Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
Frivillighed i Billund Kommune nu og i fremtiden
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2010 Brødeskovparken 18. marts 2010.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Velkommen til generalforsamling
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr Hvad skal der ske i aften? Præsentation af Diabetesforeningen Om frivilligt arbejde i Diabetesforeningen.
DAGSORDEN: 1. Valg af dirigent 2. Valg af stemmetællere 3. Bestyrelsens beretning, herunder referat fra hovedbestyrelsesmøder 4. Fremlæggelse af det reviderede.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Generalforsamling, 2012 Grundejerforeningen Skanderborg Bakker
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Mandag den 8. juni 2015 I HIF’s Klubhus.
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
Generalforsamling 2015 Nivå 9. december 2015 DANSK BRÆTSEJLER ORGANISTATION.
Fægteklubben Trekanten Velkommen til Ekstraordinær generalforsamling Den 11. marts 2014.
Støtteforeningen For Mejls-Orten-Tinghøj Friskole ”og Naturbørnehave”
Generalforsamling i IDA IT Onsdag 26. marts 2014, kl i IDA, København.
Generalforsamling 13. Marts 2017.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Velkommen til generalforsamling 2013
FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.
Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent
Grundvandssamarbejde
Indkaldelse til Generalforsamling i Støtteforeningen Holmetræet
HÅRBØLLEHUSET ORGANISATION
Sdr. Felding Borgerforening 2017
Den Europæiske Union. De Europæiske Struktur- og Investeringsfonde.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
GGK-MS Generalforsamling 2017
DKO Generalforsamling 2017.
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
Danish Offshore Industry
Velkommen Årsmøde 2018 Skive – Spøttrup - Sundsøre
Kursus for nye efterskoleledere
NYHEDSBREV Årgang 1, Nummer 2, oktober 2004 Invitation til Medlemsmøde
Beretning fra IDA Vestjylland
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2018
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Grenaa IF Generalforsamling 2018
Velkommen til generalforsamling 2018
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2019
Generalforsamling 12. marts 2019
Naturen i Viborg Kommune - det Grønne Råds temaaften om Viborg Kommunes natur Onsdag den 30. januar 2019 kl i Viborg Musiksal, Gravene.
Velkommen til Møde om vandsamarbejde i Favrskov Kommune
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Introduktion til arbejdet som klubpræsident
af Kliniske Lærestolsprofessorer
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
Opdatering fra Generalforsamling
DcH Helsingør indkalder hermed til ordinær generalforsamling 2018
Dansk brætsejler organistation
Medarbejderklubben Generalforsamling 2018
HIF Generalforsamling
Præsentationens transcript:

Generalforsamling Foreningen Allerup Fjordarealer For kreativ bevarelse af Allerup Vandværks grønne områder og bygninger 14 marts 2018

Generalforsamling - Allerup Fjordarealer Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

Generalforsamling Allerup Fjordarealer Bestyrelse Formand Boe Boesen, Lærkevej 46. formand@allerupfjordarealer.dk Næstformand Peter Krebs, Fjordparken 57. info@allerupfjordarealer.dk Kasserer Jens Kornmaaler, Lærkevej 30. kasserer@allerupfjordarealer.dk Sekretær Jan Justesen, Fjordparken 55. Strandeng@allerupfjordarealer.dk Medlem Jesper Dohrup, Fjordparken 24. Bygning@allerupfjordarealer.dk Suppleant Vibeke Rosenmejer, Lærkevej 58. Suppleant Anders Hagelund, Lærkevej 50. webadm@allerupfjordarealer.dk Revisor Hanne Hagelund, Lærkevej 50. Revisorsuppleant Mette Larsen, Lærkevej 54.

Generalforsamling 14 marts, 2018 Foreningen Allerup Fjordarealer Opdatering på periodens aktiviteter Bestyrelse og forening etableret Arbejdsgrupper etableret (Bygning, Arealer, Web & Fundraising) Hjemmeside etableret 23 medlemmer er tilmeldt pr dags dato Aktivitets kalender er etableret og lagt ud på hjemmeside Arealer samt Vandværksbygning ikke overtaget men processen er igang og forventes at være på plads den 1 Maj, 2018 Oplæg til fremadrettet aktiviteter og processer er etableret En Særdeles Vigtig Og Spændende Periode 14 marts 2018

Generalforsamling - Allerup Fjordarealer Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

Generalforsamling – Allerup Fjordarealer Kommende aktiviteter 26-02 Møde i Bygnings udvalget 03-03 Arbejdsdag Strandeng kl. 10-12 05-03 Bestyrelsesmøde 14-03 Generalforsamling kl. 19 28-04 Arbejdsdag Vandværksbygning kl. 9.30-12 16-06 Hækklipning Vandværksbygning 23-06 Sct. Hans aften 25-08 Arbejdsdag Vandværksbygning kl. 9.30-12 26-08 Slåning af Strandeng 14 marts 2018

Videre proces 2018 – Allerup Fjordarealer Bestyrelsen vil indkalde til idegenereringsmøde før sommerferien Oplæg fra bestyrelsen baseret på allerede indkomne forslag Proces for videre arbejde – to eksisterende udvalg fortsætter Modtage nye forslag for foreningens medlemmer i åben dialog indenfor rammerne af det mulige (vedtægter, servitutter, økonomi, lovgivning etc.) Bestyrelsen arbejde videre med forslag fra Idegenereringsmødet Baseret på forslag fra medlemmer, samt fra de to arbejdsgrupper, så vil bestyrelsen udarbejde forslag, der skal endeligt vedtages på ekstraordinær generalforsamling. Ekstraordinær generalforsamling efter sommerferien Vedtage oplæg fra bestyrelsen (baseret på input fra medlemmer) Vedtage ordensreglement Vedtage/godkende budget for foreningen Spørgsmål/kommentarer?

Status – antal medlemmer & økonomi Konto oprettet i Sparekassen Sjælland Kassebeholdning/saldo på konto: 5.500,- kr. 23 betalende medlemmer (1 medlem via udlæg) 37 optaget på medlemsliste (betalt, via webpage, ”Peters liste”) Eneste udgift har været til oprettelse af hjemmeside/webmails (Anders ). Endeligt periodiseret budget for foreningen, udarbejdes efter endelig overtagelse af arealer, og præsenteres på ekstraordinær generalforsamling efter sommerferien. Ekstraordinære engangsindtægter fra salg af udstyr fra Vandværket realiseres, når formel overtagelse er sket.

De grønne områder samt Inspiration til foreningens bestyrelse og medlemmer Det grønne område er et rekreativt område, som vi skal fokusere på at pleje og værne om. Det skal vedblive med at være det fantastiske grønne åndehul for foreningens medlemmer og andre besøgende, som det er i dag. Engarealet kan eventuelt få etableret en ny spændende sti som krydser igennem arealet. Mulighed for at etablere en udsigtsbænk på ”spidsen” hvor arealet munder ud ved ved fjorden Oplagt mulighed for at samles omkring vores eget Sankt Hans bål Det grønne område ved vandværket er oplagt til rekreative formål for foreningens medlemmer herunder familie/børne arrangementer. Der er allerede nu kommende medlemmer, som ønsker at være en fast del af den frivillige arbejdskraft, som vil vedligeholde engareal samt koordinere en årlig arbejdsdag for foreningens medlemmer. Allerup grundejerforening har forpligtiget sig til at tage ansvar for vedligehold og pleje af den nuværende lejeplads ved vandværket, samt tegne og betale for de nødvendige forsikringer og vedligehold.

Generalforsamling - Allerup Fjordarealer Dagsorden iflg. vedtægter: 1. Valg af dirigent 2. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år 3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse 4. Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af medlemskontingent på baggrund af et budget a. Forslag fremsendes senest 7 dage før generalforsamlingen jf. vedtægterne 5. Forslag fra medlemmerne 6. Valg af medlemmer til bestyrelsen a. På valg er: Jesper Dohrup og Peter Krebs – begge modtager genvalg 7. Valg af suppleanter til bestyrelsen, på valg er: Vibeke Rosemejer - Vibeke modtager genvalg 8. Valg af revisor og revisorsuppleant 9. Eventuelt 14 marts 2018

Vandværksbygning samt Inspiration til kommende medlemmer og bestyrelse Vandværksbygningen består af en primær- samt en sidebygning på ialt 76 m2. Det er en ejendom som er særdeles velholdt,fuldmuret og solid. Der er gennemstøbt tag med nyere tagpap. Den primære bygning er opdelt i to gode og regulære rum. Sidebygning er opdelt med en gang og to store støbte vandkamre. Det kunne overvejes at sætte vindue i mod vandside, da der ingen vinduer er i bygningen. Mulighed for opbevaring af medlemmers kajakker samt andet til rekreative formål Etablere hylder og reoler i bygningen på frivillig basis for optimal anvendelse af rum Vandtanke under gulve i primær bygning giver en mulighed for opbevaring af diverse som kræver konstant temperatur. Sidebygningen kan eventuelt anvendes til opbevaring af drift materiel Diverse pumper, motorer og instrumentering, se nederste billede, vil kunne danne basis for en ekstraordinær indtægt, ved salg af udstyret. Vedligehold af bygninger med en årlig frivillig arbejdsdag. Der er en en potentiel koordinator, som har meldt sig til at arrangere dette blandt foreningens medlemmer. Alt i alt en rigtig god, velbeliggende og funktionel bygning, som vil blive et stort aktiv for foreningens medlemmer.