Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Hvad er vi værd? Aktivt medborgerskab FællesskabSocial kompetenceOmverdensbevidst Demokratisk dannelse OrganisatoriskSamarbejdeÅbenhedNetværksskabendeInitiativrig.
10 ting der dur Interne faktorer i landsbyernes udvikling Bent Nicolajsen, 19. februar 2014.
 23. april ”Det danske foreningsliv og det frivillige Danmark som sådan er en del af fundamentet for vores demokrati. Regeringen vil give det frivillige.
Frivillige aktiviteter for og sammen med ældre flygtninge og indvandrere den 10. november 2008 Ældre flygtninge og indvandreres medborgerskab Hvordan?
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
Arbejdspladsudvikling
En god arbejdsplads - og viljen til at blive endnu bedre
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Nye muligheder for integrationsarbejde på dit bibliotek? Temadag fredag d. 27. august 2010 Samarbejde mellem Integrationsministeriet og bibliotekerne om.
Det åndelige landkort i DK  2 ud af 3 danskere tror på Gud  34% tror på reinkarnation  38% på et liv efter døden  2% i kirke på en given søndag (godt.
Projekt Praksis Plus - Fra udd.læge til praktiserende læge Oplæg på Regional Temadag, 19. november 2012 i Herlev.
TJEK PÅ TEAMET.
Dagsorden: Demokrati i klubberne – konkrete eksempler Klubberne og medborgerskab Fritidsspilfordeler og ungdomsskolen placering i nærdemokrati.
Click to add title Click to add subtitle.
ViTSi Oplæg til gruppedannelse. ViTSi vidensskabende gruppe 2 1. Vidensskabende gruppe 2. Vidensskabende gruppe 3. Vidensskabende gruppe Det vidensskabende,
5F Forberedelse Forskning ForestillingFormning Fornyelse.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Afdelingsbestyrelsernes rolle i særligt udsatte boligområder Konference 19. november 2011.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Vision – foreslag Mulighed 1 –Sundhed for alle i Åle-Hjortsvang-Hammer – vi skaber det sammen! Mulighed 2 –Sundhed for alle – sammen!
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Fritidspas.
Dine fritidsinteresser kan skaffe dig job I tilfælde, hvor du står lige med dine ”rivaler” til et job, kan dine fritidsinteresser blive dét, der afgør,
Livsværdier Definition:
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Udvikling af § 79-området. 2 Indhold 1.Baggrund 2.Mål 3.Inspiration 4.Vision 5.Hvad skal der til? 6.Næste skridt?
Velkommen til mødet imellem Brødeskov Lokalråd og foreningerne i Brødeskovområdet 6. okt
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Dagens menu: Nytårstaler. Statsministerens tekst nytaarstale-2014
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
Mærk dig selv.
Mental sundhed Ulla Uldahl og Henriette Lundstrøm
Frivillighed som dynamo i fremtidens velfærd 2. november 2015.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Kunsten at give god feedback
KØBENHAVNS KOMMUNE Sundheds- og Omsorgsforvaltningen Arbejdsmiljø København Skab rum til dig og dit arbejde AM 2012.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
ESL foreningen - nu og i fremtiden
Med i samfundet Medborgerskab – Tema 3.
Jesus, jeg vil gi’ Dig mit liv 1, S1
Genbrug til Syd er…uddannelse
Mærk dig selv.
001 - O, gid med tusind tungers magt 1, S1
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Velkommen Dagens program.
Introduktion til Folkeoplysningsområdet
Velkommen Dagens program.
551 – Gud dit folk er vandringsfolket 1, S1
Den Økologiske Produktionsskole
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Hvad vil jeg efter 9. klasse?
Velkommen Dagens program.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere godt medborgerskab i et lokalområde? Nævn en eller to ting I gør i dit lokalområde, der er med til at styrke fællesskabet. Hvad indeholder en god velkomst i et lokalområde? Synes du, at alle har lige muligheder for at være del af fællesskabet i dit lokalområde? Hvad kan du konkret gøre for at praktisere godt medborgerskab? Hvad kan man gøre for at få flere med i fællesskabet i dit lokalområde?

Hvad synes du, er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i din forening. Hvordan kan man praktisere godt medborgerskab i en forening? Nævn en eller to ting I gør i din forening, der er med til at styrke fællesskabet. Hvad indeholder en god velkomst i en forening? Synes du, at alle har lige muligheder for at være del af fællesskabet i din forening? Hvad kan du konkret gøre for at praktisere godt medborgerskab? Hvad kan man gøre for at få flere med i fællesskabet i din forening?

Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet på din arbejdsplads. Hvordan kan man praktisere godt medborgerskab på en arbejdsplads? Nævn én eller to ting I gør på din arbejdsplads, der er med til at styrke fællesskabet. Hvad indeholder en god velkomst på en arbejdsplads? Synes du, at alle har lige muligheder for at være del af fællesskabet på din arbejdsplads? Hvad kan du konkret gøre for at praktisere godt medborgerskab? Hvad kan man gøre for at få flere med i fællesskabet på din arbejdsplads?