GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeopardy Hovedregning Gange Geometri Diverse
Advertisements

Lidt om pladsholdere.
Politisk styring - Pædagogisk styring
Fortæl med PowerPoint XP
Bevis for længdeformlen i rummet
Matematikforløb med fokus på
Vores syn og optiske illusioner
XM. HV… Hvorfor? •Læreplaner og vejledninger •Bilag 15Bilag 15 •Du skalDu skal.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Hvor bor familien? På land eller i by?
Stedlinje er en linje på jorden hvorpå skibet befinder sig.
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Side-egenskaber Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Tegning af en parabel I hånden.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Wessel Distributiv lov. I. Multiplikation med reelt tal Ved multiplikation med et reelt tal r multipliceres længderne med |r| og vinklerne bibevares,
En ny himmel Epicykelmodellen
Pythagoras beviser.
Geometri Areal og omkreds.
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
Procesorienteret brug af regneark
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Grafisk design Grafisk design kan beskrives som et visuelt sprog, der bruges til at sende en besked til publikum. Formål:  Overtale  Branding  Informere.
Kl.MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8:30-10:00Intro til Økonomi RenteformelOpsparingLånGruppe- video-opgave 10:15-11:45Penge Excel & Geogebra Tips & Tricks.
RUMLIGT KOORDINATSYSTEM
Trigonometri – 6. og sidste forløb i 10G
Pythagoras Et bevis IM.
 Bærbak & Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmering1.1 Turtlemaskinen Arkitektur, instruktionssæt og eksempler.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering1B.1 Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering1.1 Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.
Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.  Michael E. Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmeringSkildpadder.2 Model Modeller bruges.
Geometri i 4.Y.
1 Målebordsblade Korttegning ved hjælp af ensvinklede trekanter.
Geometriforløb i 3. klasse - med IT, papir og blyant… Forløbet Billeder Elevprodukter Det sagde eleverne…. Tips & Tricks Klik på en firkant (ikke teksten)
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Velkommen Mit navn er Lis Winther Indhold Tekst Punkt Figurer Smart Art Tegn selv Styring Masteren Temaer og skabeloner Til PP Til hele Office Lyd.
1. 2 HVORFOR? Opgave 3 Løsning: Find omkredsen af cylinderen vha. formlen for cirklens omkreds. Find arealet af cylinderen som arealet af et rektangel,
Pointer S.40 Geometri i plan og rum Af Tobias og Valther.
Geometri i Plan og Rum Pointer.
Hvor bor familien? På land eller i by?
Hvilken vampyr er størst? Du kan flytte rundt på dem.
Praktisk geometri.
Matematikkens dag Andreas mogensen.
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
Trekanter Lars A. Clark.
Rumfang & Areal Lars Alexander Clark.
Matematik Geometriske figurer.
SketchUp En intro i 3D tegning.
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Koordinatsystem.
Plangeometri Vinkel mellem vektorer Projektion af vektor på vektor
Ф =(1+√5)/2 Ф′ =(1-√5)/2 En guddommelige brøk ? ≈ ≈
Præsentationens transcript:

GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok. Du kan zoome ud og ind Du kan arbejde med og uden net og koordinatsystem. Du kan bevæge dig rundt i koordinatsystemet. Du kan tegne punkter og linier. Du kan flytte punkter med musen Opgave: Se videoen og forsøg dig med alle funktionerne Indledende video

Trekanter og firkanter GeoGebra 2 Mål: Du kan tegne en trekant og en firkant i geogebra Du kan tegne en regulær trekant og firkant i geogebra Opgave: Se videoen og forsøg dig med alle funktionerne Trekanter og firkanter

GeoGebra 3 Mål: Opgave: Du kan tegne romber Du kan tegne parallelogrammer Du kan tegne trapezer Opgave: Tegn figurerne ud fra hvad du har lært.

GeoGebra 4 Mål: Du kan dreje en figur om et punkt Opgave: Se videoen og drej en figur om et punkt Drejning om et punkt Du kan parallelforskyde en figur Se videoen og forsøg at parallelforskyde en figur Parallelforskydning langs en vektor Du kan spejle en figur Se videoen og forsøg at spejle en figur Spejling omkring en linje

Trekanter og firkanter GeoGebra 5 Mål: Du kan tegne en figur og finde areal, omkreds, sidelængder og vinkler. Opgave: Se videoen og forsøg dig med alle funktionerne Trekanter og firkanter

Areal og omkreds af cirkel GeoGebra 6 Mål: Du kan tegne en cirkel Du kan finde omkreds og areal af en cirkel Du kan bruge GeoGebras dynamiske egenskaber til at undersøge en cirkel. Opgave: Se videoen og forsøg dig med alle funktionerne Areal og omkreds af cirkel

Ændre farve og udseende af linier og figurer GeoGebra 7 Mål: Du kan farvelægge streger og figurer i GeoGebra Opgave: Se videoen og forsøg dig med alle funktionerne Ændre farve og udseende af linier og figurer