Planlæg gennemførelsen af jeres idé med stepwise improvement

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Grundlæggende PowerPoint
Advertisements

Hvordan programmerer man?? STREAM - en model. Programmører arbejder ofte i teams Hver programmør arbejder på sin del af en større helhed.
Kom / It - Brugergrænseflader
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
OBS! Højreklik på indsat billede og vælg Placer bagerst for at få teksten frem 1 YouSee Foreningsweb ​ Uddannelse i de væsentligste funktioner ved opsætning.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Programmering I Java/C# Datatekniker Dit første projekt.
Bestilling af dukaPC 1.Gå til 2. Tryk på ”Forhandler login” nederst på siden.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Stavekontrol i Word. Klik på fanen ”Filer”, Klik på ”Indstillinger” Klik på ”Korrektur”. Opsætning kan se således ud. Opsætning af stavekontrol i Word.
Sourcing via Jobindex.dk
Vejledning: selvbetjeningssystem
PowerPoint-skabelon Husk
Infoskærm, Københavns Biblioteker.
Design af interaktion.
Anvendelse.
Synergi Sådan rapporterer du om arbejdsmiljøet i NCC
Gennemgang af Pensionsberegningsløsning i Winformatik 3. december 2015
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
1.08 Test.
1.09 Dokumentation.
Programklasser for bladhus
Hvad er det, og hvor bruges det?
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Test af opsætning, tildeling og log-in med jobfunktionsroller
Møder Vælge visning Skype for Business
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Overblik med Instruktørrollen
Installer og registrer PFS softwaren
Sådan køber du opdatering til din PFS software
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Køreteknik.
Programmering.
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Kode til Event på Kontrol
Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Medarbejderaktier TDC
Læs alt om det Microsoft Nyheder i SharePoint
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Valgfrie læringsaktiviteter i Elevplan
projekt eller lignende
Knallertens udstyr.
Introduktion til delingens Opdateringsuddannelse, 6000 (Fredstid)
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Anne Wallace VICEDIREKTØR Hovedgaden Storkøbing Kontor Kontor
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Log ind Du modtager login på din mail til appen I mailen finder du:
Hold dit NemID for dig selv
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
CMS – Inner Wheel Danmarks hjemmesider
Quiz Uge 2 – mandag.
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Brydning af lys Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Idegenererings-øvelse
Vigtige opdateringer af din computer og mobil
Præsentationens transcript:

Planlæg gennemførelsen af jeres idé med stepwise improvement

Stepwise improvement I opgaverne 2 til 6 har I udviklet MyApp med arbejdsmetoden: Stepwise improvement. Der er 3 dimensioner i stepwise improvement Udvidelse (extension) Hver opgave var en udvidelse (altså en ny udgave af MyApp) Konkretisering (refinement) Hver delopgave i hver opgave var konkretiseringer/refinements. Når en opgave er defineret er opgaven 0% konkret. Når I har gennemført alle refinements ender opgaven med at være 100% konkret. Restrukturering (restructure). Gøre koden pænere/bedre uden at ændre funktionalitet og brugergrænseflade, f.eks. indsætte kommentarer eller fjerne redundant kode. Stepwise improvement er en teknik til trinvis, iterativ og systematisk udvikling af it-systemer.

Eksempel opgave 2 Refinements på opgave 2 Konkretisering (refinement) Tegn på papir hvordan det nye skærmbillede skal se ud (hvilke tekstfelter skal der være? hvilke knapper er der brug for?). Skriv nu trin for trin, hvordan den nye tilføjelse skal virke. Vælg i venstre side “Design” og lav nu i app’en det skærmbillede, som du har tegnet på dit papir. Lav først en version hvor, det du skriver i “EURO-feltet”, bliver direkte overført til “DKr-feltet”. Prøv det af og se om det virker, inden du går videre (når du har valgt den knap, som man skal trykke på, skal du vælge fanebladet “EVENTS” og under “Click” trykker du på “Insert and show code”.). Ændre nu i det du lige har lavet, så app’en korrekt kan udregne fra euro til kroner. Prøv det af og se om det virker. Indsæt kommentarer i din kode hvor du passende steder forklarer, hvad koden gør. Udvidelse Konkretisering (refinement) Opgave 2 Opgave 3 Opgave 4 Opgave 6 100% 1. 2. 3. 4. 5. 6. Opgave 5 7. . 10. 9. 8. Denne skitsering viser, at man gennemføre en ide helt fra bunden af. Elever skal se, hvordan opgave 2 er brudt ned i refinements. Opgave 2 - fra euro til kroner (= en udvidelse) Hvis man har brug for at regne fra kroner til euro, har man sikkert også en gang imellem brug for at regne den modsatte vej. Mål: Tilføj en ny knap med funktionaliteten “beregn fra EURO til kr.”

Opgave 7 Implementering af opgave 7: jeres egen idé I skal nu selv arbejde med stepwise improvement ved at: Identificere refinements pr. opgave/udvidelse. (op af y-aksen) 100% 6. 7. . 1. 2. 3. 10. 9. 9. 5. 6. 8. 5. 4. 5. . 3. 4. 4. 2. 2. 3. 3. 1. 1. 2. 2. 1. 1. Udvidelse … Udvidelse 1 Udvidelse n Identificere opgaver/udvidelser (trin) (ud af x-aksen)

Jeres resultat Udvidelse 1 Udvidelse 2 Refinement 1: Refinement 2: … Refinement n: Udvidelse 2 Refinement 1: Refinement 2: … Refinement n: Udvidelse 3 Refinement 1: Refinement 2: … Refinement n: Udvidelse … Refinement 1: Refinement 2: … Refinement n: Når jeres udvidelser er klart beskrevet, må I gå i gang med implementeringen i AppLab