Software group Denmark IBM Softwaregroup Denmark Technical Partner Meeting Sept. 28 - 2010 Henrik Justesen Country Manager Technical Sales And Services.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Advertisements

Præsentation af Jens Groth benyt Venstre / Højre pile eller mus for at fortsætte.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Videnscenter for software KLID medlemsmøde den 23. marts  Baggrund og rammer  Mission  Indsatsområder  Arbejdsform Ved: Peter Timm, IT- og Telestyrelsen.
Praktiske erfaringer med Byggeriets IKT specifikation
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
Illustrationer til undervisningsbrug
Formål Definere og fastlægge projektets ansvarsmæssige struktur (HVEM?) Roller og ansvar Inddragelse af Interessenter Business Case Fremdrift Organisation.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Conni Simonsen Vice president. Group Service, Grundfos
Siamak Amjadi …. baggrung
Brug af underleverandører - Generelle sikkerhedsudfordringer
Præsentation af e-takeaway.dk
Knowledge Management E-BUSS Session 9, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
Illustrationer til undervisningsbrug
Indledning, præsentation, baggrund
Den Regionale LEAN Enhed
Vision og realitet E-Learning Lab Nordjylland. Program  E-learninglab visionen  Fire kerneaktiviteter  Fysiske og virtuelle rammer  Brugergruppen.
Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan 
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
WorldIQ A/S - Technology Briefing
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Desktop Deployment initiativ FY05. Operativsystemer i brug Support for Windows 95/98/NT4 er ophørt Windows XP SP2 bliver endnu et incitament til at.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Vision og realitet V. Tom Nyvang E-Learning Lab Nordjylland.
Datasletning – Løsninger og demo Henrik Andersen Country Manager Ibas | Kroll Ontrack.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Udfordringen Dårlige data skaber spild i de administrative processer. Hæmmer strategiske beslutningsgrundlag. Bremseklods for udvikling af konkurrenceevne.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Mar 06 © 2005 IBM Corporation European Customer Advisory Council Meeting Brussels, Belgium January Jan Hansen, IBM Service Delivery Danmark.
Kontor for It-infrastruktur og implementering IT og Telestyrelsen IT Arkitekt Søren Peter Nielsen - OISAML Workshop DEL 2 Århus 31. marts 2009.
Illustrationer til undervisningsbrug
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
1 IT-projekter - I et juridisk perspektiv. Fra Til 2.
Velkommen til Mød Microsoft
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Indhold Opsummering Opsummering  Standardisering, sikkerhed, forbedret administration & vedligehold, øget produktivitetsmuligheder = omkostningsbesparelser.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Talentvejen Opgave Service i Detailhandlen. Formålet Mål Virksomheden Talentet Opgaven Tidsramme Evaluering.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
OIOREST workshop 22. april 2008 Finn Jordal Centeret for Serviceorienteret Infrastruktur IT- og Telestyrelsen.
Cross Channel - Tidens største trend.
Ny styringsmodel og ny model for porteføljestyring i DR PMI netværksmøde Flemming Højskov Andersen, Porteføljechef,
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn.
Opstartsseminar i projektet Helhedsorienteret bæredygtig jordhåndtering Bygherreforeningen den 4. juni kl Bygherreforeningen ∙ Borgergade 111 ∙
28. maj 2008 Open Source software – jura eller politik? Linux-dag på Christiansborg, onsdag 28. maj 2008 Anders Wernblad og Peter Kaas Lett Advokatfirma.
Seminar marts 2017 Caseeksamen fremadrettet?
Informationsmøde Den nationale henvisningsformidling
IBM Software Group Underleverandør til IBM
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Hvordan kommer min virksomhed videre?
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Business Model Generation
Projektplan for virksomheden
Mission, vision og forretningsidé
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Erfaren Projekt- og Software konsulent til Professional Services
DEFF Co-creation Hvorfor og hvordan?
Præsentationens transcript:

Software group Denmark IBM Softwaregroup Denmark Technical Partner Meeting Sept Henrik Justesen Country Manager Technical Sales And Services Denmark

Software group Technical sales / services SoftwareGroup Danmark i alt ca 85 technical professionals Brand Technical Sales / Presales Primært produkt specialister – SME (subject matter experts) Arkitekter Crossbrand Brand Services konsulenter I praksis alt for få... Nordiske - Pan Europa og WW ressourcer Swat Tiger POC-teams Brand Laboratorier SWG Services

Technical sales’ rolle/ansvar – pre-salgs fasen Besværlige og komplicerende !! Parløb med SW sælger i salgsfasen Fælles planlægning Præsentationer Teknisk design/arkitektur Sizing / konfiguration SW/HW Teknisk validering og kvalitets sikring Møder løsningen kundens krav og forventninger ? TDA Afdækning af tekniske risici Afdækning af risici omkring kunde forhold/ansvar Skills Resourcer Planer Konsekvens og mitigeringsplan Sikre kunde succes og tilfredshed Minimere crit sits og kunde complaints

Technical sales’ rolle/ansvar – pre-salgs fasen Pre-sales handler også om: At facilitere anvendelse af erfaringer/viden/technical accelerators Best practicies Referencer – reference besøg/kald POT POC – support Demonstrationer Laboratorie besøg Præsentationer Workshops

SWG Services rolle/ansvar – post-salgs fasen SWG Services Mission Ikke en projekt leverance organisation Gennem betalbare konsulentydelser Supporte SW license sales Sikre/støtte successfuld implementation Skills transfer og mentoring Quality assurance / review af implementering og projekt Enablement af kunder/partnere etc

SWG Services rolle/ansvar – post-salgs fasen Skills transfer Mentoring QA Review Projekt support ”livrem og seler” Ressource pool – generelt IBM ledet kontrakt (partner som subcontractor) Partner ledet kontrakt (IBM som subcontractor) Projekt leverancer Udbud IBM SWG Services Partner

i praksis……. ? Ikke et spørgsmål om at alle cases skal igennem dette apparat – MEN Vi står til rådighed Hjælpe Assistere Sparre Reviewe Etc I udvalgte sager og projekter..... Kompleksitet SW revenue Mission critical Kontakt: Ole Kaehler SWITA – dedikeret arkitekt for Partner support Henrik Justesen Techsales/Services ansvarlig Ivan Olsen ISV relations Carsten Brock Channel sales