At styrke barnets selvstændighed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeg støtter barnet ved:
Advertisements

Projekter over længer tid Årsager og virkning. Oplevelser, læring.
BRUGERPEJLING PÅ SOFIELUNDSKOLEN OG ELVERDAMSSKOLEN FORÆLDRE UDARBEJDET AF FOLKESUNDHED MAJ 2016.
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Møde i forældrebestyrelsen den 9. maj 2016 Bu Grindsted Vest.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Børn og bevægelse Indsats der ”bevæger sig” Oplæg ved Spring Ud i naturen, Christiansborg, Torsdag d.19. maj 2016 v/Grethe Sandholm Lektor og Master i.
Søren Smidt UCC  De pædagogiske aktiviteter  De pædagogiske rutiner  Leg og børnekultur.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Rudolf Steiner blev født i Kraljevec ved den Østrig-ungarske grænse, d. 9 april i og han døde d. 30 marts i Rudolf Steiner er blev uddannet.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
EVALUERING AF LÆREPLANER SKRUPSAKKERNE Barnets alsidige personlige udvikling.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Helhedsorienteret indsats. Kolding kommune. Bettina Beyer, projektleder af projekt helhedsorienteret indsats Kolding kommune.
TVÆRFAGLIGT SAMARBEJDE LIAM VERBAL OG ORALMOTORISK DYSPRAKSI.
MRSA-enheden Hygiejnesygeplejerske Iben Brandenburg – april 2015 Præsentation til IDRRES.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Krop og bevægelse for de ½ - 2 årige Barnet skal tilegne sig verden, ikke kun mentalt men også fysisk. Børnenes kropsbevidsthed skal styrkes, så de oplever.
Skal dit barn med på sommerkoloni ?
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Tillykke! I er nu tæt på at have en trafikpolitik.
Respekt for Grænser Fakta
Natur og naturfænomener
KÆRT BARN HAR MANGE NAVNE
Velkommen hos natur Mettes dagpleje.
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
- for samarbejdspartnere
Relationer på arbejdet.
Lokale strategier i kommuner for borgere, ansatte og beslutningstagere
Rikke Danielsen & Inge Amby-Fog
Kært barn har mange navne
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Den daglige praksis i DUS’en er præget af lege - og læringsprocesser
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Valg om frokostordning
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
Trafikpolitik for Stoholm Skole
Livets Ord November 2018.
Informationsmøde Førskolen
Tillykke! I er nu tæt på at have en trafikpolitik.
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Er græsset også grønt om natten.
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Hjerneskaderådgivningen CFK
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Velkommen til forældremøde
Socialtilsyn Nord - Årsrapport 2018.
Livets Ord Juni 2019 “I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner.” Ap. G. 1, 8.
Præsentationens transcript:

At styrke barnets selvstændighed Børnehave parat At styrke barnets selvstændighed At udvikle barnets selvhjulpenhed, At støtte barnets udvikling af sociale, personlige, sproglige og motoriske kompetencer Min vigtigste opgave er, at være omsorgsfuld, varm og nærværende i relationen med børnene og forældrene Dagplejens kerneydelse I en anerkendende tilgang Zonen for nærmeste udviklingstrin → →

At udvikle barnets selvhjulpenhed. Børnehave parat Vi besøger institutioner Vi inviterer personale fra børnehaver til forældremøder At styrke barnets selvstændighed Vi hjælper med at sætte ord på følelser. Vi træner i at vente på tur. Vi støtter i at sætte grænser – at sige fra og til. At udvikle barnets selvhjulpenhed. Vi støtter barnet i at prøve selv At støtte barnets udvikling af sociale, personlige, sproglige og motoriske kompetencer Vi benytter os af sprogkufferter og musik og bevægelse, vores naturuddannelse. Vi laver aktivitetsplaner i henhold til lærerplaner i legestuen. Alle børn skal være ude hver dag. Vi afholder motionsdag. Vi afholder naturdage. Vi tager på ture. Min vigtigste opgave er, at være omsorgsfuld, varm og nærværende i relationen med børnene og forældrene Vi arbejder ud fra den anerkendende relations pædagogik. Vi benytter vækstmodellen Sund og varieret kost , og pædagogisk måltid. Vi følger Mad og måltidspolitikken God søvn, vi vækker ikke børn, vi følger Søvnpolitikken Vi stiller krav om en god hygiejne Vi overholder sundhedsstyrelsens retningslinjer Vi stiller krav til barnets sikkerhed Dagplejens kerneopgaver I en anerkendende tilgang Zonen for nærmeste udviklingstrin →