Delprøve forår 2015 i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” 19.3.2015 Delprøve i M2CAL2 forår 2015 1 A. B. A. -3 B. 7 C. 1D. 4 Til højre er angivet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om at skrive 3.årsopgave i matematik
Advertisements

Vektorer i planen Regneregler Definition Begreber Definition af:
Reduktion AM 2009.
Herunder bevis for punkt-plan afstandsformlen
Overvej, at trekanterne DOKD og DOFG er ensvinklede
Wessel Distributiv lov. I. Multiplikation med reelt tal Ved multiplikation med et reelt tal r multipliceres længderne med |r| og vinklerne bibevares,
Reduktion AM 2009.
Delprøve i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” 29. oktober 2014 Delprøve i M2CAL2 29. oktober A. B. A. 1x1 + 1x4 + 1x(-1) = 4 B. 1x4 =
Delprøve (reduceret) i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” den 7. maj 2014 Delprøve i M2CAL2, Betragt matricen til højre. Hvilket.
Integraler og differentialligninger
Signalbehandling og matematik 2 (Tidsdiskrete signaler og systemer)
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Handlingsplan for Retten i Esbjerg Indledning:
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Gallup om Madspild © TNS Dato: Maj 2016 Projekt: Gallup om Madspild.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
Hvad skal vi lære i dag? 1.At løse en eksamensagtig opgave 2.At få afklaret nogle tvivlsspørgsmål om etableringsretten 3.Introducere til den frie bevægelighed.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Vejledning: selvbetjeningssystem
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Gitterkonstruktioner
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
E-learning om ballonprojektet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Gennemgang af Pensionsberegningsløsning i Winformatik 3. december 2015
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Algoritmer og Datastrukturer 2 Dynamisk Programmering [CLRS 15]
Forberedelse til eksamen
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Montagevejledning Saxi 900 Februar 2012.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Delprøve i M2CAL2 efterår 2017
Trivsel og værdier - i skoletasken
Født af vand, født af Ånd Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Kursus for nye efterskoleledere
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Matematik Geometriske figurer.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Anvendt Statistik Lektion 4
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Funktioner Graf og forskrift Husk, at diasshowet skal afspilles!
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Anvendt Statistik Lektion 3
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Koordinatsystem.
Titel på videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Titel på kursuspræsentation
Hvad er meningen med dit liv?
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Danmarkspanel uge
Indsæt billede af din skole
Trivsel og værdier - i skoletasken
Lovgivning.
Præsentationens transcript:

Delprøve forår 2015 i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” Delprøve i M2CAL2 forår A. B. A. -3 B. 7 C. 1D. 4 Til højre er angivet en multiplikation af to matricer samt resultatmatricen. Hvilket tal skal der stå i den røde cirkel? Navn: ___________________________________________Udleveret kl.:___.___ Studienummer: _______________Returneres senest kl.:___.___ Returneret kl.: ___.___ Ved hvert spørgsmål sætter du kryds i firkanten,, ud for det svar, du mener er korrekt (højest et kryds pr. spørgsmål). Betragt matricerne P og Q til højre. Hvilket af de fire nedenstående udsagn er sandt? A. Man kan udregne produktet PQ B. Man kan udregne summen P + Q C. Man kan udregne differencen P – Q D. Man kan hverken udregne produktet, summen eller differencen

Side 2 Betragt matricerne herunder. Med henblik på matrixinvertering ønskes gennemført en indledende rækkeoperation på matricen H. Spørgsmål: (a) Kan man opnå matricen H A ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? (b) Kan man opnå matricen H B ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? A. Nej til både (a) og (b)B. Ja til (a), nej til (b) C. Nej til (a), ja til (b) D. Ja til både (a) og (b) C. D. E. A.B. C.D. Det komplekse tal kan omregnes til polær form, r (cos  + j sin  ), hvor r er et reelt tal,  er en vinkel i intervallet ]-180  ; 180  ], og j er den imaginære enhed. Hvad bliver r og  ? NB! j betegner den imaginære enhed, a, b, c, d, r og  betegner reelle tal, og n er et heltal. Hvilket af følgende fire udsagn vedr. komplekse tal er korrekt? A. For c  0 og d  0 gælder der: B. Den komplekst konjugerede af 3 – 2j er 3 + 2j C. Der gælder:D. Der gælder: j 7 = -1 F. Der er givet følgende to ligninger, der benævnes henholdsvis (a) og (b): (a) x = (4 – 2j) 3 (b) x = (-3 – 8j) 1/3 I begge disse ligninger er x den ubekendte ( x er kompleks), og j er den imaginære enhed. Hvilket af følgende udsagn er korrekt? A. Ligning (a) har i alt 1 løsning, og ligning (b) har i alt 3 løsninger. B. Ligning (a) har i alt 3 løsninger, og ligning (b) har i alt 1 løsning. C. Ligning (a) har i alt 1 løsning, og ligning (b) har i alt 1 løsning. D. Ligning (a) har i alt 3 løsninger, og ligning (b) har i alt 3 løsninger. Delprøve i M2CAL2 forår 2015

Side 3 G. H. I. J. Der er givet to ligninger med to ubekendte x og y : Hvordan løses ligningssystemet på matrixform? Betragt matricen til højre. Hvilket af udsagnene er falsk? A. Det er en 6 matrix B. Det er en kvadratisk matrix D. Det er en identitetsmatrix C. Det er en 3  3 matrix Hvilket af følgende fire udsagn er korrekt? A. Modulus for et kompleks tal er lig med modulus for tallets kompleks konjugerede B. Addition af komplekse tal kræver omskrivning til eksponentiel form. C. Der gælder: 4e 7j – 2e 3j = 2e 4 D. Der gælder: (3 + j)  (4 – 5j) = 12 – 6j NB! j betegner den imaginære enhed. Der er givet følgende matrix:. Hvilket af nedestående udsagn er sandt? A.Matricen kan ikke inverteres B.Matricen er en 3x3 - matrix. C.Diskriminanten 8 D.Determinanten er 4 Delprøve i M2CAL2 forår 2015

Side 4 K. Til højre er der afsat fire punkter, A, B, C og D, i den komplekse plan. Hvilket af disse svarer til ? ( j er den imaginære enhed). A B C D A. C. B. D. L. Der er givet følgende matrix:. Matricens egenværdier kan bestemmes ved at A.Løse ligningen mht.. B.Løse ligningen mht. X. C.Løse ligningen mht.. D.Bestemme den inverse af A. M. N. Der er givet følgende matrix:. Matricen har følgende egenværdier A.2, 3 og 4 B.1 og 4 C.2 og 3 D.Matricen har ingen egenværdier Hvilket af nedestående udsagn er sandt? Delprøve i M2CAL2 forår 2015

Side 5 O. Delprøve i M2CAL2 forår 2015