladeoverblik” (marts 2017)
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
Adviser i SAPA den korte version (24/ )
STS netværksmøder 13. – 14. juni 2017 Peter Hansen
Jobfunktionsroller i Gladsaxe
Adgangsstyring/sikkerhed/ brugerrettigheder
SAPAs behov for organisationsstrukturer i STS Organisation
Bilag 5: Udfasningsaftalen for kmd sag
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Test af opsætning, tildeling og log-in med jobfunktionsroller
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Adgangsstyring/sikkerhed/ brugerrettigheder
Opsamling på kommunal høring
SAPA Netværksdage 24. OG 26 NOVEMBER 2015
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Sapa snitfladestrategi
SAPA kommunenetværk Intro TIL SAPA
Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016
SAPA kommunenenetværksmøde
SAPA Netværksdage 24. OG 26 NOVEMBER 2015
Opdeling af sager i kmd sag
Monopolbrud i Esbjerg Kommune
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016
Snitflade-undersøgelse – gennemført i sommeren 2015
Hvorfor SAPA har input til STS
Adviser i SAPA den korte version (24/ )
Indhold 1. Krav til kommunens IT-miljø 2. Serviceaftaler
Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Kommunens sapa-strategi
Kort Om støttesystemer
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper NDH/KMJ, 6
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Adgangsstyring/sikkerhed/ brugerrettigheder
Jobfunktionsroller – Vejle Kommune
Adviser i SAPA den korte version (24/ )
God sagsbehandling Danmarkskort for omgørelsesprocenter på social-, børne- og voksenhandicapområdet Ankestatistik Oplevet sagsbehandling December.
Digital udveksling af af sager om ydelser på tværs af medlemsstater
Hvad indeholder SAPA? CVR SAPA CPR Organisation Klassifikation Ydelser
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering
Digital udveksling af af sager om ydelser på tværs af medlemsstater
Præsentationens transcript:

Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper

4. Hjemmeopgave: Fastlæg brugsmønstre for forskellige roller Hvordan fordeler vores brugere sig på følgende brugsmønstre? 0: Bruger ikke KMD Sag i dag A: Bruger i dag kun KMD Sag til overbliksdannelse, fordi det konkrete sagsarbejde understøttes i et fagsystem B: Bruger i dag KMD Sag til overbliksdannelse og advis’er, mens sager, dokumenter og journal ligger i fagsystem C: Bruger i dag KMD Sag i samspil med et fagsystem (typisk et KMD-system). Sagen (fx beregning af en ydelse) er i fagsystemet, mens advis’er og journalnotater samt overbliksdannelse er understøttet af KMD Sag D: Har ikke noget fagsystem – og bruger i dag KMD Sag til hele sagsarbejdet E: Det konkrete sagsarbejde ligger i et generisk sagssystem, fx ESDH.

Brugernes forskellige anvendelse af KMD Sag Output: Udfyldt skema KOMMUNE: Silderødkøbing Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcentermedarbejder X (22) PPR-medarbejder X (3) Borgerservice X (10) Ydelsesservice X (47) Sociale sager (§50) X (18) Visitator ældreområdet X (4) Sagsbehandlende terapeut Indberettes online til SAPA

Grundlaget for undersøgelsen 70 Kommuner 71 % af kommunerne 29.5.2019

Antal respondenter i undersøgelsen - Roller Jobcentermedarbejder: 6.656 PPR medarbejder: 1.282 Borgerservice: 1.503 Ydelsesservice: 1.758 Sociale sager(§50): 2.364 Visitator på ældreområdet: 742 Sagsbehandlende terapeut: 842 I alt: 15.147 29.5.2019

Antal respondenter i undersøgelsen - brugsmønstre Brugsmønster 0: 1.930 Brugsmønster A: 3.121 Brugsmønster B: 2.093 Brugsmønster C: 6.460 Brugsmønster D: 963 Brugsmønster E: 580 I alt: 15.147 29.5.2019

I alt pr. brugsmønster i undersøgelsen Mønster Ingen afhængighed Mønster A Blot afhængig af KMD Sag til tværgående sagsoverblik Mønster B Afhængig af KMD Sag til sagsoverblik og adviser Mønster C Afhængig af KMD Sag til sagsoverblik, adviser og journalnotater Mønster D Fuldkommen afhængighed af KMD Sag Mønster E Lav afhængighed af KMD Sag 29.5.2019

Brugsmønstre fordelt på brugertype ANTAL KOMMUNER: 70 Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcenter 21% (414) 45% (1404) 41% (863) 59% (3816) 8% (76) 14% (83) PPR-medarbejder 34% (669) 3% (103) 4% (85) 1% (63) 28% (273) 15% (89) Borgerservice 6% (112) 7% (215) 8% (178) 13% (806) 11% (103) Ydelsesservice 0,5% (10) 2% (67) 11% (221) 21% (1374) 7% (72) 3% (14) Sociale sager (§50) 12% (225) 24% (743) 30 % (632) 4% (258) 35% (339) 29% (167) Visitator, ældre 14% (275) 8% (247) 3% (55) 1% (59) 7% (64) 7% (42) Sagsbehandlende terapeut 11% (342) 3% (59) 1% (84) 4% (36) 17% (96) TOTAL 100 % (1930) 100 % (3121) 100 % (2093) 100 % (6460) 100 % (963) 100 % (580)

Brugertype fordelt på brugsmønstre ANTAL KOMMUNER: 70 Mønster 0 Mønster A Mønster B Mønster C Mønster D Mønster E Jobcenter 6% (414) 21% (1404) 13% (863) 58 % (3816) 1% (76) 1% (83) 100 % (6656) PPR-medarbejder 52% (669) 8% (103) 7% (85) 5% (63) 21% (273) 7% (89) 100 % (1282) Borgerservice 7% (112) 14% (215) 12% (178) 54% (806) 7% (103) 6% (89) 100 % (1503) Ydelsesservice 0,6% (10) 4% (67) 13% (221) 78% (1374) 4% (72) 0,8% (14) 100 % (1757) Sociale sager (§50) 10% (225) 31% (743) 27% (632) 11% (258) 14% (339) 7% (167) 100 % (2364) Visitator, ældre 37% (275) 33% (247) 7% (55) 8% (59) 9% (64) 6% (42) 100 % (742) Sagsbehandlende terapeut 27% (225) 41% (342) 7% (59) 10% (84) 4% (36) 11% (96) 100 % (842)

Fordeling af brugsmønstre på fagområde 29.5.2019