Undersøgelse om sikker internetbrug

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børn og digitale medier
Advertisements

Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Børns sociale liv med digitale medier
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Børns sociale liv med digitale medier
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Hvordan du læser forældreintra
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Internet til alvor og sjov
Digitale medier og mobning
• Frede viser sin egen Facebook side mv. • Alle oprettes på Facebook • Vi bliver venner med hinanden • Frede laver en gruppe til træning • Bog: Facebook.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Nedslag fra den empiriske undersøgelse 1.Facebook og faglig brug 2.Forstyrrelser 3.Digitale versus analoge materialer 4.Fagligt niveau og fagligt udbytte.
Elevernes digitale dannelse
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Gruppe 8 Præsenterer POLITINETVÆRKET ”Dit politi, din tryghed”
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
1 Centralbibliotekernes rolle Kontaktpersoner på centralbibliotekerne Aktiviteter i CB området Nedsættelse af en eller flere erfa-/ brugergrupper Forslag.
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Web-etik – og meget mer’.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Børn og unges sociale liv online
Ordet er dit. Selv om man egentlig ikke er spor blind kan man godt være temmelig ordblind.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Børn og unges sociale liv online
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
Bekæmpelse af digital kriminalitet Internetdagen 2017
Automatic Delivery Rewards
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Jonas, Oliver og Kasper T.
Hvem er fremtidens bibliotek til ?
Den gode tone Lse.
MÅLINGER MED MENING 6. februar 2018 Morten Birk Olsen.
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Hold dit NemID for dig selv
Den gode tone Lse.
Freedom from distractions!
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Den gode tone Lse.
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Fra anledning til udvikling
Hold dit NemID for dig selv
TÅRNBY KOMMUNE SSP Nyhedsbrev Billede- og videodeling.
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Information om Aula til forældre
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Undersøgelse om sikker internetbrug Medierådet for Børn og Unge

Sp.1 Har du en smartphone? Base (1008)

Sp.2 Hvor ofte bruger du din smartphone til følgende aktiviteter, når du ser noget via dit fjernsyn/computer (f.eks. nyheder, serier, film)? Base: Har smartphone (983)

Tjekker/skriver mails Base: Har smartphone (983)

Sender beskeder (fx SMS, Messenger, Snapchat) Base: Har smartphone (983)

Taler i telefon Base: Har smartphone (983)

Læser nyheder Base: Har smartphone (983)

Er på sociale medier Base: Har smartphone (983)

Spiller spil (fx Wordfeud, Candy Crush) Base: Har smartphone (983)

Surfer på nettet Base: Har smartphone (983)

Sp.3 Hvor ofte bruger du din smartphone til følgende aktiviteter, når du er sammen med dit barn/dine børn? (fx spiser aftensmad, er på legepladsen mv.) Base: Har smartphone (983)

Tjekker/skriver mails Base: Har smartphone (983)

Sender beskeder (fx SMS, Messenger, Snapchat) Base: Har smartphone (983)

Taler i telefon Base: Har smartphone (983)

Læser nyheder Base: Har smartphone (983)

Er på sociale medier Base: Har smartphone (983)

Spiller spil (fx Wordfeud, Candy Crush) Base: Har smartphone (983)

Surfer på nettet Base: Har smartphone (983)

Filmer eller tager billeder Base: Har smartphone (983)

Sp.4 Spørger du dit barn/dine børn om lov, før du: Base (1008)

Deler en information om dit barn/dine børn på sociale medier, f. eks Deler en information om dit barn/dine børn på sociale medier, f.eks. i en statusopdatering? Base (1008)

Deler et billede af dit barn/dine børn på sociale medier? Base (1008)

Sp.5a Hvor får du primært dine nyheder fra? Base (1008)

Sp.5b Hvor får dit barn/dine børn primære sine/deres nyheder fra? Base (1008)

Sp.6 Hvis du kigger på dit samlede forbrug af nyheder, hvor mange nyheder vil du så vurdere, at du læser/ser via sociale medier, f.eks. via sider du følger, andres opslag eller delinger på Facebook? Base (1008)

Sp.7 Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? Base (1008)

Jeg er den mest IT-kyndige i vores husstand Base (1008)

Jeg er opmærksom på, hvilke personlige oplysninger jeg giver et socialt medie adgang til at bruge, før jeg begynder at bruge det sociale medie Base (1008)

Jeg er opmærksom på, hvilke personlige oplysninger mit barn/mine børn giver et socialt medie adgang til at bruge, før de begynder at bruge det sociale medie Base (1008)

Sp.8 I hvilken grad er du opmærksom på, hvilke oplysninger du efterlader, når du bevæger dig rundt på internettet (fx via sociale medier, søgemaskiner, online shopping mv)? Base (1008)

Sp.9 I hvilken grad er du tryg ved dit barns generelle adfærd på internettet? Base (1008)

Sp.10 I hvilken grad har du fokus på at tale med dit barn/dine børn om, hvilke oplysninger det/de afgiver om sig selv, når det/de bevæger sig rundt på internettet? Base (1008)

Sp.11 Hvordan vil du beskrive dit kendskab til krypterede løsninger som fx Tor, Signal eller Cyber Dust? Base (1008)

Sp.12 Benytter du selv krypterede net-løsninger, når du er på internettet? Base: Har minimum hørt om krypterede net-løsninger (467)