Tæt trafik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Placering og Indretning af Bigården
Advertisements

Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet pga hastighedsoverskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
Førstehjælp for unge knallertførere
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Til alle der kommer og besøger os I Grækenland Her er en lille guide så I nemt kan finde frem til huset.
Ubetinget vigepligt Ubetinget vigepligt
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Kørekort og højresving
I dag er temaet Visualisering
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Kære lejer af Skovhytten Vi er glade for din interesse og sender hermed rutebeskrivelsen.
Sygdomme En lille husker.
Du trækker vejret med dine lunger
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Den traditionelle opfattelse af retrorefleksion En bilist på vej mod en retroreflekterende vejtavle Belysningen fra en af lygterne reflekteres tilbage.
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Hvorfor? HVORFOR? Trafikalt kaos om morgenen
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Velkommen til FDM Sjællandsringen En verden af motorsports aktiviteter for alle.
FIA FLAG. National flag bruges som Startflag Starten går når flaget begynder en opadgående bevægelse.
VIA NORDICA HELSINKI 10. JUNI Accept af hastighedsgrænser og politikontrol - Det er muligt at få folkelig støtte Jesper Sølund Rådet for Større.
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Trafikdage Udvikling i risiko i trafikken Camilla Riff Brems Danmarks TransportForskning
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Cykelprøven i 6.klasse.
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet p.g.a. hastigheds overskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
Via Nordica juni 2004 Hastighed og ulykker - Kan IT erstatte farthindere Kommentar af Harry Lahrmann Aalborg Universitet.
FOREBYGGELSE AF HØJRESVINGSULYKKER
Når adfærdsændring ikke er så nemt Den 18. maj
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Arbejdsgruppe: Trafikudvalg Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Gruppens mission: At reducere risikoen for uheld i vores.
Trafikcafé for seniorer November 2014 Flere og flere ældre i kommunen En trafikcafe er sjovere end et tilskud til kørekursus Opfyldelse af Hørsholm Cykelby.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
Temadag om unge, 10. april De unge knallertkørere og deres forældre.
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
Tæt trafik. 1 /14 Tæt trafik På knallert i byområder.
Knallertens udstyr Beskyt dig selv
Førstehjælp for unge knallertførere
Køreteknik Sæt I gang Før du kører ud i trafikken, skal du kunne køre din knallert sikkert. Du skal kunne holde balancen, trække, sætte i gang, standse,
Risiko og konsekvens Ansvar og forsikring
Hvor og hvordan sker ulykken?
Motionscyklister vs bilister- konflikter på vejene
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
Hvor og hvordan sker ulykken?
Kryds og rundkørsler.
Bicycletrip Grade 7 Copenhagen Int. School
Statistik, bøder m.m..
Køreteknik.
Statistik, bøder m.m..
Andre trafikanter.
Øveprøve – lille knallert
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Placering, orientering og tegngivning
Typiske ulykkessituationer
Knallertens udstyr.
Hvor og hvordan sker ulykken?
Sigtlængder på vejstrækninger
Færdselsundervisning
Færdselsundervisning
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet pga hastighedsoverskridelse Følgende samtale udvikler sig:
Præsentationens transcript:

Tæt trafik

Tæt trafik På knallert i byområder Vis hensyn I byområder og boligområder er trafikken ofte tæt, og fodgængere, cyklister, bilister, motorcyklister og knallertkørere færdes tæt mellem hinanden og med forskellig hastighed. Der er mange ting at holde øje med, og det er kun muligt, hvis der ikke bliver kørt for stærkt. Og det går kun godt, hvis alle tager hensyn til hinanden.

Tæt trafik På knallert i byområder I by- og boligområder skal du: - kende de tavler, der fortæller dig, hvor hurtigt du må køre, og hvad du skal passe særligt på. - være opmærksom på, hvad de andre trafikanter har svært ved, og hvad de gør. - køre med tilpas lav hastighed, så du kan nå at stoppe, hvis det er nødvendigt. - give tegn i god tid, og aflæse de andres tegn.

Tæt trafik På knallert i byområder Altid køre efter hinanden Når du kører på din knallert, må du ikke køre ved siden af en cykel eller en anden knallert. Du må heller ikke trække en af dine kammerater, som kører på cykel, skateboard, rulleskøjter eller andet - og du må ikke selv blive trukket af en anden. Det er farligt, når to køretøjer i fart kommer tæt på hinanden.

Tæt trafik På knallert i byområder Blinde vinkler

Tæt trafik På knallert i byområder Svingplads

Tæt trafik På knallert i byområder Sideafstand

Tæt trafik På knallert i byområder Hold afstand

Tæt trafik På knallert i byområder Oversigt

Tæt trafik På knallert i byområder Vejret

Tæt trafik På knallert i byområder Du kommer kørende her med 20 km/t. Bilen bag dig vil overhale dig. Hvad gør du? Ja / Nej Jeg fortsætter med samme fart. (JA) Jeg sætter farten op. (NEJ) Jeg trækker lidt ud til venstre, så bilisten bedre kan se mig. (NEJ) Jeg trækker lidt ind til højre for at give plads. (JA)

Tæt trafik På knallert i byområder Følg ikke med strømmen Når du kører bag ved andre trafikanter, kan der let ske det, at du følger med strømmen. Du bliver uopmærksom og regner med, at de andre først kører, når det er grønt. Men det kan du ikke regne med. Du skal altid sørge for selv at orientere dig.

Tæt trafik Tavler i byområder I byer og boligområder, hvor der er både cyklister, fodgængere, knallertkørere og bilister, kan det begrænse antallet og omfanget af ulykker, at alle kører med lav hastighed. Hastigheden kan begrænses med fx bump, vej-indsnævringer eller tavler, som viser, hvor hurtigt du højst må køre. På næste side kan du se de vigtigste af de tavler, du møder i by- og boligområder.

Tæt trafik Tavler i byområder Bump

Tæt trafik Tavler i byområder Lav hastighedsgrænse

Tæt trafik Tavler i byområder Fodgængerfelt

Tæt trafik Tavler i byområder Gågade

Tæt trafik Tavler i byområder Opholds- og legeområde

Tæt trafik Tavler i byområder Du skal besøge en ven, som bor længere nede ad grusvejen. Hvad gør du? Ja / Nej Det er forbudt for mig at køre ind her. (NEJ) Jeg sætter farten ned til højst 20 km/t. (JA) Jeg kører videre med 30 km/t. (NEJ)